Fabio Quartararo zaliczył uślizg w „piątce”, ale że wcześniej uzyskał doskonały czas okrążenia, to właśnie zawodnikowi Petronas Yamahy przypadło kolejne w tym roku pole position. Nadzieje Marqueza na PP zgasły po wcześniejszym upadku w dokładnie tym samym miejscu. Z nawierzchnią zapoznał się również Valentino Rossi. W samej końcówce między #20 a #93 wbił się jeszcze partner Włocha z Yamahy, Maverick Vinales.
Wyniki kwalifikacji | ||||||
1 | Fabio Quartararo | FRA | Petronas Yamaha (YZR-M1)* | 1’29.719s | 7/8 | 326k |
2 | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.106s | 9/9 | 325k |
3 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.212s | 4/7 | 327k |
4 | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.712s | 9/9 | 321k |
5 | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Team (GP19) | +0.803s | 7/7 | 330k |
6 | Jack Miller | AUS | Pramac Ducati (GP19) | +0.878s | 7/8 | 331k |
7 | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team (GP19) | +0.973s | 8/8 | 327k |
8 | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR)* | +1.016s | 4/9 | 326k |
9 | Valentino Rossi | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.022s | 5/6 | 321k |
10 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +1.059s | 7/8 | 326k |
11 | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM Factory (RC16) | +1.346s | 3/3 | 325k |
12 | Aleix Espargaro | SPA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | +1.539s | 5/6 | 325k |
Q1 | ||||||
13 | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda (RC213V) | 1’30.969s | 6/8 | 329k |
14 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’31.388s | 8/8 | 323k |
15 | Francesco Bagnaia | ITA | Pramac Ducati (GP18)* | 1’31.416s | 2/5 | 324k |
16 | Andrea Iannone | ITA | Factory Aprilia Gresini (RS-GP) | 1’31.428s | 7/8 | 323k |
17 | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM Tech3 (RC16)* | 1’31.499s | 8/8 | 320k |
18 | Tito Rabat | SPA | Reale Avintia Ducati (GP18) | 1’31.554s | 7/9 | 328k |
19 | Jorge Lorenzo | SPA | Repsol Honda (RC213V) | 1’31.605s | 6/8 | 327k |
20 | Karel Abraham | CZE | Reale Avintia Ducati (GP18) | 1’31.773s | 7/8 | 328k |
21 | Mika Kallio | FIN | Red Bull KTM Factory (RC16) | 1’31.849s | 9/9 | 321k |
22 | Hafizh Syahrin | MAL | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | 1’31.979s | 8/8 | 320k |
Źródło: crash.net
Ludziska nastawiac na jutro budziki bedzie grubo:D
Yamaha się budzi. Coś czuje, że 2020 będzie ciężki dla Marqa, bo to nie będzie 1 kierowca na tyłku, tylko 3, a może i 4.
Wyszystko zależy od tego jak honda rozwinie motocykl. Jeżeli prawda jest to co mówi MM i na nowej ramie może być dużo szybszy to nie wiem czy znowu to nie będzie teatr jednego aktora.
Może będzie lepiej jak z Yamahy wyłoni się jeden lider mimo wszystko i będzie dowoził punkty co wyścig. Bo jak będzie Marc walczył z nimi i raz będzie np Vin 1 a raz 4 to w generalce Marek i tak odjedzie mając załóżmy same 2 miejsca co wyścig. To takie pieprzenie ale może tak być.
Niech jeden z nich regularnie stoi na pudle i walczy o 1 miejsca to będzie ok ( w dużym skrócie).
Być może dzięki temu upadkowi Marquez nie upadnie jutro, tylko skupi się na dojechaniu przed Dovim, a nie walce z młodym. Ciekawe czy młody wytrzyma presję i koncentrację i dojedzie jeśli ktoś by go naciskał. Co innego zrobić kilka kółek po wadliwym torze, a co innego cały wyścig przejechać. Rins by pewnie nie wytrzymał, ale Quartararo jest niesamowity!
Jamaha będzie cierpieć w przyszłym sezonie, że nie może ani mieć 3 kierowców, ani odstawić Vinialesa na rok do Petronasa (Rossiego nie mogą z powodów marketingowych i wizerunkowych).