Francesco Bagnaia (Ducati) wprawił w euforię włoskich kibiców na Mugello, pewnie zwyciężając w domowej rundzie MotoGP. Tempa próbował mu dotrzymać Jorge Martin (Pramac Ducati), jednak nie wystarczyło to na choćby jeden atak na pozycję lidera. Podium po walce z Lucą Marinim (VR46 Ducati) zamknął Johann Zarco (Pramac Ducati).
Na początku wyścigu w walce o pozycje na podium podłączali się jeszcze zawodnicy KTM – Brad Binder z Jackiem Millerem, jednak w końcowej fazie zmagań nie byli w stanie rywalizować z superszybkimi dziś Ducati. Finalnie Binder był piąty, a Miller siódmy, przegrywając na finiszu z Aleixem Espargaro.
Bezbarwny był dziś Marco Bezzecchi, którego ósme miejsce można rozpatrywać jako rozczarowanie. Tylko jedną pozycję niżej był Enea Bastianini, dla którego był to pierwszy w tym roku pokonany wyścig grand prix. TOP10 zamknął Franco Morbidelli, za którym niespodziewanie sklasyfikowano Fabio Quaratraro.
Wyścigu nie ukończyli Marc oraz Alex Marquez. Ruszający z 2. pola Marc w pierwszej fazie wyścigu starał się walczyć o podium, ale gdy jechał za Lucą Marinim, wyjechał za szeroko w lewym zakręcie i zaliczył uślizg, wypadając w żwir. #93 w tym roku nie ukończył jeszcze żadnego wyścigu grand prix, a punkty zdobywał wyłącznie w sobotnich sprintach.
W bardzo podobny sposób z wyścigiem pożegnał się jego brat, Alex. Dodatkowo, Hiszpan z Gresini Ducati sprokurował na początku bardzo groźną sytuację – nie opanował motocykla na hamowaniu do zakrętu #1 i praktycznie wepchnął się między trójkę rywali (w tym Marca), którzy zahamowali prawidłowo. Szczęśliwie, skończyło się bez żadnego incydentu. Wyścigu nie ukończył jeszcze Miguel Oliveira, również po upadku.
Po GP Włoch Francesco Bagnaia ma 21 punktów przewagi nad Bezzecchim. Trzeci Jorge Martin traci kolejne trzy punkty. Następna runda już za tydzień – będzie to GP Niemiec na Sachsenringu.
Wyniki wyścigu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME/DIFF |
1 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | 41m 16.863s |
2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +1.067s |
3 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP23) | +1.977s |
4 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +4.625s |
5 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +8.925s |
6 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +10.908s |
7 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +10.999s |
8 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +12.654s |
9 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +17.102s |
10 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +17.610s |
11 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +17.861s |
12 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP23) | +19.110s |
13 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +21.947s |
14 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +25.906s |
15 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +26.500s |
16 | Michele Pirro | ITA | Aruba.it Ducati (GP23) | +30.150s |
17 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP22) | +38.001s |
18 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Factory (RS-GP23) | +38.662s |
19 | Jonas Folger | GER | Tech3 GASGAS (RC16) | +78.912s |
Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | DNF | |
Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP22) | DNF | |
Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | DNF |
Źródło: crash.net
Kompletnie bezbarwny i nudny wyścig. Zwycięzca przewidywalny. DiGia i Alex Marquez to mogą sobie już zaklepać miejsca w WSBK obaj mega słabi i nie nadają się do Motogp tak samo jak Vinales mam tylko nadzieje że Aprilia pójdzie po rozum do głowy i go wykopią. Repsol i Marquez to szkoda gadać gorzej już chyba być nie może.
Ty chyba z natury jesteś optymistą ??? :):):) dla Ciebie szklanka zawsze jest do połowy pełna :):):)
Optymistą jestem rzadko :)
I było jak wczoraj pisałem, karma wraca do Marqueza, woził się wilk w kwalifikacjach, powieźli go w wyścigu.
Bez żartów, trochę ciśnienia że strony jednego z słabszych zawodników w stawce i marek w żwirze.
Co on myślał, że tym ulepem dogoni dwuletnie Ducati? Zmiana nitki zaowocowała koniecznością mocniejszego skrętu i gleba.
KTM – u już bez pazura, poza startem Millera, Aprilla chyba lekko stanęła w miejscu z maszyną.
