Home / MotoGP / Ekipa „Aspara” ujawnia nowe barwy w MotoGP

Ekipa „Aspara” ujawnia nowe barwy w MotoGP

Idąc śladem przeciwnych drużyn w klasie MotoGP, na zaprezentowanie swoich nowych barw jeszcze przed ostatnimi testami zdecydowała się ekipa Power Electronics Aspar. Team ten walczyć będzie o miano najlepszego pośród tych rywalizujących z motocyklami CRT.

Dla Jorge Martineza sezon 2012 będzie trzecim rokiem, w trakcie którego wystawiać będzie zespoły w każdej z trzech kategorii. Dodatkowo w MotoGP z wykorzystywanego w trakcie dwóch ostatnich lat satelickiego Ducati z Hectorem Barberą na pokładzie, w nadchodzącym cyklu zmagań ekipę Hiszpana reprezentować będzie dwóch zawodników: Randy de Puniet oraz Aleix Espargaro.

Zarówno Francuz jak i Hiszpan dosiadać będą, a w zasadzie już dosiadają, motocykli zgodnymi z przepisami CRT i stworzonymi przez Aprilię. Ostatnie próby pokazały, że maszyna o wdzięcznej nazwie ART wcale nie jest najgorsza. Dodatkowo zmianie uległ także i główny sponsor teamu „Aspara” w klasie królewskiej, którym teraz została firma produkująca, między innymi, panele słoneczne – Power Electronics.

Prezentacja hiszpańskiego zespołu odbyła się wczorajszego wieczora w Hotel Balneario de las Arenas w Walencji. Pojawiły się na niej wszystkie najważniejsze osoby związane z owym teamem. Nie jest tajemnicą, że ekipa Power Electronics Aspar będzie w tym roku walczyła o to, by zostać tą najlepszą pośród tych korzystających z motocykli CRT. Biorąc pod uwagę wyniki dotychczasowych testów – ma na to spore szanse.

„Dla mnie i zespołu rozpoczęcie projektu CRT to niesamowite wyzwanie,” mówił właściciel teamu – Jorge Martinez. „Wcześniej mieliśmy w MotoGP jednego zawodnika, a teraz mamy dwóch, co bardzo mnie cieszy. Koncepcja klasy królewskiej i przepisy znacznie się zmieniły, a ja sądzę, że przed tą kategorią całkiem niezła przyszłość. Nasze dotychczasowe testy były udane i jesteśmy potwornie zmotywowani. Jestem bardzo wdzięczny Power Electronics za obdarzenie nas zaufaniem. Chcę też podziękować naszym nowym sponsorom: Vibo, Bel Ray oraz Cresc.”

Spore nadzieje z nadchodzącym sezonem wiąże były zawodnik Ducati w MotoGP – Randy de Puniet. Po kompletnie nieudanym ostatnim cyklu zmagań, Francuz liczy na to, że będzie najlepszym zawodnikiem CRT. „Byłem bardzo podekscytowany tą prezentacją. Mieliśmy okazję zobaczyć nowe malowanie podczas minionych testów w Aragonii jakiś czas temu i barwy są naprawdę świetne. Początek sezonu zbliża się wielkimi krokami, a ja sądzę, że jesteśmy gotowi do walki. Przed nami jednak jeszcze testy w Jerez, po których będziemy mieli jaśniejszą sytuację tego, co czeka nas w wyścigu otwierającym nowy cykl zmagań,” potwierdził 31’letni już #14.

Po roku spędzonym w Moto2, do klasy królewskiej powraca natomiast Aleix Espargaro, który jeździł już jednak w MotoGP dwa lata temu. „Fakt, że właśnie odbyła się prezentacja naszego zespołu oznacza, że start sezonu jest już coraz bliżej. Testy minęły mi bardzo szybko, a teraz przed nami jedynie próby w Jerez, podczas których chcemy wszystko ostatecznie przygotować przed rozpoczęciem nowego cyklu zmagań w Katarze. Jestem bardzo podekscytowany, że jestem częścią tego nowego projektu CRT. Liczę na to, że wraz z Randym będziemy najszybszymi zawodnikami CRT i ogólnie będzie to dla nas dobry rok,” przyznał natomiast ścigający się z numerem #41 21’latek.

 

Przy okazji podano też kilka ciekawych danych jeśli chodzi o motocykl Aprilii w specyfikacji CRT. Oto one:
Silnik: Aprilia, czterocylindrowy V (65 stopni), czterosuwowy, chłodzony cieczą, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 999cc
Moc maksymalna: ponad 220 KM
Prędkość maksymalna: ponad 330 km/h
Skrzynia biegów: 6-biegowa z dostępnością alternatywnych przełożeń
Dawkowanie paliwa: elektroniczny wtrysk paliwa via Ride-by-Wire
Rozrusznik: Aprilia Racing ECU
Wydech: Arrow
Podwozie: Aluminiowe ART
Zawieszenie: Odwrócone widelce Öhlins 42mm, wahacz Öhlins
Hamulce: Brembo, podwójne karbonowe tarcze 320mm z przodu, z czterema zaciskami; jedna tylna tarcza z dwoma zaciskami.
Waga: 165 kg
Warto zauważyć, że minimalna waga motocykla w MotoGP wynosi 157 kg.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Komentarze: 1

  1. Randy to jest gość z ogromnym potencjałem, któremu gdyby tylko było dane dostać w ręce fabryczny motocykl, to byłby w czołówce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
179 zapytań w 1,114 sek