Home / Paweł Krupka

Paweł Krupka

  • Alvaro Bautista kilka dni temu przedłużył oficjalnie kontrakt z Ducati i będzie startował w fabrycznej ekipie Aruba.it w World Superbike również w 2023 roku. Lider tegorocznego cyklu ma bardzo dobry rok po powroc[…]

    • Fajnie byłoby zobaczyć Danilo w WSBK, ale trzeba przyznać że w MotoAmerica świetnie Sobie radzi i obawiam się że tam zostanie na przyszły sezon.

    • Też z przyjemnością zobaczyłbym Petruxa w WSBK, ale ostatnio coś wspominał że bardzo lubi Stany , co roku tam lata tam zimą i może lepszym pomysłem byłoby zamkeszkanie tam na stałe (aktualnie cały czas lata w tam i z powrotem i mieszka w hotelu) . Także narazie wygląda na to, że MotoAmerica to nie przezimowanie tylko dłuższa przygoda. Całkiem prawdopodobny jest jednak występ jeszcze w tym sezonie z dziką kartą na Portimao. Byłoby fantastycznie. Z nostalgią wspominam czasy sprzed +/-20 lat kiedy zawodnicy z dzikimi kartami wygrywali wyścigi mistrzostw świata, albo przynajmniej walczyli w czołówce ( Brytyjczycy Shane Byrne i John Reynolds w Brands Hatch, Makoto Tamada na Sugo [oprócz niego startowało jeszcze 5 innych japońskich zawodników!] Nicky Hayden na Laguna Seca [wtedy zawodnik AMA SBK]). Piękna sprawa :)

  • Ostatnią rzeczą, na którą należy zwracać uwagę przy zakupie kasku motocyklowego, jest cena. Najtańsze modele nie zawsze gwarantują komfort i bezpieczeństwo na wysokim poziomie. Z kolei najdroższe często tyl[…]

  • To był niezwykle emocjonujący weekend na Torze Poznań. Podczas drugiej rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski nie wszystko szło po myśli zawodników Szkopek Team, ale mimo problemów znów osiągnęl[…]

  • Zawodnicy Wójcik Racing Teamu aż sześć razy stawali na podium podczas wyścigów drugiej rundy motocyklowych mistrzostw Polski WMMP na torze w Poznaniu. 
    Junior wspieranej przez PKN ORLEN ekipy, zaledwie 15-let[…]

  • To jest też trochę powiązane z tym, czy widzowie z danego kraju mają „na kogo” przyjść. Balatonring miał powstać w czasie, kiedy tytuł zdobył Talmacsi. Do KymiRingu miał zachęcać Kallio, bo przez chwilę wydawało się że może mieć pełen etat w KTM. Teraz nie ma już szans na Fina w MotoGP więc siłą rzeczy chętnych którzy dorzucą się do projektu będzie mniej.

  • W ubiegłym tygodniu pojawiła się informacja, że obiekt KymiRing, na którym od 2020 nie może dojść do skutku GP Finlandii, został zmuszony do postępowania upadłościowego, bowiem nie udało się spłacić zobow[…]

    • qrwa co ma „inwazja” na Ukrainę do rundy MG na KimRingu ???.
      W przyszłym roku zapewne by się bali bo mogą ich małpy wy….. zakazić.
      Ech coraz więcej głupich ludzi na świecie.

    • Kymi Ring 'znajduje się’ ~100km od granicy z Rosją, a na skutek inwazji rosyjskiej na Ukrainę oraz chęcią wstąpienia Finlandii i Szwecji do NATO, Rosja miała odpowiedzieć nasłaniem oddziałów przy granicach z tymi krajami. A to raczej bezpieczeństwa by nie gwarantowało.

