Home / Paweł Krupka

Paweł Krupka

  • BMW ogłosiło, że w przyszłym roku będzie miało aż dwa zespoły prywatne w serii World Superbike. Będą nimi jeździli byli zawodnicy MotoGP – Eugene Laverty i Jonas Folger.
    Niemiecka marka była jedyną w staw[…]

  • Szef Hondy – Alberto Puig – przyznał to, o czym nieoficjalnie mówi się już od dawna. Proces dochodzenia do zdrowia u Marca Marqueza nie przebiega tak, jak oczekiwano. Hiszpan wciąż jest daleki od pełni sił. W[…]

    • Obyś się mylił, bo to byłaby wielka strata dla Moto GP

      • No zaczyna się to faktycznie mocno przedłużać. Też te informacje takie nie do końca konkretne. Tu pokazują zdjęcia na tweeterze jak trenuje a z drugiej strony straszą kolejną operacja. Trzeba czekać co dalej, bo jak potrzebna będzie faktycznie kolejną operacja to zrobią ja na dniach raczej żeby zmaksymalizowac czas na rehabilitację przed kolejnym sezonem. Oby się wykurowal bo faktycznie szkoda by było takiego talentu

    • Amputacja groziła mu w 1992, wypadek w Jerez miał w 1999.

    • Mir to jest młodszy od marqueza . debilizm

    • Stefan się już cieszy ;)

    • Nie szpiku tylko chcą mu pobrać kawałem kości z biodra i wszczepić w ramię żeby je wzmocnić bo kość w ramieniu mareczek załatwił za częstym otwieraniem okna…

      • A może to był zbyt szybki powrót na moto ? Nie pamiętam ale któraś z tych dwóch rzeczy na pewno… W każdym razie mądre to nie było…

    • Nie będę kłamał że mnie to cieszy bo za mareczkiem nigdy nie przepadalem. Zawsze był dla mnie bucem. Nawet do kamery kibicom nie pomachal

    • Ta sprawa wygląda bardzo niepokojąco. Żebyśmy przypadkiem nie byli świadkami końca kariery żywej legendy tego sportu. Obym się mylił.

    • No to powinna Dorna kilka tych rund unieważnić, pan Puig kiedyś powiedział, że bez Marqueza to się nie liczy ;-). A tak czysto teoretycznie: byłaby to niezła ironia losu, gdyby faktycznie Dovi zastąpił go w HRC i jeszcze (przy sprzyjającym splocie wydarzeń) zdobył Mistrza.

      • Dovi jest za cienki na mistrza, przestańcie marzyć. Ten facet to wrak zawodnika.

        • Być może za mocno to napisałem i nie zostanę zrozumiany, więc postaram się rozwinąć. W tym sezonie Dovi się posypał. Wiadomo problemy w fabryce, problemy z zatrudnieniem na pewno siedziały mu w głowie. To miałem na myśli pisząc o wraku.

          Nie wierzę, że “po powrocie” będzie w stanie jeszcze walczyć o kolejny tytuł wicemistrzowski. Nawet Dani (mimo, że też był zdominowany przez MM) w ostatnich wyścigach w swojej karierze miał dużo więcej ikry niż Dovi.

          • Przede wszystkim to Ducati nie potrafiło dostosować motocykla pod nowe, nieprzewidywalne opony. Dodatkowo konflikt z Dovim – wszyscy razem się męczyli. Nie rozwijali maszyny, nie dążyli do naprawienia sytuacji. Gdyby zostały opony z 2019 roku, być może sezon inaczej by się potoczył i Włoch mógłby pożegnać się z MotoGP nawet tytułem mistrzowskim. Ale stało się inaczej i jest jak jest…

          • Pamiętaj, że przez trzy poprzednie lata był jedynie za jednym z najwybitniejszych motocyklistów w historii tej dyscypliny. Szczególnie w 2017 roku dzielnie walczył z gościem, którego uznaje się na talent wszechczasów. Pokonywał go na mokrym torze! Włoch pokazał kawał dobrego ścigania – był jedynym, który rzucił Marcowi wyzwanie. Przegrał, ale godnie. I niedawno zakończony sezon w moim odczuciu nie powinien go dyskredytować. Ostatecznie i tak zakończył go na 4. miejscu. :) Z pewnością należy mu się szacunek.

    • Endi23. Wtedy wszyscy myśleli że Marquez wróci normalnie i będzie dalej dominował. a tu się okazało że 0 rund przejechał. nie którzy mówili że to mała kontuzja, Przykładem jest tu repsol

    • Marquez już skończył…

    • Doohan chciał zakończyć karierę, gdyż starty w GP mocno ograniczały jego udział w życiu rodzinnym. Był spełnionym zawodnikiem i kontuzja przyspieszyła decyzję o końcu kariery. A, że wypadek był poważny i nie pierwszy raz, miał świadomość, że kolejny poważny upadek mógłby nawet skończyć się wózkiem.

      Marquez jeszcze nie założył kariery. Ale jeżeli ręka nie będzie już tak sprawna, jak kiedyś, nie będzie w stanie wykorzystać swoich atutów. Wówczas nie zdoła powrócić na dawny poziom. A dla kogoś takiego jazda dla jazdy będzie nie do zaakceptowania. Osobiście nic mnie nie zdziwi, nawet koniec kariery. Swoją drogą już raz Marc o mało kariery nie zakończył. Po wypadku w Malezji w 2012 roku miał uszkodzony nerw wzroku. Operacja się jednak udała.

      Jego sytuacja wygląda analogicznie do tego, co działo się z Doohanem. Zobaczymy, jak się skończy. Sport nie lubi pustki – mamy nowego mistrza. Brak Marqueza może otworzyć drogę innym do kolejnych tytułów. Jeżeli tak się stanie, liczę że nie pojawi się kolejny “Rossi”, który przejmie schedę po Doohanie (Marquezie) i nie zdominuje MotoGP na kolejne lata. :)

    • Teraz już takich cyrków nie będzie. Najpewniej ponownie ograniczą sezon do Europy, ale obecnie państwa nie zamykają gospodarki, lepiej kontrolując reżim sanitarny itd. Tak więc jestem dobrej myśli. :)

    • No kto jest ,??? Marquez wyjebał figurę i na tym kończy się Marquez! Mistrzem świata w tym roku jest Mir i możesz się zesrać ale tego nie zmienisz. Mistrzem jest ten kto zdobywa najwięcej punktów w sezonie i koniec kropka.