Yamaha dokładnie tam gdzyjest miejsce, choć widać, że Fabio jedzie na limicie, ale nie poza nim , żeby kończyć wyścigi.
Bagania robi swoje, kwalifikacje, sprint, wyścig, z pazurem, ale bez ryzyka. To mi się podoba, chcę zwycięstwo, to walczę o początek stawki lub prowadzenie, a nie wiozę się 3/4 wyścigu za kimś, że na ostatnich dwóch okrążeniach atakować.
Jednak dobór opon na średnią z tyłu a nie miękką był trafny.
Zarco na pudle bardzo mi się to podoba, lubię go bardzo.
Za tydzień będzie inny tor, zupełnie inne warunki, zobaczymy czy KTM- y pokażą tam pazury i jak będzie wyglądał MM93- to jego pętla – powinien być tam konkurencyjny, nawet bez wożenia się za kimś w kwalifikacjach.
Alex miał obiecujący start sezonu, ale obecnie jest dramat, a przecież on ma realny potencjał na pudło, a bankowo jego bliską okolicą.
Zmiana nitki podyktowana była tym, że zawodnik przed nim mniej agresywnie hamował. Te nowe Ducati, chyba nie takie dobre, skoro ulepa Hondy nie potrafiły 27 okrążeń wyprzedzić.
Moi drodzy co się dzieje z MM? Sam mówił ze jak nie będzie walczył o najwyższe laury to odejdzie. A teraz walczy żeby dojechać do końca i ciagle się wywala i to w środku stawki. Jazda ciagle na czyiś plecach ciagle się holuje – o co chodzi? Czy naprawdę warto rozmieniać swoją karierę na drobne ? Dziwne
Cały czas walczy o zwycięstwa, ale nie każdy jest w stanie to skumać.
Fakt holowania się jest tego dobitnym dowodem :)
Dziwne, że trzeba takie rzeczy tłumaczyć, no ale nie każdy musi być orłem…
Ty chyba jakieś inne wyścigi oglądasz. W Le Mans, podczas pierwszego pełnego wyścigu w sezonie, Marquez wywalił się jedno okrążenie przed końcem. Broniąc drugiego miejsca. W Mugello tez był w czołówce. Opisuj to co co zaobserwowałeś podczas 6 rund obecnego sezonu. A nie to co urodziło się w Twojej głowie przez ostatnie 3 lata.
MM93 jest aktualnie na 18 pozycji w generalce z 15 punktami….2punkty za nim jest …Dani Pedrosa.
AM 73 wcale nie jest taki słaby . Poprzednie chyba trzy wyścigi był wyautowany przez innych. W końcu to jest jego pierwszy sezon na Ducati. Pecco w zeszłym roku w pierwszej połowie też co chwila glebił. Wysyłałeś go do WSBK ? No właśnie….
Francesco Bagnaia myślę że z tą jedyneczka zdobędzie tytuł jest w świetnej formię :)
widać jaką Ducati ma przewagę nad innymi zapewnię także zdobędą tytuł wśród konstruktorów
Alex marek mam przeczucie ze szukacie przyczepności w żwirze 🤣🤣🤣
A to zupełnie jak Pecco w pierwszej połowie zeszłego sezonu. Czyli jest materiał na mistrza.
Marc to nawet w Moto 2, Moto 3, Moto E by miał problemy w walce o top 5. A gdzie pomyśleć o podium, czy zwycięstwu. Raczej nigdy nie wygra. Może już szukać miejsca w WSBK i też nie wiadomo znajdzie.
Kiepsciutko ekipa VR46, umieli tylko stracić pozycje startowe. Wojtek Walenty musiał się obejść smakiem bez upragnionego podium w domowym wyścigu.
