Niestety dziś, podczas drugiego dnia testów MotoGP, pogoda nie dopisała na torze w Walencji. Tylko dziesięciu zawodników wyjechało na mokry obiekt im. Ricardo Tormo.
Wyniki drugiego dnia testów MotoGP na torze w Walencji:
1. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 42.431s (Okr. 23/23)
2. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RC213V-RS/RCV1000R) 1m 43.598s | +1.167s (24/44)
3. Scott Redding GBR Marc VDS Racing Team (RC213V) 1m 43.813s | +1.382s (42/42)
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 43.813s | +1.382s (8/13)
5. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (ART) 1m 43.827s | +1.396s (47/49)
6. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 44.432s | +2.001s (18/19)
7. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (ART) 1m 44.873s | +2.442s (22/24)
8. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 45.715s | +3.284s (16/17)
9. Loris Baz FRA NGM Forward Racing (Forward Yamaha)* 1m 46.143s | +3.712s (32/32)
10. Eugene Laverty IRL Drive M7 Aspar Honda (RCV1000R)* 1m 46.871s | +4.440s (15/26)
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.