W 2025 roku ma dojść do przetasowań na stanowiskach kierowniczych w zespole KTM w MotoGP. Po niemalże już potwierdzonym odejściu Francesco Guidottiego po zakończeniu tego sezonu, w padoku na torze w Mandalice krążą plotki, że jego prawdopodobnym następcą będzie Aki Ajo. Istotną rolę w restrukturyzacji może też pełnić Dani Pedrosa, który jako tester ma teraz więcej wolnego czasu z powodu mniejszych możliwości jazdy w związku z nowymi zasadami przywilejów.
Fin zdobył mocną reputację w padoku jako założyciel i menedżer zespołu Ajo Motorsport, który od 2008 roku zdobył 10 tytułów mistrzowskich w kategoriach Moto2 i Moto3 oraz 125ccm. Dzięki bliskiej współpracy z KTM w ostatnich latach, Ajo rozwijał program młodych talentów producenta, wprowadzając ich do swoich zespołów Moto2 i Moto3, co czyni go logicznym wyborem na stanowisko lidera również w MotoGP.
Przyjście Ajo oznaczać będzie zakończenie trzyletniego okresu pracy Guidottiego na stanowisku menedżera zespołu KTM. Włoch dołączył do austriackiej marki z Pramac Ducati przed sezonem 2022, ale z powodu braku zwycięstw i spadającej formy, jego kontrakt, który miał obowiązywać do końca 2025 roku, zostanie przedwcześnie rozwiązany.
Dani Pedrosa jako 31-krotny zwycięzca wyścigów MotoGP dołączył do KTM jako kierowca testowy po zakończeniu kariery wyścigowej w 2018 roku. Powszechnie uważa się, że jego wkład w rozwój motocykla był kluczowym czynnikiem poprawy formy zespołu w ostatnich latach. Sam Pedrosa zaskakiwał świetnymi wynikami w startach z dziką karta, zdobywając lepsze pozycje niż etatowi zawodnicy KTM.
Choć Pedrosa nie chce całkowicie rezygnować ze swojej roli kierowcy testowego, to z powodu ograniczonego czasu na torze, spowodowanego utratą przez KTM uprawnień do testów, otworzyły się przed nim drzwi do objęcia bardziej zakulisowej roli w sztabie kierowniczym marki.
Obecnie Pedrosa dzieli swój czas między obowiązki w KTM a pracę komentatora i eksperta dla stacji DAZN, gdzie zajmuje się relacjami z MotoGP. W wywiadzie dla tej stacji zasugerował, że oficjalne ogłoszenie decyzji jest bliskie, mówiąc: „Wszystko jest już postanowione, ale logicznie rzecz biorąc, nie mogę niczego zdradzić, zanim Pit Beirer tego nie ogłosi.” Choć wciąż nie wiadomo, jakie stanowisko obejmie Pedrosa, wiadomo, że odrzucił on propozycję KTM, aby zostać menedżerem zespołu, ponieważ chce kontynuować swoją rolę testera.
Źródło: motorsport.com
Pedrosa – człowiek który się nie pcha na stanowiska tylko nawet nie będąc już zawodnikiem nadal chce czerpać przyjemność z jazdy motocyklem. Jego skromność jest niesamowita. Mam do niego ogromny szacunek.
W stu procentach się zgadzam. Od zawsze najbardziej pozytywna i niekonfliktowa osoba w padoku. A Aki wydaje się być właściwym kandydatem na to stanowisko. Za wszystkie lata sukcesów w niższych kategoriach zasłużył na szansę w MotoGP. Nie z jednego zawodnika zrobił rajdera pełną gębą.
Szkoda jedynie, że nie zdobył tytułu bo na pewno postawą i szybkością na niego zasługiwał …
Piąty sezon z rzędu. KTM dobrze zaczyna, ale w okolicach czerwca łapie zadyszkę. I zaczynają ścinać głowy. Do tej pory dziękowano zawodnikom, teraz oberwalo kierownictwo.
Wina raczej leży po stronie motocykla, a nie sposobu zarządzania zespołem. Konkurencyjnym, na poczatku sezonu motocyklem, Acosta od samego debiutu walczył o czołowe lokaty. Gdy Ducati zrobiło krok w przod, Acosta próbując nawiązać walkę, zalicza kolejne upadki.