Alex Hofmann po tym jak nie udało mu się przejść do teamu Kawasaki, przedłużył kontrakt z dotychczasowym pracodawcą Luisem d’Antinem. Niemiec miał nadzieję, że znajdzie się dla niego miejsce w zespole „zielonych”, jednak zespół ten Alex Hofmann po tym jak nie udało mu się przejść do teamu Kawasaki, przedłużył kontrakt z dotychczasowym pracodawcą Luisem d’Antinem. Niemiec miał nadzieję, że znajdzie się dla niego miejsce w zespole „zielonych”, jednak zespół ten już ma pełen skład na kolejny sezon.
Hofmann będzie jeździł w satelickim teamie Ducati na motocyklu Desmosedici GP7 o pojemności 800cc i oponach Brigdestone’a.
Alex będzie za kolegę z ekipy miał doświadczonego Alexa Barrosa, który powrócił z jednorocznego pobytu w serii Superbike.
„Pragnę podziękować Paili Campinotiemu (Parmac), Luisowi d’Antinowi oraz Ducati za nową szansę,” powiedział Hofmann. „W 2007 roku moim celem będzie pokazać wszystkim, że mogę być czołowym zawodnikiem w klasie MotoGP. Nie mogę się doczekać wyjazdu na tor i pierwszych testów.”
Pierwsze testy, na nowym motocyklu zaplanowane są w styczniu 2007 roku w Malezji (Sepang). Przedtem jednak, Alex będzie musiał poddać się operacji wyjęcia 2 płytek ze stopy i kostki, które tkwią w nim od czasu Grand Prix Japonii z 2005 roku. Zabieg odbędzie się w ten piątek, a po nim zawodnika czekać będzie około 3 tygodniowa rehabilitacja.
Sezon transferowy w tym roku w klasie MotoGP przebiegł bardzo szybko i już na kilka dni po zakończeniu sezonu 2006 wiemy jakie będą składy niemal wszystkich zespołów, z wyjątkiem jednego – Ilmor MotoGP Team.
Podczas 2 ostatnich rund sezonu w teamie Ilmor jeździł Garry McCoy, ale podczas wczorajszych testów w Walencji motocykl ten testowało 2 nowych jeźdźców – Jeremy McWilliams i Andrew Pitt.