Fabio Quartararo i Yamaha niezmiennie w doskonałej formie. Francuz wygrał dziś po raz piąty z rzędu kwalifikacje, a także pobił rekord jednego okrążenia. Mimo upadku i przechodzenia przez Q1, drugie pole zdobył Jack Miller. Trzeci był Johann Zarco.
Po zmianach w motocyklu przed poprzednią rundą, znowu dobrze poradził sobie fabryczny duet KTM – Miguel Oliveira wyprzedził bezpośrednio Franco Morbidellego oraz Mavericka Vinalesa. Ósmy – za Aleixem Espargaro z Aprilii – był Brad Binder. Valentino Rossi po dobrych treningach, rozczarował w kwalifikacjach, już na początku przewracając się.
Przez Q1 nie przebrnął Marc Marquez. Hiszpan tym razem korzystał z pomocy Jacka Millera (za którą finalnie podziękował), ale jego własną bronią pokonał go Pol Espargaro, który w identyczny sposób holował się właśnie za Marquezem, wypychając go z TOP2 w Q1.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
Pos | Rider | Nat | Team | Time/Diff | Lap | Max |
1 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’38.853s | 3/7 | 345k |
2 | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) | +0.037s | 5/5 | 353k |
3 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP21) | +0.196s | 8/8 | 351k |
4 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.246s | 8/8 | 347k |
5 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.256s | 8/8 | 338k |
6 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.304s | 8/8 | 344k |
7 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.365s | 7/8 | 347k |
8 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.490s | 6/8 | 347k |
9 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Team (GP21) | +0.506s | 8/8 | 348k |
10 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.578s | 6/8 | 344k |
11 | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.752s | 6/6 | 344k |
12 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +2.938s | 2/2 | 348k |
Qualifying 1: | ||||||
13 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’39.181s | 7/7 | 351k |
14 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’39.347s | 7/8 | 345k |
15 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP21)* | 1’39.532s | 7/7 | 352k |
16 | Iker Lecuona | SPA | KTM Tech3 (RC16) | 1’39.567s | 2/5 | 343k |
17 | Enea Bastianini | ITA | Avintia Ducati (GP19)* | 1’39.59s | 7/7 | 350k |
18 | Danilo Petrucci | ITA | KTM Tech3 (RC16) | 1’39.744s | 7/7 | 340k |
19 | Luca Marini | ITA | Sky VR46 Avintia Ducati (GP19)* | 1’39.942s | 7/8 | 345k |
20 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | 1’40.009s | 8/8 | 347k |
21 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP)* | 1’40.158s | 6/6 | 339k |
Źródło: crash.net
Kwali nie oglądałem (bo F1) le to chyba była dziwna sesja, bo Marc ze swoim czasem byłby na 6-8 miejscu, gdyby wszedł do Q2.
Zapowiada się na fajny wyścig, bo pewnie oba Ducati bedą z przodu na 1 zakręcie, a Fabio będzie próbował wyprzedzić przez resztę wyścigu.
Fabio po zwycięstwo a reszta niech goni.
Sprostowanie- mark nie był by nawet na 13 miejscu gdyby sie nie holował zreszta jak zwykle. Ciekawe czy Mark zaliczy hat-tricka i sie wywali trzeci raz rzędem. A tak poważnie to chyba nie ma co gadać juz o Valentino i Marku bo są poprostu słabi przy innych. Wyścig powinien być ciekawy fabio, zarco, Miller mocni jak zawsze dochodzi morbidelii i bagnaia ma vinalesa nie stawiam.
Człowieku skończy pisać swoje żenujące komentarze nie masz pojęcia o tym sporcie to się nie wypowiadaj
o to to. W punkt! Janusz, nie wykorzystałeś szansy żeby milczeć
każdy ma prawo wyrażać zdanie nawet Janusz
Tosz ty jesteś zwykły con.dom wieśniaku
Rossi pnie się do góry ;)
Mark Marquez
bezkonkurencyjne holowanie 365 dni
:)
A i tak nie pomogło :)
Jeszcze pieniądze przegrał ? same straty ?
Ale Jackass zarobił :D
O co chodzi?
Czy mark MArquez nie powinien startować w Edycji ParaMotoGp (wzorem paraOlimipiad)?
Skoro w pełni sprawni zawodnicy mają gorsze czasy, to znaczy że jest tam gdzie być powinien.
Co się znawcy czepiacie Marqueza ? To w tej chwili zawodnik środka stawki. Ani do zbytniego zachwytu ani do krytyki. Sam przyznaje że jest słaby zwłaszcza na prawą stronę. Sami sobie nakręcacie jakieś dziwne emocje. Kibicujcie Fabio bo teraz jest dobry a to przecież fajnie mieć za idola akurat top ridera.
Czekam na Sachsenring, tam są tylko 3 prawe zakręty, więc będzie szansa zobaczyć na co Marqueza stać w tym momencie.
Pewnie stać go na holowanie, max środek stawki, jak dojedzie