Niestety nie byli tak dobrzy jak MM93, który dzisiaj wygrał… a nie czekaj.
przecież jego podopieczny wygrał, tylko nie jeździ w jego zespole więc Vale ma się z czego cieszyć
Włoscy kibice dziękują Markezom za dodatkowe bonus! Grazzie!
wczoraj pisałem, że brakowało mi wyprzedzania na końcu długiej prostej, dzisiaj młody Marqez, na początku wyścigu „pokazał” właśnie czego mi brakowało :):):) szkoda Mariniego, dzielnie walczył, ale tak jak wczoraj, druga część wyścigu nieco słabsza (może kontuzja ?) kapitalny weekend dla Pramac :) „trudno” się dziś oglądało Beczecchi, miałem nadzieję, że kiedy wypali paliwo, to będzie szybszy, ale…. zawiodłem się, szczególnie po tym, co pokazał wczoraj :) KTM-y walczyły, ale do podium sporo brakowało, #41 zdecydowanie lepiej od #12 i w sumie nie wiadomo, czy Aleix taki dobry, czy Maverick taki słaby ? Franco przed Fabio, ale obaj pewnie nie są zadowoleni za swoich pozycji :( no i na koniec dwa skrajne bieguny: #93 po raz kolejny w żwirze jadąc na dobrej pozycji, #63 kapitalny weekend, oprócz kilku chwil wczoraj kiedy zaczęło kropić, praktycznie perfekcyjny :):):) tylko tydzień przerwy i znów FULL GAS !!!!!!
MM93 powinien wreszcie dorosnąć – zachowuje się jakby miał 1O lat mniej. Po takich kontuzjach i operacjach, w głowie powinno się zapalić światełko – muszę pamiętać o zdrowiu… ale on ciągle myśli tylko by w tytułach wyrównać/pobić Rossiego. Chłopcze – nie te lata… odpuść ambicje i ścigaj się według możliwości. Aż przykro patrzeć na te MM niebezpieczne wypadania z trasy. Miałeś znój czas i swoje sukcesy., Pamiętamy to z uznaniem.
w mojej opinii, jeżeli profesjonalnemu zawodnikowi zapala się światełko o którym piszesz to….. powinien zacząć się ścigać hobbystycznie :):):) aktualnie sport na najwyższym poziomie jest zero- jedynkowy, albo jedziesz/biegniesz/grasz itp. na 100 procent albo daj sobie spokój, nie ma półśrodków :)
Akurat te wypadnięcia z trasy nie były jakieś niebezpieczne. To nie high-side i lądowanie z wysokości dwu metrów. Pewnie że facet nie jest dwudziestolatkiem ale też Moto Hondy w ostatnich dwu sezonach to wyjątkowa gangrena. Albo wypadasz jak chcesz cokolwiek zdziałać ( Marquez, Rins, Mir) albo jesteś w najlepszym wypadku koło siedemnastej pozycji – Nakagami
14 zwycięstwo Bagnai w MotoGP, a 24 w karierze. Absolutnie świetny wyścig w wykonaniu Pecco, jaki i również Jorge Martina. Szkoda, że Bezzecchi dopiero ósmy, liczyłem na piękny pojedynek z wyżej wymienioną dwójką. Co do Hondy i Marqueza to najlepsze lata ma już ewidentnie za sobą, ten wyścig jest tego kolejnym przykładem – ilość błędów jakie popełnia przechodzi ludzkie pojęcie.
Niestety już od pewnego czasu mówi że o wycofaniu ze stawki Hondy i Yamahy już ten drugi konstruktor swoje satelickie ekipy wycofał, to byłby dramat dla fanów i widowiska ale z drugiej strony jak mają stać w miejscu a różnica pomiędzy nimi a dukatami ma się powiększać to może to i dobre rozwiązanie.
Yamaha czeka na VR46. Jak się nie uda, to w zasadzie mogą zabierać zabawki.
No to się nie doczekają. Zrezygnować z Ducati na rzecz Yamahy? Nierealne.
Vale kiedyś zrezygnował ze świetnej Hondy na słabą w tamtym czasie Yamahe i …..
Dla samej rywalizacji aż się prosi o MM w KTM, a Fabio w Aprilii. Inaczej Pecco może sobie pozwolić na wiele wywrotek, a i tak ma obronę tytułu w kieszeni.
Wyścig dość mdły, jak na Mugello. Może sama liczba Ducatów jeszcze nie jest tak zła, jednak ich dominacja już tak. Oby coś w Niemczech się działo.