    • BUAHAHA, tak możesz powiedzieć o Jordanie jeżeli chodzi o koszykówkę dla mnie nawet Stoner lepszy od Marca może nie w statystykach ale ogólnie. Niestety karma za 2015 wróciła do tego buca

  • Sezon 2020 w MotoGP przejdzie do historii pod względem zawirowań związanych z jego organizacją. Wszystko przez pandemię koronawirusa COVID-19, która pokrzyżowała plany przygotowawcze wielu zespołów, a prawdziwe[…]

  • Komisja Grand Prix wprowadziła zmiany w przepisach, które mają obowiązywać w 2021 roku. Dotyczą one żółtych flag, karania za przekroczenie prędkości w pit lane, i przede wszystkim, dzikich kart. Przypomnij[…]

    • Biesiekirski musiałby się załapać do zespołu, który jeździ i w CEV i w GP, żeby wystartować z dziką kartą w GP.
      Małe szanse.

    • Trudno się spodziewać, że dany zespół nie skorzysta ze swoich zawodników z CEV i weźmie kogoś z zewnątrz na dziką kartę.
      A patrząc na to jakie zespoły starowały w zeszłym roku w CEV, a jakie w GP, to widzę tylko dwa takie, mocno naciągane, związki.
      Teraz ruszyły zapisy na sezon 2021, więc może pojawi się ktoś nowy.
      Podsumowując, Piotrek musi jeździć w zespole, który ma swoje przedstawicielstwo w GP, żeby mieć realną szansę na dziką kartę.

      • Wyniki Aegertera na NTS w Portugalii:
        FP1 poz. 26 na 29
        FP2 18/28
        FP3 28/29
        Q1 8/15
        WUP 14/29
        Wyścig 20/21
        najszybsze okrążenie w wyścigu 23/27

        Szału nie było, jak ta takiego zawodnika.

        NTS na ten moment, to świetny team/konstrukcja dla kogoś kto chce wylecieć z GP.
        Bober Sznajder ogórkiem nie jest, a mimo to, jego wyniki pozostawiały wiele do życzenia.
        Ewentualny powrót Piotrka do Moto2 na NTS, to strata czasu, pieniędzy i okazja do złamania sobie kariery.

      • Bo i Aegerter jeździli razem w 4 rundach.
        Brno:
        Bo 18, Aeg 21
        RB Ring 1
        Bo 22, Aeg 12
        RB Ring 2
        Bo 24, Aeg DNF
        Portugalia
        Bo 13, Aeg 20

        Czyli Aegerter pojechał lepiej w jednym wyścigu na 4.
        Jego najlepszy wynik to m. 12
        Bo był raz 8.
        Aeg był też raz na 4, lepszy w kwalifikacjach.
        Patrzę na te statystyki i nie widzę, żeby Aegerter robił lepszą robotę niż Bo.

  • Poznaliśmy prowizoryczną obsadę wszystkich miejsc w klasie Moto3 na sezon 2021.

    Źródło: motogp.com

    • Foggia, Masia i Garcia – teoretycznie to oni powinni rozdawać karty. No i doświadczeni Binder, Antonelli, Rodrigo i McPhee – z tymże żaden z nich tak na prawdę na przyszłość MotoGP nie rokuje. Binder i McPhee są przynajmniej bardziej regularni. W Moto3 jednak niczego być pewnym nie można. Liczę na udany sezon japońskich samurajów. W Moto3 jednak niczego być pewnym nie można.Szczególnie Suzukiego, którego kontuzja zatrzymała w drodze do Moto2. Na pewno więcej można oczekiwać od Fenatiego. Na wyższy poziom powinni wskoczyć Tatay i Alcoba. Raczej wielkich fajerwerków po Lopezie bym się nie spodziewał. Debiutanci są bardzo szybcy. Artigas będzie jeździł w Leopardzie, natomiast Acosta u Akiego Ajo. Najtrudniejsze chyba wyzwanie przed Guevarą – wprawdzie będzie jeździł w ekipie Aspara, ale na zupełnie nowym motocyklu (a może i nie takim nowym?). Tak czy siak, zagadka. Zobaczymy, co pokaże młody Fellon (rocznik 2004). Przyda się kolejny zdolny Francuz. :) Do młodych należy też Deniz Oncu – oby wskoczył na wyższy poziom. Przydałaby się także lepsza forma Dupasquier czy też Koflera. Liczyłem na awans do serii Brazylijczyka Diogo Moreiry – z drugiej strony jednak jeszcze sezon w MŚ Juniorów mu nie zaszkodzi.

    • Już jest ich nieco więcej.
      Aegerter zostaje w Dynavolt, Granado idzie do WithU Motorsport (inna nazwa Petronas SRT, w MotoE).

  • Pojawiła się aktualna, prowizoryczna lista startowa wszystkich zawodników, jacy w 2021 roku startować mają w cyklu Moto2.

    Źródło: motogp.com

    • Podobno Aspar i Gresini mają zamienić się motocyklami.

    • Zobacz sobie wzrost Baltusa ;)

    • Di Giannantonio dalej Speed Up ;)

    • Faworytami do tytułu Bezzecchi i Lowes. Ale w walce powinni liczyć się też Roberts i Gardner. Obiecująco wyglądał DiGia, który powinien wskoczyć na wyższy level. Podobnie Canet, który ma za sobą sezon nauki. To właśnie Włoch i Hiszpan moim zdaniem mogą włączyć się do walki o tytuł i zaskoczyć. Liczę na zdecydowanie lepszy sezon Nagashimy, który po udanym początku “popsuł się”. Od Fernandeza i Garzo można było więcej się spodziewać – byli w końcu w sensownych ekipach, szczególnie ten pierwszy pokazywał się z 2019 roku z dobrej strony. Zobaczymy, co pokażą. Ramirez i Dalla Porta również powinni mieć zwyżkę formy. Szczególnie ten drugi bardzo cieniował, więc nie możliwym jest, aby się nie poprawił. Nie wierzę już w Navarro – szybki jest, ale ciężko będzie mu się odbudować psychicznie. Ostatni sezon na ogarnięcie. Już bardziej wierzę w Baldę, który też ostatnio się pogubił. Nie wiem, co myśleć o Buledze. Gościu od zdobycia MŚ Juniorów w Moto3 nie poczynił praktycznie żadnych postępów. Do innej ekipy trafił Manzi, który pod koniec “odpalił”. Zobaczmy, czy nastąpi przełom.

