Francesco Bagnaia (Ducati) zaczyna powtarzać swój ubiegłoroczny sezon, kiedy to najpierw miał problem z nadmierną liczbą nieukończonych wyścigów, ale potem rozpoczął dominującą serię. Teraz, po świetnej rundzie w Mugello, zwyciężył w kwalifikacjach i będzie faworytem w sprincie i grand prix, zwłaszcza że Marc Marquez (Honda) cały czas ma ogromne kłopoty z upadkami. Dziś Hiszpan zaliczył trzy kolejne wywrotki i aby powalczyć o kolejne wygrane na Sachsenringu, będzie musiał odrabiać straty.
Sesja Q1 – tak jak wcześniej 3. trening – rozpoczęła się na mokrej nawierzchni i przebrnęli przez nią wspomniany Marquez (mimo pierwszego upadku w kwalifikacjach) z Bradem Binderem. Co ciekawe, #93 użył dziś dwóch wersji motocykla – z podwoziem Kalexa i Hondy. Kolejny raz upadł w Q2, ale mimo to udało mu się wrócić na tor. Finalnie ruszy do wyścigu z siódmego pola. W pierwszym rzędzie obok Bagnai ustawią się jeszcze Luca Marini z Jackiem Millerem.
W sesji doszło do jeszcze kilku innych groźnych incydentów – przewrócił się także Johann Zarco oraz Marco Bezzecchi. Wcześniej w FP3 Włoch dostał ostrzeżenie za nagłe hamowanie przed zjazdem do alei serwisowej.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 1’21.409s | 9/10 | 299k |
2 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.078s | 8/9 | 299k |
3 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.083s | 8/9 | 298k |
4 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.356s | 7/7 | 296k |
5 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.527s | 5/7 | 303k |
6 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.586s | 8/10 | 301k |
7 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.604s | 6/6 | 294k |
8 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.635s | 8/10 | 297k |
9 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.638s | 8/9 | 299k |
10 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.813s | 7/9 | 294k |
11 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.830s | 8/10 | 301k |
12 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.012s | 9/10 | 293k |
Q1 | ||||||
13 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 1’27.269s | 6/8 | 289k |
14 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | 1’27.692s | 7/7 | 290k |
15 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 1’27.734s | 5/7 | 286k |
16 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | 1’27.882s | 6/8 | 289k |
17 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’27.908s | 9/9 | 289k |
18 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’28.404s | 7/9 | 281k |
19 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 1’29.119s | 8/10 | 287k |
20 | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | 1’29.712s | 6/8 | 282k |
Wyniki FP3 | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’29.269s | 16/16 | 288k |
2 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.028s | 14/15 | 291k |
3 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.091s | 15/15 | 292k |
4 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.390s | 10/13 | 292k |
5 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.531s | 12/15 | 290k |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.556s | 11/11 | 285k |
7 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +0.576s | 12/15 | 283k |
8 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.640s | 13/13 | 288k |
9 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.704s | 15/15 | 283k |
10 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.720s | 14/14 | 293k |
11 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.743s | 12/13 | 287k |
12 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.755s | 15/15 | 287k |
13 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.801s | 14/15 | 289k |
14 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.848s | 15/16 | 288k |
15 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +1.221s | 14/15 | 289k |
16 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.390s | 13/15 | 287k |
17 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1.627s | 12/13 | 286k |
18 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.660s | 11/12 | 279k |
19 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +1.786s | 15/15 | 285k |
20 | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.966s | 13/14 | 276k |
Źródło: crash.net
Jak widać w Ducati wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku, wszystkie Ducati mają niemal identyczną prędkość maksymalną, teoria o ograniczeniu dla satelit legła w gruzach.
O 15.00 będzie sprint, to się będzie liczyć, tam są punkty do zdobycia.
Cieszy dobra pozycja Millera, mam nadzieję, że Zarco też powalczy o dobrą pozycję.
To nie jego wina, nie widzisz co na YT piszą: „Vale laughing at home with his Marc voodoo doll”
Top 22 kierowców według umiejętności:
1 Bagnia
2 Quartararo
3 Binder
4 Rins
5 Martin
6 Miller
7 Mir
8 Viniales
9 A. Espaargaro
10 Bezzecchi
11 Bastianini
12 A. Marquez
13 Oliviera
14 Morbideli
15 Zarco
16 P. Espargaro
17 Nakagami
18 M. Marquez
19 Marini
20 A. Fernandez
21 R. Fernandez
22 DiGia
Z tym Mareczkiem to trochę cię poniosł można go nie lubić tak jak ja ale trzeba obiektywnie spojrzeć top 5 minimum według umiejętności
Chyba raczej poza pierwsza 30 stka patrząc po upadkach
Top 22 kierowców według umiejętności:
1 M. Marquez
2 Quartararo
3 Binder
4 Rins
5 Martin
6 Miller
7 Mir
8 Viniales
9 A. Espaargaro
10 Bezzecchi
11 Bastianini
12 A. Marquez
13 Oliviera
14 Morbideli
15 Zarco
16 P. Espargaro
17 Nakagami
18 DiGia
19 Marini
20 A. Fernandez
21 R. Fernandez
22 Bagnia
Chyba raczej poza pierwsza 30 stka patrząc po upadkach
Raczej odwrotna kolejność
Zapewne dziś
Obstawiam, że do końca kariery MM albo kogoś zabije albo się przyczyni do bardzo groźnego wypadku po którym któryś z zawodników trafi na wózek.Dziekuje
A gdzie sędziowie ?
Widać że wszyscy którzy wyjeżdżają z pit lane po wczorajszym incydencie mocno oglądają się przez prawe ramię czy nie nadjezdza Marquez (taki delikatny sarkazm 🤪🤪😁😁)
To sobie zobacz sytuacje z Vinalesem i Alex M tam by dopiero było jak by się zderzyli a brakowało bardzo niewiele.
Widać pewną prawidłowość, to nie że Marc specjalnie chce tak jeździć lecz sprawka HRC nie potrafią zapewnić normalnego sprzętu takiemu mistrzowi zresztą wystarczy zobaczyć na innych jeźdźców hondy gdzie się teraz znajdują. To naprawdę nie jego wina a na pół gwizdka MM nigdy nie będzie jeździł.
Honda przekalkuluje ze bardziej oplaca sie dac Markowi dobre moto inaczej zbankrutuja :D
Honda policzy ze lepiej zatrudnić Lorenzo