Maverick Viñales po raz pierwszy od przesiadki na Aprilię ustawi się na pole position! Żarty, że #12 szykuje formę na wtorek chyba musimy odłożyć na bok, ponieważ Hiszpan wygląda na głównego kandydata do rozdzielenia imprezy Pecco Bagnai i Jorge Martina. Mówiąc o walce o tytuł, Pecco Bagnaia uzyskał najlepszy czas w Q1, by w drugiej kwalifikacji poprawić swój czas i zakwalifikować się na drugim miejscu. Po wczorajszym dniu lepiej wyglądał Jorge Martin, jednak po sesjach kwalifikacyjnych jego sytuacja wygląda zdecydowanie gorzej. Po dobrym pierwszym przejeździe, po którym był drugi, Martinator zmienił motocykl na taki, który miał twardą oponę z przodu. #89 nie poprawił czasu, i do wyścigów wystartuje dopiero z 6. pola.
Groźne w wyścigach będą z pewnością KTMy Jacka Millera i Brada Bindera, którzy wystartują z drugiej linii. #33 był rok temu drugi w Walencji, mniej niż 0,5s za zwycięskim Alexem Rinsem. W walce o poprawienie swojej pozycji startowej upadł Marc Marquez, który do ostatniego wyścigu z Repsol Hondą wystartuje z 9 pozycji.
Wyniki sobotniego treningu | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1’30.167s | 14/15 | 332k |
2 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.019s | 12/15 | 327k |
3 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.026s | 8/15 | 331k |
4 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.046s | 12/14 | 326k |
5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.050s | 10/11 | 326k |
6 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.105s | 9/15 | 334k |
7 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.107s | 14/14 | 331k |
8 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.147s | 10/14 | 331k |
9 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.163s | 6/13 | 327k |
10 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.236s | 5/8 | 326k |
11 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.278s | 8/14 | 331k |
12 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.315s | 5/14 | 331k |
13 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.420s | 13/15 | 329k |
14 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.433s | 12/13 | 327k |
15 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +0.447s | 15/15 | 324k |
16 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.534s | 6/13 | 329k |
17 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.535s | 10/16 | 329k |
18 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.654s | 7/14 | 326k |
19 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +0.724s | 6/12 | 329k |
20 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.803s | 4/12 | 327k |
21 | Lorenzo Savadori | ITA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +1.602s | 11/15 | 324k |
Wyniki kwalifikacji | ||||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF | LAP | MAX |
1 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | 1’28.931s | 6/8 | 331k |
2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.092s | 6/7 | 334k |
3 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +0.213s | 8/8 | 332k |
4 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +0.230s | 6/8 | 331k |
5 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.240s | 3/8 | 331k |
6 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.251s | 3/9 | 331k |
7 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.292s | 7/9 | 332k |
8 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.330s | 3/3 | 324k |
9 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.344s | 7/7 | 329k |
10 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +0.507s | 3/9 | 327k |
11 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.579s | 7/9 | 327k |
12 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +0.866s | 2/8 | 335k |
Pierwsza kwalifikacja | ||||||
13 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | 1’29.233s | 7/9 | 326k |
14 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 1’29.389s | 7/9 | 332k |
15 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’29.613s | 7/9 | 327k |
16 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | 1’29.864s | 9/9 | 324k |
17 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1’29.901s | 7/9 | 332k |
18 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | 1’29.953s | 7/9 | 329k |
19 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | 1’30.045s | 7/9 | 329k |
20 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | 1’30.257s | 6/9 | 329k |
21 | Lorenzo Savadori | ITA | RNF Aprilia (RS-GP22) | 1’31.044s | 8/8 | 329k |
Źródło: crash.net
Powiem tak ani Martin ani Zespół Pramaca nie jest jeszcze gotowy do walki o tytuł bo widać ewidentnie że podejmują błędne decyzje pod presją.
Martin robi ostatnio wszystko, aby przegrać tytuł nie do przegrania, pomijając tą podejrzaną sytuację z oponą.
a od kiedy to tytuł był dla Martina „nie do przegrania”?? W całym sezonie bodaj raz na jeden wyścig zdobył kilku punktową przewagę a tak cały czas jest za Peco.
Ja i tak uważam że tytuł mistrza holowania należy Markowi Marquezowi. Rozmienił swoją karierę na drobne – co za parówa 😂
jarekmotorek-durny mały człowieczek płaczący bo Stoner zaczął a Lorenzo z Marquezem skończyli robotę i zniszczyli rossiego
No i sam się zaorałeś. Trzeba było kombinacji trzech mistrzów żeby zakończyć karierę jednego .
Jeden Marc wystarczył do zniszczenia doktora, juz w pierwszym wyscigu w Katarze mu pokazał z kim trzeba się liczyć.
Teraz nadszedł czas na zniszczenie drugoligowców na ducati…
Parówa to cię urobiła, pizdo.