      Ciężko oczekiwać cudów od debiutantów. Ale myślę, że więcej możemy spodziewać się po Viettim, Arbolino, Ogurze i Fernandezie, aniżeli świeżo upieczonym mistrzu Moto3 Arenasie. Czas jednak pokaże… Baltus był w kiepskiej ekipie w Moto3 i trafił do nie lepszej w Moto2. Oby na tym się nie przejechał. Rocznik 2004, więc bardzo młody…

      • Teraz to jest gdybanie. Jest kilku, ktorzy moga utrzymac forme, moga zaskoczyc ale tez moga sie gdzies potknac plus kilku debiutantow. Lowes juz mial wzloty i upadki. Tak samo Baldasari, Bezzecchi, Navarro. Osobiscie stawiam na ktoregos z czworki anglojezycznej. Lowes, Roberts, Gardner, Dixon. Byloby milo ale na razie to pobozne rzyczenia.

    • Szkoda, bo początek sezonu był obiecujący. Wolałbym, aby ze stawki wypadł np. Navarro.

    • To pewne z tą zamianą? Dzis Arenas kręcił kółka na Portimao i kręcił je na SpeedUpie, więc nie wygląda żeby Aspar miał przechodzić na Kalexa, bo raczej od razu by na nim testował.

    • Cev Repsol powoli staję się serią tracącą sen jak tylko mistrz przechodzi do MŚ a nie pierwsza dwójka czy pierwsza trójka.A trzymanie na siłę takich motocyklistów Jak Kasma Daniel i Simone Corsi jest komletnie bez sensu.Za mogli by jeżdzić Niki Richard Tulli i Alexandro Zaccone.

    • Że nikt nie chciał takiej wschodzącej gwiazdy jak Piotr Biesiekirski. Byl progres z 4 na 2 sekundy straty do przedoststniego zawodnika. We francji az milo bylo popatrzec widząc go w czołówce pod koniec wyscigu… jak dublowała go pierszza piątka. Ohy ahy ze steony komentujących z Polsatu. Gryfny pomaranczowy motocykl . I jakzesz przyszlosciowe skrupulatne liczenie pieniedzy ze lepiej przygotowac sie na nowe mistrzostwa niz objexhac runde w portimao. Czyz takich cech nie posiadaja tylko najwieksi mistrzowie? Czekam na opinie najwiekszych znafffffffców z tego forum

      • Opinie znafffffców to mogłeś poczytać przy prawie każdym newsie dotyczącym Moto2 albo nawet samego Biesiekirskiego.

        No ale jak masz tych znafffffców w d…

  • Opublikowano oficjalną prowizoryczną listę startową MotoGP na sezon 2021. Ostatnią niewiadomą było obsadzenie drugiego miejsca w Aprilii. Ale choć zajął je Lorenzo Savadori, to Aprilia ma zdecydować po testach, c[…]

    • Nie rozumiem Ducati. Aprilia może decydować kto będzie jej kierowcą po testach przedsezonowych, a Ducati nie mogło po skończeniu sezonu?! Przecież ogłoszenie Zarco i Bagnai, że ten z nich trafi do fabrycznej ekipy, kto będzie miał więcej punktów na koniec sezonu miałoby same plusy. Obaj w każdym wyścigu jechaliby pod presją (co pokazałoby jak sobie z nią radzą) i walczyliby nawet o każdy punkt.

      • No ale kontrakty na dany sezon podpisuje się prawie 2 lata wcześniej, więc było już niemal przesądzone że Bagnaia idzie do fabryki.
        A Zarco i tak dostanie fabryczny motocykl – po raz pierwszy jadąc w satelickiej ekipie.

  • Aprilia potwierdziła, że będzie dalej współpracować z Lorenzo Savadorim i Bradley’em Smithem w MotoGP, ale póki co nie wiadomo, który z nich będzie startować w wyścigach obok Aleixa Espargaro, a który pełnił obow[…]

    • A szkoda że nikt nowy nie przyjdzie.
      Raz że by było ciekawiej – wiadomo nowy nabytek – świeża krew; dwa że takim składem Aprilia niewiele osiągnie…
      Najwyżej 8 miejsce to jedyne na co może być stać Aleixa albo Smitha/Lorenzo w przyszłym sezonie (nic nie ujmując tym zawodnikom).. czyli nihil novi xP
      To już naprawdę lepiej by było jakby stary Davies ich zaszczycił…a tak to kolejny krok do tyłu xd

    • Pięknie się zakiwali w tej Aprili.
      Zapowiada się kolejny sezon narzekającego Aleixa i zamykania stawki przez drugiego kierowcę.
      Mieli tyle czasu na przygotowanie sobie planu b,c, d…
      Mogli porozumieć się wstępnie z zawodnikami drugiego rzutu z Moto2.
      Mogli też poszukać jakiego dobrego, doświadczonego zawodnika, żeby poprowadził ten projekt.
      A tu ani tego, ani tego.
      Fausto, chłopie, wygląda na to, że czeka Cię jeszcze rok męki.

    • Biesiekierski jest do wziecia.

    • Rabat powiedział że nie zapłaci więcej za jazdę ani 1 euro :)

    • Dornie będzie zależeć na Brytyjczyku w stawce, więc pewnie coś sypną Aprilii, by postawili na Smitha.

    • Po co w stawce Rabat? Dość mamy Hiszpanów. Niech spróbuje swoich sił w WSBK.

