Marc Marquez nie zwalnia tempa i w, rozgrywanej przy mocno zachmurzonym niebie, sesji rozgrzewkowej na torze Austin uzyskał najlepszy czas. Wszystko wskazuje jednak na to, że sam wyścig rozegrany zostać może przy padającym deszczu!
Tym razem przewaga zdobywcy pole position, ubiegłorocznego triumfatora rundy o Grand Prix Ameryk, a zarazem lidera tabeli generalnej wyniosła nad drugim Danim Pedrosą nieco ponad trzy dziesiąte sekundy. Drugi w rozgrzewce był Jorge Lorenzo, który jednak pojechał o ponad 0.7sek wolniej. Tuż za Hiszpanem znalazł się inny zawodnik Yamahy, Bradley Smith. Ostatni ze stratą mniej niż sekundy do lidera był, piąty w tabeli, Valentino Rossi. Stefan Bradl, który zamknie na starcie pierwszy rząd, był dopiero dziesiąty.
Wyniki sesji rozgrzewkowej w Austin:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2’03.490
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2’03.793 +0.303
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2’04.245 +0.755
4. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2’04.268 +0.778
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2’04.417 +0.927
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2’04.421 +0.931
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2’04.457 +0.967
8. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2’04.617 +1.127
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2’04.634 +1.144
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2’04.671 +1.181
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2’04.902 +1.412
12. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2’05.604 +2.114
13. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2’05.916 +2.426
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’05.998 +2.508
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2’06.015 +2.525
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2’06.337 +2.847
17. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’06.425 +2.935
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2’06.845 +3.355
19. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2’07.623 +4.133
20. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2’08.029 +4.539
21. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2’08.299 +4.809
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2’08.415 +4.925
23. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2’08.434 +4.944
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* = debiutant