      Niemniej, jeżeli sam obiekt faktycznie nie jest ukończony na tyle żeby już otrzymać FIM Grade A, to niestety ale pokazuje to że nie w każdym kraju jest tak łatwo o budowę nowego toru. Choćby nie wiadomo jak bardzo ten kraj miał się o to starać.
      Nawet jeśli jego budowa nie wywołuje takich kontrowersji jak obiekt na wyspie Lombok, to i tak bez wątpienia chciałoby się żeby MotoGP mogło bez problemu zorganizować wyścig w wielu miejscach na świecie. Balatonring na Węgrzech nie doszedł do skutku i co prawda jest jeszcze inny obiekt w planach, ale już teraz zapewne zaczną się głosy że podzieli losy Kymi Ring.

      • To jest też trochę powiązane z tym, czy widzowie z danego kraju mają „na kogo” przyjść. Balatonring miał powstać w czasie, kiedy tytuł zdobył Talmacsi. Do KymiRingu miał zachęcać Kallio, bo przez chwilę wydawało się że może mieć pełen etat w KTM. Teraz nie ma już szans na Fina w MotoGP więc siłą rzeczy chętnych którzy dorzucą się do projektu będzie mniej.

    • Widzę , że nie tylko w Polsce są takie praktyki. Tor jeszcze dobrze ” nie ruszył” , a już ma dyrektora generalnego. Coś jak z elektrownia atomowa u nas, nic jeszcze nie działa, ale jakiś urzędas kasę już trzepie ;-)

  • Piotr Biesiekirski zakończył trudny weekend w hiszpańskim Jerez de la Frontera zyskując sześć pozycji, przebijając się na dziewiąte miejsce i sięgając po kolejne w tym roku punkty podczas niedzielnego wyścigu cz[…]

  • Podczas Kongresu Europejskiej Federacji Motocyklowej (FIM Europe), który obradował w dniu 1 lipca 2022 r. w Bukareszcie, Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego (PZM) został wybrany na prezesa FIM Euro[…]

  • Za nami półmetek zmagań na asfalcie. Rozpoczęcie wakacji zawodnicy Pit Bike uczcili na torze. Pogoda była iście wakacyjna, ale tak wielkich emocji chyba nikt się nie spodziewał!
    Ponad 30 stopni, pełne słońce i[…]

  • Po miesięcznej przerwie do rywalizacji na Torze Poznań wracają motocykliści. W dniach 1-3 lipca odbędzie się 2. runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski w klasach: Supersport 300, Superstock 600, Supert[…]

  • Zawodnicy Wójcik Racing Teamu wracają w najbliższy weekend na tor Poznań na drugą rundę Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, licząc na walkę o kolejne podia. 
    Podczas majowej, pierwszej rundy sezonu po[…]

  • Nie każdego stać na samochód prosto z salonu. Rynek wtórny w tym sektorze rozwija się bardzo dynamicznie. Gdy kupuje się pojazd od osoby prywatnej, możliwości finansowania są ograniczone. Jeśli jednak klient po[…]

  • Do 10 lipca fani MotoGP z całego świata mogą brać udział w internetowej sondzie na oficjalnej stronie cyklu, w której można dać znać organizatorom, co sądzicie o serii a także jak widzicie jej przyszłość[…]

    • Naprawdę warto poświęcić te 10 minut na ankietę, by chociaż mieć jakiś swój mały głos / małą opinię o tym jak MotoGP teraz wygląda i jak by sobie życzono by wyglądało. Chociażby pytanie o to, w jakim kraju chciałbyś jeszcze zobaczyć wyścigi lub to co jest ważne podczas pobytu osobistego na torze podczas grand prix, a także co jest ważne w MotoGP a co nie jest.
      I przede wszystkim można wybrać swój ulubiony zespół i zawodnika, ciekawe który będzie miał najwięcej głosów ;)

    • Największe zdziwienie w ankiecie to zdecydowanie wybór ulubionych torów. Tam widnieje Laguna Seca. Ile by człowiek dał, aby wrócił do kalendarza, kosztem przeciętnego CoTA.

    • ”trzeba zrobić wszystko żeby albo prywatne zespoły (niekoniecznie wszystkie) budowały swoje motocykle albo ściągnąć kogoś z zewnątrz jak Suter czy Kalex”

      1. Już mieliśmy taki epizod pod nazwą CRT/Open (2012-2015).
      2. Czegoś takiego NIE POWINNO BYĆ, bo uwłacza wszelkiemu ściganiu w MotoGP.