  • Problem jest chyba w tym, że – strzelam – 80% oglądalności generuje wyścig MotoGP + kwali. Czemu tak myślę? Po liczbach na naszej stronie. Fani obejrzą jeszcze wyścigi mniejszych klas, ale treningi – już tylko ‘ultrasi’. A Polsat kupuje całość i całość musi gdzieś zmieścić. Jeśli chciałby to zrobić w ramówce TV, to straciłby w innych dyscyplinach.

  • Dlaczego był problem komu kibicować? Komu by się nie kibicowało, to ten zawodnik albo miał szansę na tytuł, albo chociaż na jakieś zwycięstwo. Taki sezon może już się nie powtórzyć

  • Dlaczego był problem komu kibicować? Komu by się nie kibicowało, to ten zawodnik albo miał szansę na tytuł, albo chociaż na zwycięstwo. Taki sezon może już się nie powtórzyć

  • Sezon 2020 w MotoGP dobiegł końca. Miguel Oliveira wygrał po raz drugi w karierze, a podium uzupełnili – znowu po walce między sobą – Jack Miller z Franco Morbidellim. Kto Waszym zdaniem zasłużył na miano na[…]

    • Mir miał problemy techniczne, dlaczego głosujecie na niego jako rozczarowanie? Miał pchać motocykl 300km/h?

  • Podczas transmisji telewizyjnej z GP Portugalii komentatorzy Polsatu Sport potwierdzili, że nic nie zmienia się w kwestii praw do pokazywania Motocyklowych Mistrzostw Świata: MotoGP i inne serie grand prix wr[…]

    • To dobrze! To w sumie jest niesamowite, że można oglądać u nas za darmo wszystkie sesje z polskim komentarzem na takiej Ipli. Czasami spóźnię się na jakąś sesję i mogę ją sobie przewinąć, cofnąć nawet na komórce.

    • Jest IPLA, jest polsat sport, obejrzysz na telefonie, obejrzysz na komputerze, przy odrobinie wysiłku podepniesz sobie sprzęt przez HDMI albo puścisz jakimś *castem na TV.

      Rozumiem, że kiedyś to było i puszczali w TV. Sam często z tego korzystałem, ale rozumiem, że za mała widownia, żeby puszczać w tv. Chwała im za to, że to wszystko jest dostępne, w dobrej jakości, problemy techniczne praktycznie się nie zdarzają.

      Dużo lepsze to niż konkurencja od speedway’a albo wcześniej f1 gdzie np. bez satelity nie pooglądasz, albo kablówki za xxx zł miesięcznie.

      Na prawdę nie rozumiem tego narzekania ciągle. Rozumiem, że mogłoby być lepiej bo mogłoby lecieć w TV, ale dają doskonałą alternatywę zamiast, za darmo. Cieszcie się z tego co macie. :)

    • Nie wiem, jak dysponujesz czasem, ale na Ipli można sobie cofnąć transmisję o kilka godzin. Niestety nie orientuję się, o ile dokładnie.

    • I to jest dla mnie argument. Zgodzę się, że wszystkie sesje powinny być dostępne online od razu po transmisji do powtórki, a nie kilka dni później.

    • Problem jest chyba w tym, że – strzelam – 80% oglądalności generuje wyścig MotoGP + kwali. Czemu tak myślę? Po liczbach na naszej stronie. Fani obejrzą jeszcze wyścigi mniejszych klas, ale treningi – już tylko ‘ultrasi’. A Polsat kupuje całość i całość musi gdzieś zmieścić. Jeśli chciałby to zrobić w ramówce TV, to straciłby w innych dyscyplinach.

    • Jak na tak niszowy sport w naszym kraju to i tak jesteśmy uprzywilejowani! Wszystko! Każda sesja! Jest transmitowana! I to z polskim komentarzem (i to osób, które kiedyś się ścigały na moto i które żywo śledzą wszystkie informacje w dyscyplinie!) i to jeszcze za darmo! ZA DARMO! Myślę, że kibice z wielu krajów mogą nam zazdrościć.

      Niektórzy naprawdę wymyślają na siłę i nie doceniają to ile mają…

    • replied 1 tydzień temu

      transmisje na ipla to jest strzał w dziesiątkę. przewijam jeśli czegoś nie dostrzegłem, bądź nie dosłyszałem, czy w sytuacji, gdy muszę coś ogarnąć, jak chociażby przy wczorajszym quali, kiedy to o ok 19 dopiero śledziłem co się działo na torze. dodatkowo zawsze dostępność na telefonie, oglądam/słucham w podróży, czy gdy jestem gdzieś poza domem. tv i tak nie posiadam, a transmisja leci na drugim monitorze, gdy siedzę przy robocie

    • replied 1 tydzień temu

      jedną z opcji jest zdalny pulpit + program do przechwytywania obrazu + wolne miejsce na dysku. gdy transmisja jest już dostępna na ipli, łączysz się z domowym kompem, włączasz relację oraz program (chyba że ustalisz prędzej harmonogram nagrywania) i masz nagrane. jedynie zerwanie łącza, zwiecha sprzętu, czy brak prądu (to samo ale tyczy nagrywarki do tv) może przeszkodzić w nagraniu tego, czego chcesz

    • mariusz zarejestruj się normalnie to może ktoś do Ciebie napisze priv i będziesz mógł zobaczyć wszystkie zaległe wyścigi ;)

      • A gdzie można? Znam jedną stronę, gdzie są dostępne wszystkie weekendy, zarówno MotoGP, jak i F1, FHD, ale to wersja EN.

    • Super, że nadal będzie można oglądać na żywo i z odtworzenia na ipli.
      Fajnie by było, gdyby nagrania były szybciej wrzucane na iplę, ponieważ ciężko jest w internecie uniknąć informacji kto wygrał kwalifikacje lub wyścig czekając, aż będzie można wszystko obejrzeć z odtworzenia na ipli.
      Dzięki za Wasz niezastąpiony Polski komentarz, ciekawe informacje, jak i zabawne dokuczanie sobie na antenie.

