Wczoraj na torze Aragon miały rozpocząć się testy teamu Repsol Hondy. Niestety złe warunki atmosferyczne pokrzyżowały plany. Pomimo to, japoński producent, zaprezentował prototypową wersję motocykla RC213V 2014.
„Przedstawiam prototyp maszyny 2014. Jest to całkowicie nowa maszyna, zmieniony jest zarówno silnik jak i nadwozie,” odpowiada Takeo Yokoyama, dyrektor techniczny Repslo Honda.
„Nasz plan zakłada, żeby przetestować motocykl, tak aby ewentualnie wprowadzić jeszcze jakieś poprawki przed kończącymi sezon testami w Walencji, które odbędą się w listopadzie.”
„Jeśli Dani [Pedrosa] i Marc [Marquez] znajdą w motocyklu coś co przyniesie znaczną poprawę w odniesieniu do obecnej wersji RC213V [2013], HRC zrobi wszytko co możliwe, aby wprowadzić daną część w dalszej części sezonu, tak jak to było rok temu.”
HRC używa podobnej taktyki co w ubiegłym sezonie, kiedy to motocykl w specyfikacji 2013 był już do dyspozycji w czasie testów w Mugello, a Dani Pedrosa wyjechał nim do wyścigu już podczas Grand Prix na torze w Laguna Seca.
Yamaha, Suzuki i satelickie zespoły Hondy, które testowały w poniedziałek w Katalonii, również dołączą do testów w Aragonii.
Nowe regulacje w MotoGP, które pojawią się od początku sezonu 2014, nakazują zmniejszenie pojemności baku motocykla z 21 do 20 litrów.
Źródło: crash.net
Od zewnątrz różnicę pomiędzy RC213V z 2013 i Hondą z 2014 widać z przodu pod numerem startowym. Wcześniej tam były dwa małe „wloty” (czy jak to tam nazwać), teraz jest jeden poszerzony.
Wie ktos moze czy mozna gdzies w internecie znalesc stare wyscigi np z 2010 roku??