Ruszyły treningi do pierwszej rundy sezonu MotoGP – GP Portugalii. W porannej sesji, po wcześniejszych lekkich opadach deszczu, najlepszy czas należał do Alexa Marqueza, który przesiadł się w tym roku z Hondy na Ducati zespołu Gresini. Drugi był Joan Mir, który z kolei zamienił Suzuki na fabryczną Hondę. Trójkę uzupełnił Luca Marini (VR46 Ducati).
Wyniki FP1 | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | 1’38.782s | 12/15 | 340k |
2 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.045s | 13/14 | 336k |
3 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.140s | 18/20 | 339k |
4 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.236s | 16/17 | 339k |
5 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.286s | 16/16 | 340k |
6 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.398s | 15/16 | 343k |
7 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.424s | 7/16 | 341k |
8 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.499s | 16/16 | 339k |
9 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.693s | 10/16 | 341k |
10 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.755s | 11/14 | 336k |
11 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.770s | 11/13 | 338k |
12 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.776s | 14/17 | 340k |
13 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.813s | 14/14 | 338k |
14 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.847s | 12/13 | 338k |
15 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.900s | 13/14 | 335k |
16 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1.012s | 14/15 | 339k |
17 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1.112s | 11/13 | 336k |
18 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.277s | 14/14 | 334k |
19 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.421s | 12/17 | 340k |
20 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.689s | 11/12 | 339k |
21 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +1.695s | 12/13 | 332k |
22 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +2.204s | 15/15 | 336k |
Źródło: crash.net
Ekipa VR46 wygląda jakby mogła namieszać w tym roku, zobaczymy.