    • 1. To samo mógłbyś gadać na temat jakichkolwiek innych wyścigów.
      2. JA oglądam na telefonie komórkowym np. albo dlatego że czasem w TV nie idzie, albo jestem poza domem i mając jakiś tam internet na telefonie mogę na spokojnie odpalić sobie transmisję na żywo.
      3. Po to przewijać żeby np. zobaczyć sobie to jeszcze raz. Kiedyś człowiek nagrywał sobie na VHS albo na DVD bo internetu nie miał i bazował tylko na tym co leci w telewizji.

    • No i fajnie że na Ipli też zostają. Będzie jak wyłapywać takie fragmenty :)

      https://www.cda.pl/video/552643782

    • Kim ty jesteś, aby się wypowiadać w moim imieniu? Dla mnie to był jeden z ciekawszych sezonów ostatnich lat, bo był kompletnie nieprzewidywalny i nie wiedziałem kto wygra następny wyścig, ani nawet stanie na podium. Chciałem to oglądać. Kim ty jesteś, aby wypowiadać się za mnie i twierdzić, że mieli tego nie transmitować i mi nie pokazywać? Nie chcesz, nie oglądaj, ale nie jesteś pępkiem świata, jak ty czegoś nie chcesz oglądać to nie znaczy, że ma tego nie być.

    • Sam piszesz, że masz alternatywę, to dlaczego tam nie oglądasz? Dostajesz coś za darmo i narzekasz. Słabe to strasznie.

    • No ale to wina komentatorów że w MotoGP zespoły wpadły w jakąś paranoję do podpisywania kontraktów zbyt wcześnie? Że zapewne w styczniu zacznie się gadanie kto powinien z Moto2 awansować do MotoGP, mimo że proponowany kierowca nawet podium nie zdobył w Moto2 a tylko raz zachwycił?

      A jak zdarza się do przesady spokojny wyścig gdzie kierowcy nie walczą mimo niewielkiej różnicy między nimi (powiedzmy, 0.5s) albo się rozjadą jeszcze bardziej to co niby mają gadać? Coś w stylu “no czemu ten ABC nie atakuje tego XYZ!” albo “nadal czekamy aż ABC dogoni XYZ!”? To nie ich wina że w niektórych wyścigach kierowcy jadą dość spokojnie. Chcesz żeby krzyczeli “i już ten ABC pokonał zakręt nr 4! zobaczymy jak pokona szykanę 5-6-7”?
      Ja nie miałem przez kilka lat prawie w ogóle dostępu do polskiej transmisji i nie miałem bladego pojęcia o czym komentator gada i czemu kogoś tam wywołuje. Teraz po kilku latach oglądania to już przywykłem do tego że nie ma co się skupiać w 100% na wyścigu, bo rzadko kiedy następuje jakaś ekscytacja tym że lider odjechał na kilka sekund – chyba że jest to dość niespodziewana sytuacja jak Rinaldi w WorldSBK.

      Poza tym, biorąc pod uwagę polską wymowę liter alfabetu, wymowa Moto-Gie-Pe nie jest błędna, więc czego się czepiasz? To że po angielsku mówią Moto-Dżi-Pi a w Hiszpanii Moto-He-Pe nie oznacza że musimy iść w ich ślady.

      Rozpisałbym się na temat terminu “klasa królewska”, ale to równie dobrze każdy inny mógłby objaśnić.

      • Mnie w komentarzu zawsze dziwi i drażni, jak to opisują, że lider dał się wyprzedzić i chce pojeździć z tyłu i obserwować. Naprawdę wszyscy kierowcy tak robią?
        Bo coś mi się to wydaje dziwne. Przecież potem nie ma gwarancji, że się odzyska pozycję.

    • Haha moon xD nie do końca się z Tobą zgadzam ale Twój komentarz mnie rozwalił xD
      Mi tam zdecydowanie odpowiada termin: Moto-He-Pe chociaż hiszpanem nie jestem xD
      Pozdro!

    • Zamiast tutaj się spierać lepiej wystosujemy list otwarty do Polsatu pod którym zbierzemy podpisy żeby zobaczyli ilu nas tak naprawde ogląda.

    • Ba, nawet archiwalne gale bokserskie mają pierwszeństwo w TV przed Moto GP.
      Polsat ma dużo programów i jak nie mieści się coś na żywo to zawsze mogą puścić np. na Super Polsat lub Polsat 2. Ale dobrze, że ta Ipla chociaż jest.
      Dziwne to trochę wywalili kasę na transmisje a puszczają je w sieci zamiast w TV.
      Ostatnio już dwa razy kwalifikacje w TV były opóźnione o pół godziny.

    • A jakby był Borowczyk to byśmy poznali wszystkie panie w padoku.

    • w porównaniu do komentarza prowadzonego na Eurosporcie, gdy jeszcze prawa tv posiadali, to teraz jest niebo, a ziemia. Jędrzejewski często gada od rzeczy, ale swoją gadatliwością wypełnia transmisję i czasem podtrzymuje w napięciu widza (nie mowa tu o wkurzaniu widza :D ), natomiast Badziak mamrocze pod nosem, ale ma wiedzę praktyczną i potrafi wykazać się dobrą analizą, tego co dzieje się na torze. jak komentowali wraz z Fiałkowskim, to go gasili i często dosyć mocno się szczypali, co mnie drażniło nieco. Mick z Badziakiem wnieśliby więcej meteorytyki, natomiast w trójkę źle się tego słuchało. mimo wszystko, jaki by nie był układ, to i tak na plus w porównaniu do komentatorów z Eurosportu

    • Ja też miałem taki czas w życiu, że obu panów chętnie na księżyc bym wysłał, ale po latach, wiem że to jest najlepsze co może być. Obaj mają wiedzę na temat tego co komentują, interesują się tym naprawdę, a nie żeby odwalić szychtę. A że bredzą czasem trzy po trzy, tym lepiej, pośmiejemy się ze znajomymi oglądając razem. Może i zagraniczny komentarz jest bardziej “profesjonalny” w ujęciu tego jak się robi nowoczesne transmisje, ale mnie on ani chłodzi, ani grzeje. A u nas – wyprzedzają się na żyletki MM i VR, a ze studia wspaniała historia o tym jak to kiedyś było na padoku mistrzostw Polski. Nikt by czegoś takiego nie wymyślił!

