Home / MotoGP / GP Wielkiej Brytanii: Alex Marquez zwycięża w Sprincie na przesychającym torze!

GP Wielkiej Brytanii: Alex Marquez zwycięża w Sprincie na przesychającym torze!

Alex Marquez (Gresini Ducati) wygrał wyścig Sprint na torze Silverstone! To jego pierwsze zwycięstwo w MotoGP, gdzie ściga się już czwarty sezon. Drugie miejsce zajął zdobywca Pole Position – Marco Bezzecchi (VR46 Ducati), a trzecie miejsce i pierwsze sobotnie podium może świętować Maverick Vinales (Aprilia). Czwarty na polach startowych Francesco Bagnaia kompletnie nie odnalazł się w tych warunkach, panujący mistrz świata dojechał do mety na 14. miejscu.

Franco Morbidelli (Yamaha) został najwyżej sklasyfikowanym japońskim motocyklem, przed Joanem Mirem, Markiem Marquezem (obaj Repsol Honda) i Fabio Quartararo, który ma za sobą najgorsze kwalifikacje w historii swoich startów w MotoGP – zajął ostatnie, 22. miejsce!

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu Sprint
POS RIDER NAT TEAM TIME/DIFF
1 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP22) 21m 52.317s
2 Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.366s
3 Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +3.374s
4 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP23) +5.671s
5 Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP23) +6.068s
6 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP23) +7.294s
7 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +9.415s
8 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +9.850s
9 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +10.435s
10 Miguel Oliveira POR RNF Aprilia (RS-GP22) +11.247s
11 Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +17.365s
12 Fabio Di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP22) +20.063s
13 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP23) +24.352s
14 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP23) +25.527s
15 Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +27.191s
16 Pol Espargaro SPA Tech3 GASGAS (RC16) +27.693s
17 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +29.062s
18 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +29.326s
19 Raul Fernandez SPA RNF Aprilia (RS-GP22) +29.627s
20 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +29.909s
21 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +30.326s
Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: crash.net

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 11

  1. No i wykrakał starszy Marquez, mówiąc kiedyś że młody lepszy od niego.

    • Zrozumiałbym Twoją wypowiedż gdyby chociaż jedna Honda była w piwrwszej 5-tce Tak jak Badziak powiedział – Japońskie fabryki są na łopatkach jak nigdy w historii wcześniej Możliwe że mają gdzieś Europe bo coraz bardziej zaostrzone silnikowe te normy emisyjne spalin ale z drugiej strony motogp.nie ma chyba z tym nic wspólnego-bo to przecież prototypy Honda przecież zapowiedziała że zamierzają zaangażować ludzi i jakąś technologie z F1 do motocykla Hrc.. Zobaczymy co będzie

      • Przypomnij mi, co Marek radził Rossiemu w jego (Rossiego) przedostatnim i ostatnim sezonie, gdy Włoch zajmował miejsca w drugiej dziesiątce i walczył, tak jak MM93 o jakiekolwiek punkty?

        • Coś że wolałby nie jeżdzić gdyby miał kończyć wyścigi poza 10-tką Ale nie wiem do czego pijesz ? Przecież MM mówi wprost że nie ryzykuje a skupiają sie nad zrozumieniem i rozwojem motocykla już nie w tym sezonie ale w przyszłym A na ktOrych miejscach dojechała reszta na Hondach ?

        • Marc to gość, który nie walczy o „jakiekolwiek punkty”…jego interesuje tylko numer 1.

    • Pewnie mówił o grze w golfa.

  2. mistrzowie świata jeszcze na wakacjach :):):) Pecco, Fabio, Marqez na łopatkach :) o ile miejsca pierwszych dwóch można tłumaczyć sprzętem, to fabryczne Ducati takim tłumaczeniom nie podlega :( szybki na początku Martin, wolniejszy na końcu, odmienna strategia od kolegi zespołowego :) więcej spodziewałem się po Binder i Marini :) Pecco na sprintach dużo zyskiwał, jeżeli taka tendencja jak dziś się utrzyma, to … może być ciekawie w dalszej części sezonu :) no chyba, że to tylko jednorazowy wypadek z oponami :) zobaczymy jutro :)

  3. Marquez na emeryturę. Stonera to odróżniało od Rossiego i Marqueza ze wiedział kiedy powiedzieć dość i to był prawdziwy mistrz

    • Jak to? Wygrał wyścig i na emeryturę? Gresini gwarantuje mu miejsce w składzie na 2024. Może raczej Fabio na emeryturę. Wcześniejszą .

      • Peco nigdy nie błyszczał na tym torze, więc mnie jego pozycja w ogóle nie dziwi, bardziej bym się przypatrywał bestia 23 BB o on tu już był mocny.
        Fabio dramat …czy to już tylko motocykl, czy on sam ma już dość?
        Miller standardowo, początek ma bardzo dobry, a potem traci pozycję i tak było na Ducati tak jest na ktm-ie.
        Marqez robi to co powinien od początku, jeździć do końca wyścigu i zbierać informacje na przyszły sezon, bo od reszty dane będą kompletnie nieprzydatne dla niego i rozwoju maszyny. Ewakuacja z Hondy jak z tonącego okrętu, moim zdaniem przedwczesna panika, ten pancernik co prawda jest poważnie uszkodzony, ale pływa i nie widać tu obawy o zatonięcie.
        Natomiast argumenty, że Japonia odpuszcza sobie Europę w stosunku do MotoGP nie jak nie mają sensu, przecież to maszyny fabryczne, a nie produkcyjne jak w WSBK !
        A nawet tam nie dopuszczają Europy, skoro całą czwórka inwestuje mocno w elektryki !
        Dobrze czas na zwycięzcę sprintu, czy to był Alex czy te specyficzne warunki na torze ? Beza mocno kolekcjonuje punkty, jak on tak dalej będzie jeździć to…
        Aprilla wraca na swoje miejsce w stawce, cieszy mnie to.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
164 zapytań w 2,479 sek