      To że dzisiaj Formuła 1 jest taką ekskluzywną serią gdzie dosłownie każdy zespół sam musi stworzyć swój bolid na nadchodzący sezon nie oznacza jeszcze że wszędzie to trzeba wprowadzać.
      Nie po to robi się oddzielnie klasyfikację producentów i zespołów, żeby nagle stwierdzić ”dobra, wystarczy tego, niech prywaciarze sami zaczną coś swojego robić”.
      To że przed laty Kenny Roberts prowadził swój prywatny zespół, który w 2006r. zdobył dwa miejsca na podium dzięki swojemu synowi na konstrukcji z silnikiem RC211V, nie oznacza jeszcze że każdy inny powinien pójść w jego ślady. Równie dobrze mógł wziąć 'normalny’ motocykl Hondy czy Yamahy i też zapewne zakończyłby sezon na 6. miejscu.

      Wiesz co się stanie jak prywatne ekipy zmusi się do prac nad swoim motocyklem?
      Niemal to samo co w 2012 – fabryczne motocykle będą na czele, a te stworzone przez prywatne ekipy (czy też te Sutery z Kalexami) powalczą jedynie o ostatnie punktowane miejsca. A ich ewentualny sukces będzie podyktowany jedynie jakimś nieszczęściem ze strony Hondy/Yamahy/Ducati/Aprilii/KTMa.
      Dzisiaj owszem, Ducati dominuje, ale też widać że konstrukcja z 2021 nie odbiega tak bardzo od tegorocznej.

      Skąd niby ta pewność że Tech3, Gresini czy LCR osiągnęłyby w MotoGP to samo poprzez budowanie swojego motocykla? Prywatne zespoły w MotoGP już przywykły do tego żeby wziąć nawet ubiegłoroczny motocykl (o takie coś apelował choćby Colin Edwards w 2012r.), bo pod kątem finansowym to zapewne bardziej się opłaca niż prace nad swoją konstrukcją.

      I tak, patrząc na to że Suzuki odejdzie, można się czasem obawiać czy inny producent nie postąpi podobnie. Ale też gdyby przepisów nie zmieniono w 2014r. to producenci z Hamamatsu i Noale nie wróciliby do GP, a KTM w ogóle nie myślałby o startach w królewskiej klasie. A bez wątpienia producent na pewno nie wchodzi po to żeby wystawiać jedynie 2 motocykle. Ktoś na serio pomyślałby te 5 lat temu że Aprilia czy KTM wystawią dwie kolejne maszyny dla satelickiej ekipy?

      • I tak, Forward Racing w 2014-2015 miało w 'podobny’ sposób swoją konstrukcję co Team Roberts – tyle że z silnikiem Yamahy. I ostatecznie ich los był podobny…

      • Warto jeszcze dodać, że Tech3 już kiedyś miało swoją ramę w Moto2 i nigdy sukcesu z nią nie osiągnęli. Kalex tak zdominował Moto2, że aż dziwi mnie, że nigdy nie wyprodukował swojego motocykla CRT.
        Właściwie z tych prywaciarzy realnie mogących rywalizować w MotoGP z własnym motocyklem to widzę tylko Red Bulla, który ponoć 1/3 budżetu poświęca na sponsoring… reszta odpada praktycznie długoterminowo. Petronas niech posłuży za przykład, jak szybko może duży prywaciarz uciec z MotoGP :)

        Na pewno byłoby fajnie (i może utopijnie), gdyby zespoły satelickie nie były skazywane na bycie nr 2 i miały coś swojego, ale nie jest to chyba po prostu możliwe.

    • A ja, skoro były pytania o MotoGp Unlimited napisałem, że amazon leci w H…. Bo zwiastun zrobił z napisami pl, a serial jest bez. Specjalnie po to wykupiłem dostęp na rok, a serialu nie obejrzałem.

