Home / MotoGP / Ducati i Ioda Racing testowały na torze w Jerez

Ducati i Ioda Racing testowały na torze w Jerez

Ducati Team

Prywatne testy zespołu Ducati na hiszpańskim torze w Jerez pokrzyżowała pogoda. Dwudniowe jazdy, w których wzięli udział Cal Crutchlow i Andrea Dovizioso na niewiele się zdały, gdyż tor nigdy nie był kompletnie suchy.

Pomimo tego obaj kierowcy włoskiego producenta potwierdzili swoim inżynierom, że po GP Kataru ich „fabryczna” elektronika poprawnie działa w Desmosedici GP14.

Na torze w Jerez pojawił się także zespół Ioda Raicng. Ich zawodnik – Danilo Petrucci – przesiadł się w tym roku z Sutera-BMW do napędzanego silnikiem Aprili motocykla z nadwoziem ART.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Jestem bardzo zadowolony mając okazję do testów,” opowiada Petrucci. ”Potrzebujemy jazdy, a te testy nam je zapewniły. Maszyna ART to fantastyczny motocykl, ale jazda na nim jest kompletnie inna niż na poprzednim motocyklu. Najistotniejsze dla mnie było to, żeby spróbować się na innym torze niż Losail, gdzie wcześniej testowaliśmy i startowaliśmy w wyścigu. Szkoda tylko, że deszcz popsuł nam ostatni dzień prac.”

Ioda Racing na początku planowała wystawienie dwóch motocykli w klasie MotoGP. Jednak po stracie sponsora – firmy CAME, Loen Camier stracił pozycję w zespole.

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 8

  1. Słyszałem, że Avinita ma w tym sezonie prototypową ramę i silnik z ZX-RR od Kawasaki. Prawda to ?

    • Dokładniej to oni mają ramę stworzoną przez Hayate i silnik od Kawasaki ZX-10R, czyli prawie jak zeszłoroczne FTR-Kawasaki.

  2. Podejrzewam że ZX-10R Sykesa z SBK zajeło by tu zdecydowanie lepsze noty niż ten pseudo prototyp…

  3. Ogólnie ta cała Avintia to całkiem ciekawe moto. Nie ma zbyt dużo informacji na jego temat niestety. Na ich oficjalnej stronie jest tylko nazwa ramy która dużo nie mówi. Gdzie indziej można przeczytać, że ramę zrobiło Kawasaki które po cichu szykuje się do powrotu. Z wyglądu, połączenie późnego ZXRR z ZX10 też jest całkiem interesujące.

  4. Mick Fiałkowski ostatnio pisze, że Avinita ma stare prototypowe ramy od Kawasaki i silniki od ZX-10R ale z nową głowicą z pneumatycznie sterowanymi zaworami; tylko jakim cudem taki silnik pasuje do tej ramy ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 1,429 sek