Na torze położonym pod Barceloną, w upalnych warunkach nieco niespodziewanie najlepszy czas drugiej sesji treningowej wywalczył Bradley Smith, dosłownie o włos wyprzedzając Stefana Bradla oraz Marca Maqrueza.
Niespodziewanie w drugim treningu wolnym najszybszy był Brytyjczyk, ostatecznie o zaledwie 0.007sek pokonując Niemca z zespołu LCR Honda MotoGP. Czołową trójkę uzupełnił lider tabeli generalnej, niepokonany w tym roku Marc Marquez.
Kolejne trzy lokaty wywalczyli następni kierowcy Yamahy. Czwarty wynik padł łupem triumfatora trzech z czterech ostatnich wyścigów w Barcelonie, Jorge Lorenzo. Za nim znalazł się Pol Espargaro oraz Valentino Rossi. #44 i Włoch stracili jednak do lidera już blisko pół sekundy
W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze Andrea Dovizioso, Yonny Hernandez i Andrea Iannone z Ducati oraz Dani Pedrosa. Od pierwszej sesji treningowej Hiszpan, tak jak i jego rodak Alvaro Bautista, nie radzą sobie najlepiej. Najszybszy o poranku ALeix Espargaro, tym razem był zaledwie dwunasty.
Wyniki drugiej sesji treningowej:
1. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 42.123s
2. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 42.130s +0.007s
3. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 42.274s +0.151s
4. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 42.282s +0.159s
5. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 42.608s +0.485s
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 42.629s +0.506s
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 42.812s +0.689s
8. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 42.860s +0.737s
9. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 43.037s +0.914s
10. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 43.078s +0.955s
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 43.160s +1.037s
12. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 43.198s +1.075s
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 43.612s +1.489s
14. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 43.725s +1.602s
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 43.819s +1.696s
16. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 43.908s +1.785s
17. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 43.961s +1.838s
18. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 44.027s +1.904s
19. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 44.096s +1.973s
20. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 44.125s +2.002s
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 44.525s +2.402s
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 44.852s +2.729s
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 45.482s +3.359s
24. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 1m 47.329s +5.206s
Wyniki pierwszej sesji treningowej:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 41.672s
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 42.401s +0.729s
3. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 42.411s +0.739s
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 42.423s +0.751s
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 42.620s +0.948s
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 42.664s +0.992s
7. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 42.742s +1.070s
8. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 42.833s +1.161s
9. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 42.960s +1.288s
10. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 43.001s +1.329s
11. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 43.456s +1.784s
12. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 43.644s +1.972s
13. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 43.718s +2.046s
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 43.905s +2.233s
15. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 43.912s +2.240s
16. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 43.988s +2.316s
17. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 44.008s +2.336s
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 44.020s +2.348s
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 44.186s +2.514s
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 44.450s +2.778s
21. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 44.471s +2.799s
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 44.681s +3.009s
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 45.892s +4.220s
24. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 1m 47.297s +5.625s
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant
Aleix i tak najszybszy po obu treningach :)
Aż mnie to boli, że ten Aleix jest taki nie doceniany na moto o klasę gorszym jeździ lepiej niż kierowcy ducati czasem nawet lepiej od satelickich, a on cały czas po jakichs słabych zespołach, Pol przychodzi od razu dostaję lepszy moto a komentatorzy już że on czeka na moto fabryczny jaki to jest talent i wgl, dobry jest Ale jakby się zamienił z bratem moto to by nie było wyników, szkoda Aleixa niech w końcu ktoś mu da dobry motocykl
Akurat teraz dosiada lepszej maszyny niż Ducati, a jeśli chodzi o walkę z innymi fabrykami – to oni nie mają supermiękkich opon, 24 litrów, itd… Jego maszyna to można powiedzieć kopia z zeszłego sezonu, a na kopii z poprzedniego sezonu Crutchlow zdołał zdobyć już do tego czasu chyba 2 podia… Aleix nie ma żadnego :)
Nic dziwnego, że wygrał CRT – bo z kim miałby przegrać? Jedyny poważny kandydat – RdP w drugim sezonie chyba całkowicie stracił motywację przez bycie testerem Suzuki, a w pierwszym? Gdyby nie niektóre beznadziejne upadki i 'zabieranie się’ z innymi zawodnikami poza tor, Francuz prawdopodobnie by wygrał :D
Ale nie wygrał, ducati gorsze? No chyba nie
To czemu Crutchlow, przesiadając się z zeszłorocznej maszyny Yamahy na Ducati pogorszył (i to w znacznym stopniu) swoje wyniki? Andrea Dovizioso to samo. Espargaro już kiedyś miał Ducata i nic nie pokazał.
Ducati na którym jeździł to było scierwo, a cruthlowowi nie podpasowalo ducati co było prawie pewne, a Yamaha aleixa to nie jest Moto z zeszłego roku
Ducati na sezon 2014 to nie jest nowy motocykl ale ewolucja modelu z 2013. A więc można powiedzieć że jest to to samo ścierwo. A co do Yamahy to nie wiem jak było. W każdym razie zespół satelicki z tego co wiem dostaje na początku sezonu taki sam motocykl jak zespół fabryczny tyle że potem jest słabiej rozwijany co jest raczej oczywiste. Z tego wynika, że Aleix ma motocykl z zeszłego sezonu.
Lin Jarvis wypowiadał się, że maszyna dla Forward Racing jest na tym samym poziomie co maszyny satelickiego zespołu Tech3, więc myślę, że można spokojnie porównać Espargaro z zeszłorocznym Crutchlowem. Honda dla Aleixa, to Honda zmarnowana, którą można by dać innym bardziej utalentowanym zawodnikom niż mistrzowi jakże zacnej klasy CRT, który w całej swojej karierze w mistrzostwach świata ma chyba jedno podium