  • Marc Marquez, który niedawno przeszedł kolejny zabieg operacyjny kontuzjowanego w 2020 roku ramienia, podzielił się z fanami nieznanymi wcześniej informacjami dotyczącymi ostatnich miesięcy. Hiszpan z powodu[…]

    • Bez Marca ( w pełnej formie ) obecne MotoGP jest jednak nie takie samo. Tak z resztą jak bez Rossiego , chociaż za tym panem akurat nie przepadam. Nawet jak Aleix i Fabio plus Pecco i ostatnio Maverick też dają nieźle

      • Kiedy sie pogodzicie ze to juz po chlopie…..

      • Zawodnicy przychodzą i odchodzą. Epoki się zmieniają taki urok sportu.
        MM życzę powrotu do zdrowia.

        • Oczywiście, że się zmieniają. Problem leży w tym, że fani pewnego zawodnika nie mogą się z tym pogodzić, jak swego czasu „armia” Rossiego.

          MM pewnie wróci do zdrowia, ale w obliczu sytuacji Hondy i coraz mocniejszej stawki, trudno będzie #93 zdobyć jeszcze jeden tytuł.

          Zmiana warty. Takie jest życie.

          • Jestem fanem Rossiego i po prostu oglądam go dalej w GT ;) Trzeba się otwierać na inne serie wyścigowe. Wtedy jest łatwiej.

            • Ja rozumiem EWC, MotoAmerica, żużel, cokolwiek… ale tak nie na dwóch kołach? ;)

            • Łatwiej jest również wtedy, gdy MotoGP ogląda się dla widowiska, nie dla nazwisk. I kiedy bierze się każdy sezon za coś unikatowego, bez porównywania do kiedyś.

      • Obecne MotoGP jest lepsze, niż w czasach dominacji Marqueza. ;)

    • „kopiąc Marqueza i przez to startował w ostatnim wyścigu z końca stawki”
      wg oficjalnej wersji Dorny Rossi dostał punkty karne (przez które startował z końca stawki) nie za kopnięcie, lecz za wyjechanie szeroko w tym zakręcie

      moim zdaniem Rossi przegrał sobie tytuł na konferencji przed GP Malezji

    • Szkoda mi go po ludzku, jako człowieka. Ale nie szkoda mi go jako Marca Marqueza. Sam sobie jest winien tego, co go spotkało. Pycha i zbytnia pewność siebie zwyczajnie go zgubiła. A jego kariera, naznaczona zwyczajnie niesportowym zachowaniem w 2015 roku i wydrukowaniem ówczesnych wyników, potępia go w moich oczach na zawsze. W życiu osobistym życzę mu samych sukcesów i powodzenia, ale sportowym nie. Ale to moje zdanie i nie każdy się ze mną musi zgadzać.

      • Jaka zbytnia pewność siebie? A jaką pewność siebie ma mieć, być może, najbardziej utalentowany zawodnik w historii tej dyscypliny?Chłopie, nie kompromituj się. Jakby nie zawodnicy z taką mentalnością jak Marquez, Miller, czy Rins, to każdy wyścig byłby nudnym korowodem z częstotliwością wyprzedzeń jeszcze niższą, niż w F1.
        A z tym 2015 to też nie czaruj. Rossi ma tyle samo za uszami, albo nawet więcej niż Marquez.

        • Zbytnia pewność siebie, która polega nie na wygrywaniu, ale na pokonaniu dowolnego konkurenta w ogólnych statystykach. Po prostu nieważne jak, ważne żeby każdy mógł o nim mówić że jest ”najbardziej utalentowanym zawodnikiem w historii tej dyscypliny”.
          Jest tylko jeden problem – Marc Marquez nie jest jedynym…

        • Po pierwsze chłop to w polu robi. Po drugie – to Marquez skompromitował się swoim zachowaniem w 2015 roku. Po trzecie – powtarzam – zbytnia pewność siebie. Talent od Boga ma, ale tyle razy, ile ryzykował wywrotką i kontuzją, to mało kto. Od dawna mówiło się, że „stąpa po cienkim lodzie”. A podczas wyścigu w Jerez naciskał do granic możliwości – nawet będąc trzecim, nie odpuszczał. I przeholował, a mógł spokojnie zająć podium. Potem zbyt szybki powrót do rywalizacji, a następnie kolejne upadki, które zniszczyły mu zdrowie. W końcu się otrząsnął, ale może być już za późno. Dlatego, tak jak napisałem – szkoda mi go jako człowieka i życzę mu jak najlepiej. Ale jako Marca Marqueza nie trawię i trawić nie będę. I nie będę udawać, że żal mi, że nie ma go w stawce. Sam sobie na to zapracował.

