Po raz pierwszy w historii, Aprilia zdobyła w MotoGP pole position. Dokonał tego Aleix Espargaro, wygrywając kwalifikacje do GP Argentyny na torze Termas de Rio Hondo. Zawiedli faworyci. W pierwszym rzędzie ustawią się dwaj zeszłoroczni debiutanci: Jorge Martin oraz Luca Marini.
Dla Aprilii to pierwsze pole position w MotoGP, ale dla Espargaro – nie. Hiszpan zwyciężał już w kwalifikacjach w 2015 roku, jeszcze na Suzuki. Dzisiaj był bezkonkurencyjny. Zawiedli zwłaszcza zawodnicy fabryczni Ducati. Francesco Bagnaia nawet nie wyszedł z Q1. Jack Miller w Q2 przewrócił się, a potem dodatkowo zajechał drogę Fabio Quartararo, powodując jego wściekłość i niszcząc kwalifikacje.
Joan Mir miał problemy z pierwszym motocyklem, i szybko musiał przesiadać się na drugą maszynę. Skończyło się jednak – jak na Suzuki – przyzwoicie, bowiem dwójka tego zespołu zameldowała się w Q2, i to w środku stawki.
Rozczarował dziś KTM. Zwycięzca poprzedniej rundy – Miguel Oliveira – nie znalazł się w Q2, z kolei Brad Binder był w Q2 ostatni. Nieźle poradziła sobie Honda, po powrocie do tegorocznych opon. Pol Espargaro był piąty, a Takaaki Nakagami zamknął TOP10. Spodziewać się można kary dla Jacka Millera.
AKTUALIZACJA: Jack Miller otrzymał karę cofnięcia o trzy pozycje.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | 1’37.688s | 5/6 | 334k |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP22) | +0.151s | 5/6 | 334k |
3 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.431s | 6/7 | 331k |
4 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.477s | 2/3 | 334k |
5 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP) | +0.508s | 6/7 | 337k |
6 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.593s | 6/7 | 333k |
7 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.767s | 7/8 | 337k |
8 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.828s | 6/7 | 336k |
9 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.849s | 7/8 | 336k |
10 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.888s | 5/7 | 334k |
11 | Jack Miller | AUS | Ducati Lenovo (GP22) | +0.896s | 2/5 | 337k |
12 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.244s | 8/8 | 334k |
Qualifying 1: | ||||||
13 | Enea Bastianini | ITA | Gresini Ducati (GP21) | 1’38.566s | 7/8 | 340k |
14 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP22) | 1’38.61s | 5/7 | 333k |
15 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’38.805s | 7/8 | 328k |
16 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | 1’38.871s | 7/8 | 329k |
17 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP21)* | 1’38.877s | 6/8 | 335k |
18 | Andrea Dovizioso | ITA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1) | 1’38.938s | 6/8 | 331k |
19 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | 1’39.095s | 8/8 | 334k |
20 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP21)* | 1’39.126s | 6/8 | 333k |
21 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16)* | 1’39.153s | 7/7 | 334k |
22 | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16)* | 1’39.159s | 7/7 | 332k |
23 | Darryn Binder | RSA | WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* | 1’39.38s | 7/7 | 334k |
24 | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | 1’39.487s | 6/7 | 334k |
Źródło: crash.net
Ja to jednak lubię wspierać takich outsiderów :)
Zapowiada się fascynujący sezon. Wszystko, dzięki skopaniu silnika przez Ducati.
Ducati pokazało po raz kolejny, że chce się włączyć w walkę z Yamahą… o jak najgorsze motoXD