Home / MotoGP / GP Hiszpanii: Marquez na „setkę”

GP Hiszpanii: Marquez na „setkę”

Marq03-1024x682Urzędujący Mistrz Świata klasy MotoGP – Marc Marquez, wygrywa kolejny wyścig klasy królewskiej i z kompletem 100 punktów pozostaje liderem klasyfikacji generalnej mistrzostw. Drugą pozycję zajmuje Valentino Rossi, który jeszcze na ostatnim okrążeniu musiał bronić się przed atakami  bardzo dobrze jadącego w końcówce wyścigu Daniego Pedrosy.

Dystans dzisiejszego wyścigu rozgrywanego na hiszpańskim torze Jerez de la Frontera liczył 27 okrążeń. Najszybciej przejechał go Marc Marquez, chociaż to nie on składał się do pierwszego zakrętu jako pierwszy. Zrobił to Andrea Dovizioso, który najlepiej ruszył spod świateł. Jednakże na jego wyjściu, ponownie na pierwsze miejsce wyszedł lider klasyfikacji generalnej. Bardzo dobrze poradził sobie ze startem również Valentino Rossi, który ruszając z czwartego pola startowego, bardzo szybko usadowił się za plecami #93.

Mocno zawiedziony po starcie czuł się Jorge Lorenzo. Zamiast awansować na pozycję lidera, spadł o kilka pozycji i aby nie tracić dystansu do czołówki, musiał bardzo szybko wziąć się do odrabiania strat. Również i Dani Pedrosa, którego domeną była ta część wyścigu, również nie poprawił swojej pozycji. Tak więc po kilku zakrętach, na czele jechał Marc Marquez, za którym jechali kolejno Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso oraz Dani Pedrosa.

Na tym wczesnym etapie wyścigu, pomiędzy prowadzącą trójką wywiązała się walka o prowadzenie w wyścigu. Na jego czoło, na moment wysunął się nawet „The Doctor„, ale już niedługo musiał oddać pozycję młodemu Hiszpanowi. Od tego momentu, przewaga Mistrza Świata z sezonu 2013 zaczęła sukcesywnie rosnąć i po czerech okrążeniach, wynosiła już 0,9s.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Za plecami lidera sytuacja również się wyklarowała. Grupkę pościgową prowadził #46, za którym jechał jego zespołowy kolega oraz #26, który zdołał uporać się z Andreą Dovizioso. Jak się później okazało – oprócz Yonnego Hernandeza, był jedynym kierowcą Desmosedici, który dojechał na linię mety. Sztuka ta nie powiodła się zarówno Michele Pirro i Andrei Iannone – którzy zaliczyli niegroźne upadki, jak i również Calowi Crutchlowowi, który na skutek awarii motocykla zakończył swoją jazdę w boksie.

Sytuacja na czele nie ulegała zmianom, natomiast z tyłu, trwała walka o pozycję numer 7. Walkę toczyli tu Bradley Smith, Stefan Bradl oraz Alvaro Bautista. Z wymienionej czwórki najlepiej poradził sobie #19, który po wyprzedzeniu zarówno Bradla jak i Smitha, pogonił za jadącym wówczas na szóstej pozycji Aleixem Espargaro. Bautista zdołał w końcówce wyprzedzić swojego rodaka z zespołu NGM Forward Racing i zakończyć wyścig na szóstej pozycji. Najgorzej ze wspomnianej trójki zawodników powiodło się Niemcowi z zespołu LCRa. Ostatecznie zakończył on zawody zamykając TOP10, wyprzedzony jeszcze przez debiutującego w MotoGP Pola Espargaro.

Na czele wyścigu wciąż jechał niezagrożony Marc Marquez, natomiast coraz wolniej jechał Jorge Lorenzo . Tracił ewidentnie tempo swojej jazdy, a jadący za nim Dani Pedrosa nie zamierzał pozostawać z tyłu. Dlatego też, kiedy do końca wyścigu pozostawało 7 okrążeń postanowił wyprzedzić „Por Fuerę” i pognać za jadącym na drugiej pozycji Valentino Rossim. Wprawdzie nie zdołał już wyprzedzić dobrze dysponowanego dziś Włocha, ale za to zakończył wyścig na najniższym stopniu podium.

Wyniki wyścigu klasy MotoGP:

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 27 laps
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) +1.431s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) +1.529s
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) +8.541s
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) +27.494s
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) +27.606s
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) +27.917s
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) +27.947s
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* +29.419s
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) +32.872s
11. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) +35.490s
12. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) +40.083s
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* +43.830s
14. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) +52.295s
5. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) +54.873s

16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) +1m 06.182s
17. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* +1m 23.420s

Nie sklasyfikowani

18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha)
19. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)*
20. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici)
21. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R)
22. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici)
23. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici)

DNS Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART)

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: migal75

Pasjonat wszystkich sportów motorowych - w szczególności tych na dwóch kołach. Związany z MOTOSP.PL od 2011 roku

komentarzy 25

  1. Rossi pokazał klasę,Marquez niesamowity,Pedrosa trzeci ale napewno troszkę zawiedziony.

  2. Strasznie nudny wyscig! Marquez jako jedyny chyba jedzie w klasie MotoGP reszta to moto2. Jako FAN Daniego Pedrosy jestem strasznie zawiedziony jego jazda brak umiejetnosci startu ( gdzie te starty gdzie Dani z dziesiatego miejsca był pierwszy na pierwszym zarecie. Dalej w wyscigu jeszcze gorzej ZERO czego kolwiek agresji, jaj. Mysle że pora zmienic Honde , może na YAMAHE.