    • To wygląda jak nasz kraj – czyli podział na pis i antypis , albo na USA czyli podział na trampów i na atytrampów . Nie można by było zakopać tych rowów ? Chociażby w ramach MotoGP.pl ? Obaj panowie mają trochę za uszami.

    • Nie wiem czy widzieliście bliznę po ostatniej operacji. Jak to masakrycznie kurna wyglada Jak po tym wróci to chyba zacznę mu kibicować.

      • A jak wyglądał Niki Lauda po koszmarnych poparzeniach ? I potem jeszcze sporo osiągną w F1. Jak by tak porozbierac ;)))))) wszystkich zawodników ???? Wiele szpetnych blizn na pewno jest …..ale fakt że to nic fajnego.

  • Piotr Biesiekirski wystartuje w najbliższy weekend w czwartej rundzie motocyklowych mistrzostw Europy Moto2, która odbędzie się na słynnym torze MotoGP w hiszpańskim Jerez de la Frontera.
    W przec[…]

  • Lin Jarvis stojący na czele zespołu Yamahy w MotoGP skrytykował sędziów za nałożenie kary na Fabio Quartararo, który podczas GP Wielkiej Brytanii będzie musiał przejechać Long Lap Penalty – wydłużone okrążenie po[…]

    • Mnie natomiast zastanawia dlaczego Nakagami nie otrzymał kary za swój incydent w Hiszpanii. Konsekwencje tego były o wiele większe. Dla mnie zajście pomiędzy Fabio vs Aleix to zwykły incydent wyścigowy i tyle.

      • wg komentatorów Polsatu, Taka nie dostał kary, bo nie był to atak na pozycję, inaczej mówiąc, nie podejmował manewru wyprzedzania, a wstrzeliwał się w zakręt i nie było to zbyt opóźnione hamowanie, lecz zaliczył uślizg i przez to wyglebił. natomiast Fabio wywiózł Aleixa podczas ataku na pozycję, a więc zaatakował rywala, podejmując ryzyko i przypłacił tym samym karą. dla mnie te wytłumaczenie ma sens, o ile faktycznie takie jest spojrzenie na te obie sytuacje przez sędziów

        • Tylko czy chodzi o oficjalnych sędziów z dyrekcji wyścigowej, czy też tych 'internetowych’?

    • Ciężko coś powiedzieć. Na pewno jest to dobre dla walki o mistrzostwo. Wyścig też stał się ciekawszy

    • Jezeli juz to nie Honda sama w sobie ale glowny sponsor – Repsol na hiszpanskiej ziemi.

    • Czy upadek Quartararo zepsuł wyścig Aleixa Espargaro?
      Dzięki temu odrobił trochę punktów, bo Fabio nie ukończył, a przecież mógł wygrać.

  • Używane samochody od lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony naszych rodaków. Z roku na rok coraz więcej osób decyduje się właśnie na nabycie pojazdu z drugiej ręki. Powodów jest wiele, ale wśród n[…]

  • Proszę o nie publikowanie linków do streamów/zapisów wyścigów z innych źródeł niż legalne w Polsce. Będą usuwane tu i z grupy FB. W komentarzach na FB na fanpage jest dowolność.

  • Proszę o nie publikowanie linków do streamów/zapisów wyścigów z innych źródeł niż legalne w Polsce.

