Zgodnie z oczekiwaniami to Marc Marquez sięgnął po drugie z rzędu pole position, zarówno w tym sezonie, jak i na obiekcie Circuit of the Americas! Względem treningów wolnych, stawka mocno się ścisnęła, a w pierwszym rzędzie ustawią się obok obrońcy tytułu mistrzowskiego dwaj inni reprezentanci Hondy: jego team-partner Dani Pedrosa oraz Stefan Bradl!
Pierwsza część kwalifikacji
Zgodnie z oczekiwaniami to Alvaro Bautista i Aleix Espargaro okazali się być najszybszymi z kierowców, którzy musieli kwalifikować się do drugiej części czasówki w trakcie piętnastominutowego Q1. Na sam koniec jednak nerwowo zrobiło się w boksie zawodnika z numerem #41, bowiem bardzo szybkie okrążenie rozpoczął Scott Redding. Ostatecznie Brytyjczyk zajął w kwalifikacjach trzynaste miejsce, o mniej niż jedną dziesiątą sekundy przegrywając awans do Q2!
Tym samym #45 otworzy jutro rząd numer pięć, w którym obok niego ustawi się Nicky Hayden oraz Yonny Hernandez. Tak jak w Katarze, tak i tym razem Redding pokonał na takim samym, produkcyjnym motocyklu Hondy bardziej doświadczonego Amerykanina, który na dodatek w ten weekend ściga się przed własnymi kibicami.
Szesnasty wynik ostatecznie przypadł Hiroshi Aoyamie, który wyprzedził kolejnego z zawodników jeżdżących na RCV1000R, Czecha Karela Abrahama raz Hectora Barberę. Dopiero na dwudziestym polu startowym ustawi się natomiast Colin Edwards, najstarszy w stawce kierowca, który wraz z końcem sezonu 2014 przejdzie na emeryturę.
Druga część kwalifikacji
Przed Q2 pytanie było jedno: czy ktokolwiek będzie w stanie zatrzymać Marca Marqueza? Odpowiedź nadeszła całkiem szybko, gdy najpierw Hiszpan uzyskał wynik 2’03.051 i tracąc tylko 0.030sek do rekordu obiektu sprzed roku. Nastepnie #93 jako jedyny zszedł poniżej bariery 2’03, by potem podkręcić jeszcze tempo i uzyskać wynik 2’02.773! Drugi w kwalifikacjach Dani Pedrosa stracił do 21-latka blisko trzy dziesiąte sekundy i o kolejną nieco ponad jedną wyprzedził Stefana Bradla! Tym samym w pierwszym rzędzie ustawią się trzy Hondy, zaś zarówno dla #26 jak i Niemca to pierwsze w tym roku kwalifikacje zakończone w TOP3.
Świetnie bardziej miękką mieszankę przysługującą zawodnikom „Open” wykorzystał Aleix Espargaro, który ruszy z czwartego pola! Hiszpan stracił do lidera blisko pół sekundy, a na dodatek uzyskał najlepszy wynik ostatniego sektora! Wynik #41 jest tym bardziej zaskakujący, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że wyprzedził on fabryczny duet Movistar Yamaha MotoGP! Piąte pole wywalczył bowiem Jorge Lorenzo, który w ostatnim zakręcie przyblokował będącego na szybkim kółku Valentino Rossiego! Dwójkę tą rozdzieliła zaledwie 0.001sek, a cała druga linia zmieściła się w zaledwie czterech tysięcznych sekundy!
Ponownie awarię swojego motocykla zaliczył Cal Crutchlow, który mimo wszystko może być zadowolony z siódmego pola startowego. Brytyjczyk stracił jednak do lidera ponad sekundę, o setne jej części wyprzedzając swojego rodaka Bradley’a Smitha oraz kolejnego zawodnika Ducati, Andreę Iannone.
Tylko 0.004sek wolniej od Włocha pojechał jego rodak i imiennik, Andrea Dovizioso. Startujący w swoim drugim sezonie na Ducati, #4 wyprzedził debiutanta Pola Espargaro i najlepszego w Q1 Alvaro Bautistę.
Już jutro zawodników MotoGP czeka 20-minutowa sesja rozgrzewkowa, zaś start wyścigu zaplanowano punktualnie na 21:00 naszego czasu!
Wyniki sesji kwalifikacyjnej w Austin:
1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 2’02.773
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 2’03.062
3. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2’03.196
4. Aleix Espargaro SPA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2’03.240
5. Jorge Lorenzo SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2’03.243
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2’03.244
7. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2’03.780
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2’03.800
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2’03.842
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2’03.846
11. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2’03.913
12. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2’03.923
— Nie awansowali do Q2: —
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2’04.617
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’05.062
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2’05.677
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’05.788
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2’06.239
18. Hector Barbera SPA Avintia Racing (Avintia) 2’06.270
19. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2’06.741
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2’06.939
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2’07.403
22. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2’07.745
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2’07.761
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* = debiutant
Mnie najbardziej fascynuje jak perfekcyjnie są dobrane przywileje klasy Open; Lorenzo 0,003 wolniej od Aleixa (Open). Nie wiem jakim cudem Dorna mogła wyrównać szanse do poziomu nawet tysięcznych części sekundy. Skąd wiedzieli, że 24 L będzie odpowiednie ?
Z tego co widzę to są odpowiednie tylko na krótkich dystansach. Szczerze wątpię czy Aleix utrzyma dobre tempo przez cały wyścig na miękkiej mieszance. A to ona daje mu przewagę w kwalifikacjach. Suma sumarum zamiast wspinać się w tabeli podczas wyścigu to startuje z lepszego pola i musi się jedynie bronić. Ale tak czy siak motocykl nie jest aż tak konkurencyjny.
oczywiście; w wyścigu nie ma szans, mi chodzi jedynie o jedno okrążenie, jak np. w kwalifikacjach, i z inna elektroniką, oponami itp potrafią zrobić podobne czasy. Wyścig to już inna sprawa
Ja bym się tak nie zachwycał czasem jednego okrążenia. Dogonić ich dogonili, nawet klasa Open może być szybsza na jednym kółku jak dla mnie. Ważne kto przekracza linię mety i na jakiej pozycji. Jednak kiedyś było lepiej. Motocykle fabryczne i satelickie. Wszystko prototypowe. Nikt nie zgłaszał sprzeciwów. Wszyscy byli konkurencyjni.
Ja tylko piszę, że dwa motocykle znacząco różniące się między sobą jeśli chodzi o przepisy potrafią zaliczyć zbliżony czas na jednym okrążeniu. Nie chodzi mi o wyścig. I nie zachwycam sie czasem jednego okrążenia.
W Katarze już tak wcale nie było, nie będzie też w przyszłości, kiedy fabryka opanuje sytuację z oponami, softwarem itp. , robiąc małe poprawki z rundy na rundę, być może Lorenzo doścignie Marqueza.
Doradców to oni ( czyt. Dorna ) akurat złych nie mają od technikaliów i dobrze kombinują, wymienili kadrę, gdy się zorientowali, że wymyka im się to spod kontroli m.in. zatrudniając tego Pana http://www.motogp.com/en/news/2011/cecchinelli+new+director+of+technology
Jak można usunąć konto z motosp ?
Nie można. Musisz się już z tym męczyć do końca twoich dni. Potem przejdzie to na twoje dzieci i wnuki. Jednym słowem masz pr.ze.ye.bane.
Wyloguj sie i zapomnij a jak nie pomoze to Morfeusz z Matrixa ma pewne piguly ale ciiii
Napisz w formularzu Kontakt na górze strony swój login i mail na który jest zarejestrowany to usuniemy.