Straszna procesja. Szkoda że opona nie pozwoliła Martinowi na więcej. Ducati GP w pełnej okrasie. Szkoda Fabia, męczącego się na yamie. Alex M poraz kolejny zwiedza pobocze. Raul F strasznie słaby. Oczywiście, gdy Adam zaczął coś o nim mówić, to kretyn Grzesio musiał przerwać, bo czas okrążenia mu się nie spodobał w wykonaniu prowadzącej dwójki. Rzecz jasna, Adam już nie powrócił do tematu.
ale śmieszny był tekst Adama jak Grzegorz mówił o ogromnym modelu kasku, który gdzieś tam stoi i dokładnie taki sam ma na głowie DiGia, a Adam pyta czy taki ogromny… 😁 Szkoda, że Pan Grzegorz nie bardzo umie się śmiać z siebie :)
Ja uważam że to nie moto niedomaga tylko elektronika (ecu) Powinna być dowolność tak jak było dawniej – każdy ma swoją Wtedy zobaczylibyśmy gdzie kto jest
Hmmmmm….. włoski spisek? Magnetti Marelli do spółki z Ducati coś uszyli przeciw reszcie świata ? 😂😂😂
Nie to miałem na myśli i daleko mi od takiego stwierdzenia (ty to powiedziałeś więc śmiejesz sie z siebie) Po prostu jeśli to są prototypy gdzie podczas budowy inżynierowie w pocie czoła wprowadzają w życie swoje nowe pomysły na tor to powinna być w parze z elektroniką do tego dostosowaną bo nie każdy producent robi taki sam motocykl
To by było śmieszne gdyby nie fakt że w elektronice można zaszyć na prawdę niefajne rzeczy. I to na poziomie rdzenia procka. Nie bez powodu Huawei został oficjalnie wywalony z USA. I nie tylko. W końcu Apple tam ma mieć monopol na podobne działania.
Niestety (dla mnie) takie będą wyścigi Pudła po wyścigach będą miały tylko Ducaty po ustaleniach zespołowych między fabryką a satelitami, bo bądżmy realistami – zasady ustala szefostwo Ducati To nie to samo jak rywalizacja między zespołami ,producentami motocykli
Może faktycznie Honda i Yamaha będą sie zwijać z motogp.? Może z tego powodu…?
https://ithardware.pl/aktualnosci/motocykle_z_silnikiem_wodorowym_honda_kawasaki_suzuki_i_yamaha_szykuja_sie_na_rewolucje-27361.html
Ja
Co ty za bzdury wypisujesz ? Jakie ustalenia zespołowe ?
Po co im ustalenia kiedy w obecnej stawce po 4 upadkach Bagania jest liderem ?
Na bank w Ducati mają pilota i odcinają moc satelicie kiedy tylko zbliży się do peco!
Zobacz sobie na MotoGP tłumaczenie tego o czym Ducati rozmawiało kiedy Enea walczył z Pecco ! I przestań jakieś ferie tworzyć!
Jeśli Honda i Yamaha zwijają się z piaskownicy bo już nie są liderami , to faktycznie MotoGP będzie lepsze po co nam zespoły bez charakteru.
Wrzucić Ci kilka linków jak Bagnaia sie żalił na satelity że są za szybkie i nie powinno tak być bo pierwszeństwo ma zespół fabryczny ?
’Zespoły bez charakteru’ Co ty pleciesz ? Sugerujesz że Yamaha i Honda to producenci bez charakteru ? Dlatego bo są od zawsze Japońskie w przeciwieństwie do Audi-Ducati ? Wygogluj sobie historie tych dwóch marek a w szczegółności Honde jakie ma osiągnięcia, jeśli choćby chodzi o sport
Lasciatemi cantare perché ne sono fiero sono un italiano Francesco Bagnaia! FORZA DUCATI!
Niech sobie wygrywają te ducaty ale i tak nikt noe przebije MM93 w ilości wywrotek. Wiec pytam kto jest największym świrem ? :)
Wielu przekreśla 93, ja uważam że jeśli w tym sezonie sam się nie wyeliminuje to jego wkład w rozwój motocykla na przyszły sezon będzie na tyle duży, że Honda może zmajstrować sprzęt który mu zagra. Są w tyle, ale z MM mogą wrócić do gry i to szybciej niż się niektórym wydaje…
No i to rozumiem, trzeba patrzeć optymistycznie a nie przekreślać bo komuś teraz nie idzie, jeżeli Marquez i Honda mają wobec siebie przysłowiowy dług to nie powinni się poddawać tylko patrzeć rozwojowo w przyszłość może jeszcze wrócą na podium tak jak za swoich najlepszych czasów, których prawdziwy fan motogp na pewno pamięta.