Home / MotoGP / GP Indonezji: Quartararo wysłał sygnał ostrzegawczy wygrywając kwalifikacje!

GP Indonezji: Quartararo wysłał sygnał ostrzegawczy wygrywając kwalifikacje!

Fabio Quartararo po raz drugi w ten weekend poprawił rekord okrążenia nowego toru Mandalika, zwyciężając w kwalifikacjach do GP Indonezji. Francuz przezwyciężył słabe strony Yamahy (które na wolniejszym torze nie są tak uwidocznione) i w niedzielę wystartuje z pole position, mając obok siebie duet Pramac Ducati. 

Dobrej passy nie potrafiła podtrzymać Honda. Ani Pol Espargaro, ani Marc Marquez nie przebrnęli nawet przez Q1, a #93 zaliczył aż dwie wywrotki.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Inni zawodnicy również się przewracali. Upadek zaliczyli m.in. Franco Morbidelli, Joan Mir, czy Marco Bezzecchi. Były już mistrz świata wystartuje z fatalnej, 18. pozycji.

Dalej słabo spisuje się duet fabrycznego Ducati. Franceco Bagnaia, który dominował w kwalifikacjach pod koniec zeszłego sezonu, był szósty, mając przed sobą aż trzech zawodników na satelickich maszynach Ducati, nawet zwycięzcę GP Kataru, Eneę Bastianiniego na zeszłorocznym motocyklu.

Pochwalić trzeba dwójkę fabrycznego KTM. Brad Binder, który stał na podium na Losail, miał czwarty czas, a Miguel Oliveira również zdołał awansować do Q2 i zająć niezłe, siódme miejsce.

O tym, jak zacięte były kwalifikacje, świadczy fakt, że aż 11 zawodników zmieściło się w 0,8s. Być może byłoby ich 12, gdyby nie upadek wspomnianego wcześniej Morbidellego.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki kwalifikacji
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF LAP MAX
1 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 1’31.067s 5/7 307k
2 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) +0.213s 6/8 312k
3 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +0.311s 8/8 313k
4 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.366s 8/8 308k
5 Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) +0.437s 8/8 313k
6 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) +0.440s 6/8 309k
7 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) +0.499s 6/8 309k
8 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.515s 6/8 310k
9 Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) +0.647s 6/8 309k
10 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +0.656s 3/5 309k
11 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* +0.762s 2/8 309k
12 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.269s 6/6 304k
Q1
13 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) 1’31.666s 6/7 310k
14 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* 1’31.695s 2/5 316k
15 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 1’31.83s 2/5 309k
16 Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) 1’31.831s 6/6 310k
17 Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF (YZR-M1) 1’31.87s 6/8 307k
18 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1’31.875s 6/8 309k
19 Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) 1’31.987s 3/7 310k
20 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) 1’32.006s 5/7 310k
21 Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16)* 1’32.122s 3/7 308k
22 Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* 1’32.14s 3/8 307k
23 Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* 1’32.299s 6/8 308k
24 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1’32.33s 3/8 306k

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 15

  1. Te nowe opony nieźle zamieszały. Marquez troche nie wytrzymał ciśnienia. Bardzo dobrze go pokarało za kolejną próbę holowania. Czyżby gwiazda Marqueza powili gasła?

  2. Znowu ten Quartararo na czele, no ileż można…

    Ale jutro na pewno Martin, Bastianini i Bagnaia dużo ugrają.

  3. Od dawien dawna wiadomo że około 90% sukcesu to sprzęt i nie jest to odkrywcze, nie mając w tym przypadku motocykla który komunikuje Ci taki a nie inny sposób „stary jedziesz za szybko” itp nie da sie wygrywać pewne rzeczy obejdziesz umiejętnościami, doświadczeniem. O ile tak bardzo tego nie widać w MotoGP tak w F1 najlepszy przykład J.Russela jak zastąpił w jednym wyścigu L.Hamiltona, prawie wygrał wyścig a przebita opona sprawiała ze skończył na 9 miejscu gdzie normalnie w Wiliamsie 9 miejsce to jak zwycięstwo. Czy to oznacza ze nagle J.Russel dostał mega umiejętności – nie, kwestia bolidu która pozwoliła pokazać umiejętności które posiada.
    Sukcesem jest połączenie człowieka i narzędzia w tym przypadku motocykla czy bolidu. Możesz mieć najlepszy sprzęt a nie masz umiejętności żeby wykorzystać jego potencjał, a z drugiej strony możesz być najlepszy a dostaniesz taczkę lub 'skuter’ który nie pozowli Ci pokazać pełnych umiejętności ale obie te sytuacje prowadza do jednego nie osiągniesz w ten sposób sukcesów.

    • Czekaj czekaj. Przecież Marquez to miałbyć kosmita a okazuje się, że jak TOP moto to mistrz a jak nie to nie :). Z Russellem też nie do końca trafiłeś. Bottas od połowy wyscigu zaczał mocno odrabiać i w pitstopie zmienili mu na…stary komplet zamiast na nowy. Russell dodatkowo miał ogromne probemy z Latifim w sezonie 2020 i cały czas był za Latifim w klasyfikacij generalnej. Jedynie żałosne SPA GP uratowało mu tyłek.

      • Inaczej a gdyby MM dosiadał CBR600 racji tego że jest uważany za kosmitę to by wygrywał mistrzostwa świata – nie, chce pokazać że przysłowiowo z gówna bata nie ukręcisz możesz być Rossim, Stonerem, Marquezem, itd w jednej osobie nie mając motocykla który nie jest konkurencyjny itd to mistrza nie zrobisz.

        Przykład z Russelem i Mercedesem miał na celu pokazanie jak wiele znaczy znaczy sprzęt nie chciałem się rozdrabniać kto kiedy przed kim – on dokładnie pokazuje ile znaczy sprzęt.

        Może inny przykład Mercedesa i GB Brazili z 2021 gdzie Hamilton robił co chciał i jak chciał i kogo chciał – a to oznacza ze nagle inny kierowcy stracili umiejętność, zapomnieli jak się ściga – okazało sie ze silnik który otrzymał 15 KM więcej i to dało duża przewagę nad innymi, wyprzedał bez problemu na prostej bez aktywnego DRS.

        I ja wiem że teraz fajnie będzie się śmiać i mówić że MM się kończy ze z kosmity to tylko tytuły zostały itd ale fakt ale talentu nie traci się z dnia na dzień ja rozumiem ze jest coraz starszy ale podejrzwam ze dużo problemów to motocykl.

      • Motocykl musi byc dopasowany do zawodnika badz tez odwrotnie. Zawodnik musi czuc limity i tu robote robia opony motocykl moze jedynie bardziej badz mniej przekazywac kierowcy odczucia krotko mowiac KIEROWCA SPRZET I OPONY ROBIA MISTRZA

        A mistrzem jest ten ktory to potrafi polaczyc

    • Jak ktos lubi bajki i spi przez to lepiej to niech i tak bedzie. Po co tlumaczyc kazdy ma swoja bajke

  4. Jutrzejszy wyścig zapowiada się mega pasjonująco. Obstawiam, że górą będzie Jorge Martin.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 1,194 sek