Podwójny wicemistrz świata kategorii MotoGP – Sete Gibernau ogłosił dziś, iż przechodzi na wyścigową emeryturę.
Podczas oficjalnej konferencji prasowej, która odbyła się w Barcelonie, Hiszpan ogłosił zakończenie swojej 10-letniej przygody z MotPodwójny wicemistrz świata kategorii MotoGP – Sete Gibernau ogłosił dziś, iż przechodzi na wyścigową emeryturę.
Podczas oficjalnej konferencji prasowej, która odbyła się w Barcelonie, Hiszpan ogłosił zakończenie swojej 10-letniej przygody z Motocyklowymi Mistrzostwami Świata.
”Zdecydowałem, że wycofuję się z Motocyklowych Mistrzostw Świata. To było niesamowite doświadczenie, które dało mi wiele niezapomnianych momentów. Jestem dumny z tego co osiągnąłem, marzyłem aby zostać mistrzem świata i przeszedłem wiele ciężkich momentów w życiu, ale to wszystko teraz pozwoli mi jeszcze bardziej docenić dobre chwile.”
„Odchodzę na szczycie. Żeby kontynuować w gorszym zespole, aby tylko jeździć a nie zwyciężać, nie uczyniło by mnie szczęśliwym, szczególnie wtedy gdybym robił to tylko dla pieniędzy,” wyjaśnia Hiszpan, z którym toczyło rozmowy Kawasaki i kilka innych zespołów z paddocku MotoGP. „Nie wiem jeszcze co będę robić w przyszłości, ale mam kilka innych rzeczy, na których muszę się skoncentrować.”
33-letni Hiszpan był jednym z liderów Hondy i podczas dwóch sezonów -2003/04 toczył niesamowity bój z mistrzem świata Valentino Rossim.
Jednak sezon 2006 nie był najlepszy dla Gibernau. Przesiadka na Ducati, defekty i kilka poważnych kontuzji pozbawiło tego znakomitego zawodnika walki o tytuł Mistrza Świata.
Jego sezon zakończył się, podczas przedostatniej rundy o Grand Prix Portugalii, kiedy to Hiszpan został uderzony na torze przez przewracającą się Hondę Caseya Stonera.
Sete Gibernau odchodzi na emeryturę motocyklową z bogatym bagażem sukcesów w klasie królewskiej – odniósł 9 zwycięstw, 30 razy stawał na podium, 13 razy wywalczył pole position i należy do niego 8 najszybszych czasów okrążeń. Również zajmuje prestiżowe miejsce w historii mistrzostw, jako jeden z pięciu zawodników, którzy zwyciężali zarówno w klasie 500cc jak i w MotoGP (razem z Valentino Rossim, Maxem Biaggim, Lorisem Capirossim i Alexem Barrosem).