Jorge Martin ponownie pokazał rewelacyjną formę kwalifikacyjną, wygrywając czasówkę przed GP Ameryk, a Ducati wręcz zmiażdżyło resztę stawki, zdobywając TOP5. Z pierwszego rzędu poza Martinem wystartują zawodnicy fabrycznej ekipy – Jack Miller i Francesco Bagnaia.
Martin musiał się przebijać od Q1. W 1. fazie odpadł za to zwycięzca poprzedniej rundy – Aleix Espargaro, który zaliczył uślizg.
Wywrotka przydarzyła się za to Fabio Quartararo, który po treningach mógł uchodzić za jednego z faworytów do pole position. Francuz także zaliczył low-side, wrócił jednak na motocykl. Zdołał zakwalifikować się na szóstej pozycji.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | 2’2.039s | 5/6 | 339k |
2 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +0.003s | 5/6 | 343k |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | +0.128s | 5/6 | 340k |
4 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.531s | 6/7 | 346k |
5 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | +0.539s | 3/6 | 350k |
6 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.595s | 4/5 | 336k |
7 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.655s | 7/7 | 344k |
8 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.908s | 6/6 | 342k |
9 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.999s | 3/6 | 341k |
10 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.015s | 6/7 | 339k |
11 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +1.020s | 7/7 | 342k |
12 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.057s | 3/6 | 341k |
Q1 | ||||||
13 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 2’2.922s | 2/4 | 338k |
14 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 2’3.121s | 6/7 | 339k |
15 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 2’3.133s | 3/6 | 338k |
16 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | 2’3.328s | 3/6 | 343k |
17 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | 2’3.467s | 6/7 | 335k |
18 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | 2’3.576s | 3/6 | 340k |
19 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 2’3.579s | 2/7 | 332k |
20 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | 2’3.983s | 3/7 | 336k |
21 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | 2’4.140s | 7/7 | 331k |
22 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | 2’4.185s | 5/6 | 332k |
23 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | 2’4.229s | 6/6 | 343k |
24 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | 2’4.646s | 3/4 | 335k |
Kibicuję Marquez’owi całym sercem, dziś to serce mam złamane…
Marquezowi trzeba dac czas dla mnie ten rok jest doswiadczalny dla Marka i tyle czasu dostaje odemnie ;) jak w przyzlym roku dalej bedzie srednio to wtedy przyznam ze gdzies to zgubil.
3 doświadczalny rok z rzędu…idzie na rekord
Nie rekord tylko klejny rekord :P
Tylko dzięki problemom ze zdrowiem Marqueza tacy fanatycy Rossiego jak ty mogą się szczycić tym, że nadal ma najwięcej tytułów mistrzowskich.
Marquez juz nigdy nie wdrapie sie na szczyt .na własne życzenie…. Po chlopie….. Mówię wam to od dwóch lat. Widmo podwójnego widzenia obniża poziom jego limitu. Marq dotrzymaj obietnicy …. Jak nie będziesz latal w pierwszej trójce odejdź . Pozdrawiam fanów
nastąpił czas pokory dla fanatyków MM93. Ci VR46 maja to już za sobą ;)
@elektrycerz Amen XD
Coraz bardziej można być pewnym że Martin trafi do fabrycznej ekipy w miejsce Millera.
Teraz pytanie czy ktoś z innej marki wbije na podium jutro? Popatrzcie jaka Yamaha jest słaba… tylko ten Fabio walczy
Jestem przekonany, że Fabio dałby radę świetnie się odnaleźć na innym motocyklu. Jak się ta Yamaha nie poprawi, na co się nie zapowiada, to powinien wykorzystać sytuację i się przenieść.
Kolejny rekord MM93 skasowany…
MM już dawno skadował rekordy VR46!
Jednego, najważniejszego nie pobije XD
Tylko z powodu kontuzji. Marquez obiektywnie jest lepszym motocyklistą niż Rossi, gdyby byli w podobnym wieku, to doktor miałby problem ze zdobyciem jakiegokolwiek tytułu.
Z powodu kontuzji to i Lorenzo nie zgarnął tytułu w 2013, Pedrosa w 2011, Rossi w 2010, i tak w kółko.
Śmiechłem XD. Co jest w głowach fanów MM. Przecież Rossi zdobył tytuły na dwóch różnych motocyklach. Wygrywał tytuły gdy zmieniały się pojemności XD. MM w całokształcie lepszy od Rossiego XD. Jak MM zdobevie tytuł na innym motocyklu niż Honda to stanę się jego zagorzałym fanem
5 razy z rzędu MM93 nigdy już nie będzie.