  3. Dzisiaj przypomniały się stare czasy. Gdyby nie byłoby Marqueza w MotoGP to byśmy mieli powtórkę z niejednego wyścigu sprzed 5 lat.
    Rossi, Lorenzo i Dani walczą pomiędzy sobą dyktując tempo, a tu nagle pojawia się Marc i burzy cały ład w klasie królewskiej.

    Cieszy Rossi i Dani. A martwi Lorenzo. Tak jakby zamienił się miejsca z zeszłego sezonu z Vale.
    Marc bezbłędny. Może w Le Mans popada to będzie dużo ciekawiej :D

    Produkcyjne Hondy pokazały, że mogą walczyć na krótkich torach.
    A Ducati przewidywalnie, aczkolwiek Dovi miał jakieś obiekcie w garażu.

  4. Marquez nie z tej planety!!!!!

    Bałem sie ze zacznie dublować czołówkę !!!!

  5. Jako antyfan Hiszpanów cieszę się wynikiem Doktora :-) Pedrosa po raz kolejny pokazał, że nie nadaje się do walki. Trzeba pogratulować Marquezowi i liczyć dalej na Vale ! Cieszy zwycięstwo Fenatiego w MOTO3 :-)

    PS. Dani do Yamahy ?? Kto by go tam chciał ? xD

  6. Brawo #46, #93 poza zasięgiem kogokolwiek…. a Lorencja ma chyba najgorsze w życiu urodziny….

  7. 58SIC bez obrazy ale Rossi poza przypadkowymi dobrymi wynikami tak jak dzis NIC NIE ZDZIAŁA. A kto wie może Pedrosie podpasuje Yamaha.

  8. Lorenzo w Hondzie to może być dobry pomysł, zobaczymy… Nie wiadomo co zrobi Rossi. Yamaha może mieć spory problem z obsadą. Szkoda, że Crutchlow odszedł do Ducati, bo przyszłości mu tam nie wróżę.

    • Akurat Pedrosa w HRC jest bardzo dobrym zawodnikiem, nie zagraża MM93 w walce o tytuł i dowozi solidne punkty dla zespołu więc wątpie żeby Nakamoto go zmieniał… Fakt faktem dla mnie Pedrosa powinien puścić kogoś młodego na swoje miejsce gdyż brakuje mu tego czegoś, jego jazda jest nudna, boi się atakować na czym widowisko traci…
      Lorenzo w Hondzie mógłby trochę namieszać ale cóż to by było za widowisko gdyby był w HRC.. :-)
      Dużo osób sądzi że nie pasuje dla Lorenzo Honda, nie jeździ agresywnie tylko jest to jazda po sznurku..

      A co do wyścigu to walka o 2 miejsce dość dobra, Rossi miał na przodzie Hard ciekawe jakby pojechał na Soft…
      Ducati może to nie ich tor ale widać progres wobec ubiegłego roku…

      MM93 ma już sporą przewagę na starcie, ciekawe jak bd potem… :-)

  9. Chciałbym zobaczyć Stonera w walce z MM. Bradl musi się postarać jak chce dalej jeździć na Hondzie. Rossi coraz lepiej i dobrze go widzieć w czołówce szkoda tylko, że bez walki. Myślę, że Dani potrzebuje jakiejś zmiany, ciągle drugi i to na pewno nie jest łatwe dla niego. Ale póki będzie przyjeżdżał na drugim miejscu za #93 to Honda chyba nie będzie narzekać.

  10. petarda,,,,nareszcie Rossi cos pokazal,,,,Lorenzo fatalnie,,,Marquez inna liga…

  11. Ja to się cieszę, że Polsat pokazał nam te 15-20 minut przed wyścigiem, gdy przedstawiani są po kolei zawodnicy, ogromny plus dla nich za ten weekend :)

    • Polecam BT Sports2 tam są nawet wywiady przed startem gdy zawodnicy jeszcze stoją z Parasolkami oraz przed wyścigiem przedstawiają tor wypowiadają się zawodnicy, którzy już skończyli kariery, co może się zdażyć itp. :-) Mówią także o nowinkach technicznych oraz o ciekawych detalach motocykli, nie mówiac już o wywiadach od razu po wyścigu czy wywiadach w trakcie wyścigu z zawodnikami którzy odpadli
      Fakt faktem że jest nacisk na Brytyjczyków ale to jednak „najbliższa” telewizja serii MotoGP wg mnie.

  12. Co z ligą? macie już aktualizacje?

  13. Gdzie mogę ściągnąć wyścig?
    Dzięki z góry.

  14. Moto3 i Moto2 rządzą jeśli chodzi o emocje. Warto było poświęcić ładną pogodę w niedzielę. Z kolei w Motogp emocje to mają chyba tylko zawodnicy i teamy. Nuda, jak flaki z olejem i bez podwójnej kawy lepiej nie siadać. Jeśli włodarze imprezy będą dalej chodzić na smyczy Hondy to wiele się nie zmieni. Casey wiedział co robi tylko szkoda, że w ogóle wypisał się z wyścigów. Mógł przejść do o wiele ciekawszych WBSK.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
191 zapytań w 1,231 sek