  • O ile w pierwszym tegorocznym zwycięstwie dla Miguela Oliveiry było sporo szczęścia, o tyle domowe GP Portugalii to dla zawodnika Tech3 KTM jego absolutna dominacja. Oliveira wygrał start z pole position, szyb[…]

    • Dzisiejszy wyścig dobitnie pokazał, jak tragicznym motocyklem jest Yamaha 2020.

      • Silniki zamrozone. Sygnaly od zawodnikow nie sa optymistyczne. Morbi chce jezdzic w przyszlym sezonie na bazie z 2019 wiec kolorowo raczej nie jest. Tym bardziej ze tylko On ogarnia to psychicznie. Vinales i Quarta to idealni pacjenci psychologow a Rossi juz sie nie liczy.

        • Quartararo również się wypowiadał, że chce jeżdzić na motocyklu z 2019. Generalnie jak się słucha i czyta wypowiedzi wszystko brzmi raczej jak małżeństwo z przymusu a nie kochająca się rodzina.

    • Dokladnie. Skoro on nie zasluzyl to kto w takim razie zasluzyl z obecnej stawki? A moze jak ktos nie wygra 3-5 wyscigow to tytul nie powinien byc przyznawany? System punktowy jest sprawiedliwy. To Mareczek nas rozpuscil w ostatnich latach co do stylu w jakim sie wygrywa. Ale on jest wyjatkowy. Przed nim nawet Rossi i Doohan tak nie dominowali, mimo ze wygrywali tytuly.

      • Zarówno Rossi, jak i Doohan, dominowali. Mir wykorzystał nadarzającą się okazję. Nie można go za to krytykować. Najbliższe lata go zweryfikują. W pełni zdrowy Marquez byłby poza zasięgiem, ale z dużą przerwą od startów i po rekonwalescencji wręcz przeciwnie. Osobiście liczę na Franco Morbidelliego – dla mnie to najlepszy zawodnik sezonu. :)

        • Najlepszy zawodnik sezonu to Mir :)

        • Mir wykorzystał okazję… a jaką okazję miał Fabio? Absolutna przewaga po dwóch pierwszych wyścigach. Problemy rywali… Taki sezon, że bardziej liczyła się regularność i jak najmniejsze popełnianie błędów, a nie sama szybkość – to też jest trudne. Nie jest spektakularne, ale trudne! Do tego Mir często startował z połowy stawki i musiał w każdym wyścigu się przebijać – to też jest umiejętność, to nie jest takie spokojne jechanie byle dowieźć. Mir więcej się nawyprzedzał niż Lorenzo w mistrzowskich sezonach!

      • Doohan tak nie dominował ? Widać że nawet nie sprawdziles jego statystyk o ogladaniu wyscigow nie wspomne…

    • Brawo Miguel. On i Binder zdołali wygrać dla KTM-a trzy wyścigi w MotoGP. I jako jedyni wygrywali w każdej klasie.
      Miller mógł dołączyć do Oliveiry i Quartararo jako ten który przed dołączeniem do fabrycznego zespołu wygrał w barwach satelity. Ale tak czy inaczej, Australijczyk był w stanie walczyć o zwycięstwa.

      No i przede wszystkim, to pierwszy wyścig od GP Kataru 2004 gdy na podium nie ma kierowców fabrycznych ekip. Wówczas dublet zgarnęła Gresini Honda (Gibernau i Edwards), a trzeci był Ruben Xaus z d’Antin (dziś Pramac) Ducati.

    • Zarco prawie wygral😁.

    • Gratulacje dla Franco za V-ce, bo chyba nikt się tego nie spodziewał.
      Gratulacje dla Miguela za pewne zwycięstwo u siebie.
      Gratulacje też dla pana Adama, za żarcik o siostrze Oliveiry:D

    • Fakt, jego tytuł nie został zdobyty w imponujący sposób. Ale był równy i wykorzystał problemy rywali. Najbliższe lata go zweryfikują…

    • Równie dobrze możesz powiedzieć, że olimpijczyk, który zdobył złoty medal ale nie pobił żadnego rekordu jest słabym zawodnikiem.

    • Gratulacje dla Miguela Oliveiry za zwycięstwo w domowym wyścigu! Zrobił to w dominujący sposób. Choć żałuję, że nie było 10 zwycięzcy w sezonie. Miller zrewanżował się Morbidellemu za wyścig w Walencji.

      W tym sezonie Honda nie wygrała ani jednego wyścigu w klasie królewskiej. To pierwszy taki przypadek od 1981 roku.

      • I co więcej, również od 1981r., żaden kierowca Hondy nie zakończył sezonu w TOP3.

    • Co z tego, że zawodnicy na 2020 wygrali 4 wyścigi, skóro w kilku innych zajmują poza pierwszą 10.

    • Dokladnie tak. Co to za mistrz w ogole? Tfu!

    • Pierwszy sezon w którym obejrzałem tylko pierwszy wyścig i ani jednego więcej. Kompletna porażka największych zespołów. Brak zdecydowanego lidera. Właściwie nie wiadomo było komu kibicować. Ale cóż poradzić – sytuacja zewnętrzna też bardzo na to wpłynęła. Ciekawe czy Yamaha dobrze wyjdzie na zatrudnieniu Fabio, po tym co zaprezentował w tym roku gdzie masa ludzi widziała go jako pewnego mistrza. Zobaczymy.