Rossi = 2001-2005 (5x) :D
Zaczyna sie dominacja Ducati. Może nie w tym sezonie ani w następnym ale za 3 sezony będziemy widzieć same motocykle tego producenta na pierwszych liniach. Mam nadzie ze Dorna jakoś ograniczy ilość motocykli bo będzie to Ducati Cup a nie Mistrzostwa Świata.
dominacja to była jak Marquez wygrał 10 wyścigów pod rząd, a nie jak ducati jest dobre w kwalifikacjach o których za kilka dni nikt nie będzie pamiętał. Narazie wygrali jeden wyścig
Porownujesz zawdnika do motocykla nie tedy droga
No to inaczej – jakoś nikomu nie przeszkadzało gdy Honda regularnie zgarniała 3 miejsca na podium, mając przy tym zaledwie 8 kierowców. Jak Yamaha coś takiego dokonuje to mega sukces, a Ducati RAZ miało taki wyścig (GP Walencji 2021) i od razu mega przerażenie „o nie, Ducati dominuje, coś z tym trzeba zrobić”.
Raczej Ducati ratuje sytuację ;)
Martin masakra… szkoda Fabio bo byłby wysoko. MM widać że to już nie jest to
Tak. Na jedno kółko Martin w tym roku wymiata. Natomiast MM po zmianie motocykla na nową Hondę całkiem przeciwnie.
Nie do końca tak jest z MM. W treningach było ok. W Q2 chyba trochę przesadził z taktyką. I trochę mu popsuł sprawę jeden młody Dukat.
Komentatorzy to jakieś nieporozumienie organizacyjne . Przekrzykują się wzajemnie, jeden nie słyszy co mówi drugi. W efekcie można polegać tylko na grafice. Oby w wyścigu było inaczej.
Ja tylko pozwolę sobie zostawić taką skromną przypominajkę hejterom MM.
Jeszcze tydzień temu miał problemy ze wzrokiem i pod znakiem zapytania były jego starty w wyścigach. Wrócił dosyć szybko mimo iż jest realne zagrożenie, że każda kolejna wywrotka może go kosztować utratę wzroku i zakończenie kariery. Chyba o tym zapominacie, a jest to dosyć ważne przy wyciąganiu wniosków. Psychika pewnie też bardzo oddziaływuje na jego wyniki, każdy zakręt może być jego ostatnim w karierze.
Bardziej skupiłabym się na innych zawodnikach.
Co się dzieje z Morbidellim i Alexem Marquezem?
Jak długo Alex jest w motogp? 4 lata? Od 4 lat go praktycznie nie widać, miał moze z 2 akcje, że skończył na podium, ale nie ważne jaki tor zawsze jest gdzieś z tyłu. Czy to jest kwestia tego, że motocykl jest trudny do jazdy, czy może jego możliwości są ograniczone… Szkoda, bo po moto2 wydawało się, że ma potencjał.
Morbidelli zaś był kocurem na motocyklu do momentu jego kontuzji z kolanem. Bardzo agresywny i szybki zawodnik. Aż żal patrzeć jak ciężko mu dorównać do szczytu tabeli.
Martin i Bestia moim zdaniem to przyszłość MotoGp i kwestia czasu aż jeden i drugi będą walczyć o mistrzostwa. Uwielbiam oglądać ich na torze i mam nadzieję, że w tym sezonie zobaczymy kilka ciekawych walk z udziałem tych panów.
To już ostatnie sezony pokazały że Bagnaia, Martin, Bastianini, Mir, Morbidelli czy R.Fernandez są przyszłością MotoGP.
A następni w kolejce są Vietti, Canet, Arbolino i co najważniejsze – Pedro Acosta.
Jako wielki fan MM musze stwierdzić że jesteśmy świadkiem początku końca jego kariery, może się mylę i będzie inaczej. Ten weekend pokazuje to dobitnie dobre czasy zrobione holując się za kimś mimo to jest jeden z najlepszych dla niego torów.
Holowanie, bo nie wiem czy to tylko moje wrażenie ale MM nawet nie próbuje sam złożyć sensownego okrążenia tylko za kimś, jakieś gierki itd. – czyli wie że nie jest szybki.
Druga sprawa komentatorzy pod czas FP albo Q mówili ze MM się nie zmienił i ciągle jest taki sam, a mi się wydaje ze właśnie MM zmienił się i to bardzo – nie wyciągniesz z głowy świadomość ze jedna wywrotka potencjalnie nie groźna i problemy ze wzrokiem do końca życia.
Plotki o FQ i Hondzie mam wrażenie ze nie są przypadkowe, ludzie maja świadomość że MM może przedwcześnie zakończyć karierę ze względu na wzrok.
5, 6 lat temu mówiłem, że tak to będzie wyglądało (osobiście myślałem, że MM93 się zabije (choć tego mu OCZYWISCIE nie życzę))…Pozwólmy fanom MM93 jeszcze trochę pomarzyć…będzie Sachsenring a i może dzisiaj przy wysokich temperaturach i niższym tempie powalczy o TOP 1 przy sprzyjających okolicznościach (błędy / wywrotki konkurencji)