  • Incydent między Fabio Quartararo i Aleixem Espargaro nie uszedł uwadze sędziów. Lider mistrzostw świata został ukarany, i będzie musiał wykonać karę długiego okrążenia (Long Lap Penalty) podczas GP Wielkiej Bry[…]

    • Mieliśmy sachsenring gdzie yamaha też miała być słaba żałosny jesteś typie.

      • Nawet jak będzie na poziomie Ducati, to będą tracić na prostych, więc prędzej go objadą, niż on ich wyprzedzi w zakrętach, gdzie za bardzo nie ma miejsca.

    • Ja z rękami? Ja rączki trzymam przy sobie :)

    • Na jednej prostej (tej po pierwszym zakręcie) wcisnęli szykanę teraz, więc ta przewaga Ducati a strata Yamahy może być znacznie mniejsza :)

    • Yamaha nie ma tutaj nic do rzeczy… zresztą Yamaha jest wszędzie słaba, a różnice robi tylko Fabio, a on jest zawsze mocny :)

      • Dokladnie. Yamaha na wiekszosci torow jest obecnie slaba. To Fabio robi roznice. Ma bardzo wysoka predkosc w szczycie zakretu i na jego wyjsciu. Ale tylko on tak potrafi obecnie jezdzic Yamaha. Gdyby nie to, Yamaha na koncu prostej bylaby pewnie o jakies 15-20 km/h wolniejsza od czolowki.

    • Ciekawe jak przepracują wakacje Fabio, Pecco i Aleix. Jezeli Espargaro będzie w takiej formie jak dzisiaj to jest wg mnie najpoważniejszym kandydatem do tytułu.

    • Marquez za takie manewry nawet nie dostawał ostrzeżenia 😊

    • Tak na prawdę Aleix w generalce zyskał dziś dzięki Fabio dużo więcej niż jak by dojechali wspólnie do mety obojętnie na jakim kto miejscu. Fabio zyskał by punkty za 1 lub 2 lub 3 miejsce na pewno i tak samo Aleix a tak Aleix zdobył (oczywiście dzięki swojej fenomenalnej jeździe) sporo punktów a Fabio 0, i tym samym zbliżył się do Fabio zdecydowanie bardziej (niż bez tego incydentu) w generalce.

    • A to zupelnie jak Rossi

    • Powiedzieć że wpadka roku to za mało xD

    • Nie rozumiem, dlaczego Fabio dostał karę, chociaż pomimo kolizji Aleix ukończył wyścig na 4 miejscu a taki Nakagami sciągnął z toru DWÓCH zawodników i nic nie dostał.

      • Sędziowie sami podejmują decyzję komu karę przyznać. Quartararo bynajmniej nie jest jedynym, który za taką rzecz dostaje karę na kolejną rundę. I to że Aleix ostatecznie dojechał 4. ani trochę nie zmienia tego że
        1. to był ryzykowny (ale nie taki niebezpieczny) manewr ze strony Fabio;
        2. bez tego incydentu obaj walczyliby na spokojnie z Bagnaią.

        Z kolei Nakagami nikogo wtedy nie atakował; wszyscy dohamowywali do pierwszego zakrętu i Taka po prostu złapał uślizg. Gdyby nikogo z toru wtedy nie zabrał to nie nazywano by go 'wariatem’, nie dyskutowano by nad tym jakie to niebezpieczne. Za to o Joanie Mirze wyprzedzającym 10 kierowców w ryzykowny sposób nikt nie chciał rozmawiać. Zapewne dlatego że jemu się udało przejechać na spokojnie, w porównaniu do Carlosa Tataya.

    • Bo był to incydent wyścigowy.
      Tak samo jak tutaj w Assen.
      I kary za to nie powinno być.

    • Tak na prawdę to Yamaha dostała karę za chorą decyzję o kontynuacji jazdy przez Fabio. Na niesprawnym motocyklu w dodatku wbrew woli zawodnika. W efekcie stworzyli o wiele więcej zagrożeń niż samo zdarzenie między Aleixem i Fabio. Powinni się cieszyć że tylko tyle, a nie stroić fochy na sędziów.

  • Wczytaj więcej
Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
184 zapytań w 1,003 sek