      • Dlaczego był problem komu kibicować? Komu by się nie kibicowało, to ten zawodnik albo miał szansę na tytuł, albo chociaż na zwycięstwo. Taki sezon może już się nie powtórzyć

      • Dlaczego był problem komu kibicować? Komu by się nie kibicowało, to ten zawodnik albo miał szansę na tytuł, albo chociaż na jakieś zwycięstwo. Taki sezon może już się nie powtórzyć

      • Obejrzałeś(aś) tylko jeden wyścig i na tej podstawie oceniasz sezon? Ciekawe…

    • Takie na szybko porównanie zawodników jadących w sezonie 2019 i 201920, a konkretnie miejsc zajętych na koniec obu sezonów
      1 MIR 11 góra
      2 MORBIDELLI 8 góra
      3 OLIVEIRA 8 góra
      4 P. ESPARGARO 6 góra
      5 ZARCO 5 góra
      6 NAKAGAMI 3 góra
      7 RINS 1 góra
      8 MILLER 1 góra
      9 BAGNAIA 1 góra
      10 RABAT 2 dół
      11 DOVI 2 dół
      12 A. ESPARGARO 3 dół
      13 FABIO 3 dół
      14 VINIALES 3 dół
      15 PETRUX 6 dół
      16 VALE 8 dół
      17 CRUTCHLOW 9 dół
      18 M. MARQUEZ 14 dół

    • A ja mam w oczach Alberto Puiga jak pogania MM po pierwszej wywrotce, było pokazane podczas gali w skrócie sezonu. Szkoda bo po pierwszym wyscigu bylem zalamy perspektywą sezonu bez Marca, ale jakoś dojechaliśmy do końca. Oby w przyszłym roku powrócił i pokazał jak się jeździ a nie marudzi.

    • Gratulacje dla Franco. Quartararo awansował do fabryki, a teraz to Morbidelli wydaje się lepszy.

      • Dla Franky’ego lepiej, że zostaje w Petronasie. Fabryczna Yamaha to degrengolada…

    • Dokładnie. Ten motocykl jest katastrofalny.

    • Na przestrzeni ostatnich lat jeden z najsłabszych sezonów, walki tyle co kot napłakał, jazda gęsiego i nuda.

    • Oliveira był wczoraj niesamowity i mimo, że prowadził od początku do mety, to ściskałem tak mocno kciuki, jak ostatnio za Stonerem w jego ostatnim GP Australii w 2012.
      Cieszy dobra pozycja Bradla, czyżby pozwolili mu jechać normalne grand prix bez testowania wszystkiego? :D

      A emocje i odczucia czytelników motogp.pl zmieniają się jak w kalejdoskopie, po dwóch dobrych wyścigach chwalą Bagnaię, Marqueza – i już zapomnieli :D

    • Dobra wyścig wyścigiem, ale albo mnie coś ominęło, albo nikt nawet nie podziękował Calowi i Doviemu za tyle lat jazdy w motogp. To są zawodnicy którzy mają bogatą przeszłość w tej klasie. Nawet im nie zmontowali krótkiego filmiku z przebiegu kariery w motoGP. Lorka to prawie na kolanach żegnali, a tutaj zero zainteresowania. Jestem zawiedziona, po wyścigu dojechali na mete i tyle ich było widać.
      Cała gala też była taka “na odpierdziel sie” żeby tylko odbębnić i jechać do chaty. Bardzo źle to wyglądało, wszyscy jak stali w padoku tak przyszli w polówkach i czapkach.

      • Mam identyczne odczucia, a co do gali – ja sobie włączyłem później galę z 2019 (wszystkie są dostępne na youtube na oficjalnym kanale) :)

      • Masz rację mogli oficjalnie podziękować Calowi i Doviemu za tyle lat wsparcia, jakiś filmik i zaprosić na środek do mikrofonu, parę słów do mikrofonu i fajnie.

      • Widzę, że nie tylko mnie poruszył ubiór zawodników podczas wręczania nagród. Tylko #33 moim zdaniem był ubrany stosownie do miejsca i okazji. Pozostali nagrodzeni potraktowali wręczanie medali jak zwykłą konferencję prasową.

    • Oliveira pięknie. Musi gul skakać Polowi Espargaro, bo na pewno bardzo chciał wygrać dla KTM. Ale czegoś mu jednak zabrakło.

      Bradl, wreszcie ładnie. Kaleczyli zawodnicy Hondy w tym roku, ale w końcu zaczęli łapać dobre wyniki.
      Nakagami często nie wytrzymuje presji, ale ma potencjał.

    • A nie wpadłeś na to, że określenie się bierze przez pryzmat osiągnięć z poprzednich lat…?

    • Racja! Rozumiem że środki zapobiegawcze, COVID i tak dalej ale ta Gala była chyba tylko tak dla picu, zorganizowana na szybkiego bez żadnego pomyślunku ;d
      Podziękowania dla Doviego i Cala powinny być wręcz priorytetem!! Widać było że nagradzani nawet nie wiedzieli gdzie się podziać czy odejść co zrobić z tą je* maseczką itd…Oj przydałaby się tam jeszcze Amy Dargan do ogarnięcia całości xD
      W każdym razie już tak oficjalnie Cal i DesmoDovi – Dziękujemy za tyle lat wspólnych przeżyć czy to na torze czy to podczas jazdy Wami na pececie xD xD

    • Dwa pociski

  • Remy Gardner, po pasjonując walce z Luką Marinim i Samem Lowesem, sięgnął po pierwsze w karierze zwycięstwo. Jako piąty linię mety przeciął Enea Bastianini, który tym samym samodzielnie przypieczę[…]

    • Brawo Remy! Po 6 latach przerwy Australia doczekała się zwycięzcy wyścigu – przynajmniej jeśli chodzi o Moto2. Ale miał jednak kilka okazji aby wygrać i udało się to ostatecznie tutaj, na nowym torze.

      Natomiast kto by nie był mistrzem Moto2 to w pełni zasłużone mistrzostwo w tym sezonie. Czy to Bastianini, czy to Lowes, czy też Marini… każdy z tej trójki zdołał wygrać 3 wyścigi. Lowes co prawda najpóźniej i w jego przypadku zapewne niewiele by to zmieniło (w końcu obaj Włosi i tak idą do MotoGP), ale przynajmniej po długiej przerwie wrócił do gry.

      • Gardnerowi sie nalezalo. Forma rosla i w koncu sie udalo. Plus za to, ze to nie Hiszpan ani Wloch. Bastianini zrobil, co mial zrobic. Szkoda Lowesa, ale i tak duzy postep.

  • Albert Arenas przeżył istny thriller w ostatnim wyścigu sezonu. Kilkakrotnie był bliski upadku i po serii błędów dojechał dwunasty. Ostatecznie jednak sięgnął po tytuł mistrzowski, gdyż dopiero piątą pozycj[…]

    • Ostatni wyścig był podsumowaniem całości. Wyrównany sezon z festiwalem błędów. Fernandez wreszcie przełożył szybkość z kwalifikacji na wyścig. Na jego nieszczęście za późno.

      Czołową trójkę przedzieliła różnica zaledwie czterech punktów! Pierwsza piątka idzie do Moto2. Kto będzie z nich najlepszym debiutantem? Osobiście nie wierzę w Arenasa, który moim zdaniem jest zwykłym rzemieślnikiem. Ale czasem fajnie, że rzemieślnik też zostanie mistrzem świata. Był on, był Dalla Porta (choć może w przyszłym roku nastąpi jakiś przełom?), był Kent, był Cortese, był Terol, był Simon, był Meglio, był Talmasci, był Luthi, był Vincent, był Locatelli, był Alzamora… Poggiali to w moim odczuciu jeden z najbardziej zmarnowanych talentów ostatnich dekad, więc jego do tej grupy nie zaliczam. Czas pokaże, co z tego wszystkiego wyjdzie. Z pewnością tytuł mistrza świata Moto3 to nie wyznacznik klasy sportowej i gwarancji uprawnień do startów w MotoGP. Tą weryfikację daje dopiero Moto2.

    • Kibicowałem Ogurze i generalnie szkoda że nie udało mu się wygrać żadnego wyścigu. No ale zobaczymy jak się będzie spisywał w Moto2.

      Można by wypisywać jak ta walka o mistrzostwo by się zakończyła gdyby nie pewne sytuacje na torze i poza nim (np. Arbolino opuszczający rundę w Aragonii z powodu kwarantanny), ale to też zależy od tego komu się kibicowało.

      #SuperArenas… nawet jeżeli to ma być jego ostatni sukces to chociaż lekko zapracowany. Aspar ma po 9 latach przerwy mistrza świata w najniższej kategorii, a po raz pierwszy od 2015r. na rozstrzygnięcie tytułu trzeba było czekać do ostatniej rundy. Ale chyba po raz pierwszy od 1997r. ostatnim wyścigiem sezonu był całkowicie nowy dla MotoGP tor.

      • Ogura sam przegral tytul. Zrobil to, co zrobil Quarta w MotoGP, tylko ze w lepszym stylu.

    • Mistrz Moto3 jest starszy niż mistrz MotoGP czy mistrz Moto2. 24-latek wygrał walkę o mistrzostwo z 19 i 20-latkiem, szkoda, że to tak wygląda. Najchętniej zobaczyłbym limit wiekowy w tej klasie ustawiony na poziomie 21-22 lat

    • Szalony wyscig. Dzisiaj sie dzialo i Arenas mial cieplo przez moment. Arbolino jak zwykle po swojemu. No i Binder cos ostatnio mniej waleczny.

      • Binder może mniej waleczny ale o wiele bardziej regularny :) w przyszłym sezonie lepsza ekipa więc może pójdzie w ślady brata :) Arenas wyszarpal tytuł ale w końcówce w boksie to pewnie same stany przedzawałowe w ekipie. Jak dojechał do mety to chyba nawet nie wiedział czy się udało czy nie. Według mnie to Arbolino najszybciej ogarnie Moto2 i Raul Fernandez, który troszkę przypomina mi Martina, tylko bez tytułu. Młodszy brat też dobry debiut zaliczył. Kolejny szybki Hiszpan się zapowiada.

    • Kapitalna końcówka sezonu!
      Ostatnie 10 okrążeń było najbardziej emocjonujące w ten weekend;)
      Szkoda mi Rodrigo, który miał problemy ze sprzętem jeszcze przed włąściwym startem..
      Arbolino świetny awans z dalekiej pozycji! Obstawiam że to właśnie on będzie najlepszym debiutantem za rok.. Ma chłopak odwagę a przy tym fantazje do jazdy ;D
      Zgadzam się że powinien być jakiś limit wieku w Moto3 – tak maksymalnie do 25 lat nie więcej..a jeżeli degradacja zawodnika to do Supersportów a nie do Moto3 jak na przykładzie Syahrina za rok…

    • No na pewno, szczególnie w 2013 mieliśmy samych nastolatków, niepotrafiących opanować emocji xD
      Dla przypomnienia, z czołowej siódemki nikt nie miał więcej niż 20 lat, na podium bodajże też nikt nie był starszy. I mieliśmy wówczas nastolatków niepotrafiących emocji (jakby w sumie ich teraz nie było)?

    • Ale to co, jakby zawodników 22+ nie było, to by był jeszcze większy chaos? To chyba raczej jest zależne od specyfiki motocykli, gdzie jeżdżą całe chmary zawodników jeden za drugim. A przy okazji to zawsze zabieranie miejsca jakiemuś młodemu, żeby mogli dalej jeździć zawodnicy jak Arenas czy McPhee. Tylko tak przykładowo: Kent gromił w Moto3, wicemistrzem był Oliveira, a jak ich losy wyglądają dziś, to wszyscy widzimy :)

  • Cal Crutchlow w swojej ostatniej rundzie MotoGP jako etatowy zawodnik uzyskał najlepszy czas rozgrzewki przed GP Portugalii. Drugi czas miał jego partner zespołowy, Takaaki Nakagami. Trzeci był Brad Bin[…]

  • Miguel Oliveira wygrał czasówkę przed GP Portugalii. Sobotnie kwalifikacje wiązały się z kilkoma ciekawymi faktami – o których przeczytacie poniżej!
    1. Miguel Oliveira zakwalifikował się na pole position pierwszy[…]

  • Nie podawajcie proszę linków do stron z nielegalnymi streamami. Będą kasowane z miejsca.
    W Polsce wyłączne prawa ma Polsat, a online – motogp.com.
    Będąc w innych krajach można szukać z listy: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_MotoGP_broadcasters

  • Załaduj więcej
Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
181 zapytań w 1,164 sek