W ten weekend Danie Pedrosa będzie walczył o swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie MotoGP niesiony dopingiem własnej publiczności. Dani udowodnił juz, że potrafi walczyć i wygrywać u siebie zdobywając GP na torze Jerez w roku 2005 w klasie 250cc.
HiszpW ten weekend Danie Pedrosa będzie walczył o swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie MotoGP niesiony dopingiem własnej publiczności. Dani udowodnił juz, że potrafi walczyć i wygrywać u siebie zdobywając GP na torze Jerez w roku 2005 w klasie 250cc.
Hiszpański zawodnik teamu Repsol Honda opowiedział nam jakie są sekrety toru, na którym zostanie rozegrane GP Hiszpanii.
Prosta startowa pierwszy zakręt ,,Expo 92” i drugi zakręt ,,Michelin”:
,,Jerez jest bardzo trudnym torem jeśli pokonuje się go maszyną MotoGP. Jest tu tylko kilka prostych odcinków, na których możesz pozwolić sobie na odpoczynek. Prosta startowa jest bardzo krótka dlatego do miejsca hamowania dojeżdżasz bardzo szybko. Wejście w pierwszy zakręt jest bardzo ważne, a zakręt drugi jest jednym z miejsc na torze, gdzie można wyprzedzać. Jednak trzeba z niego wyjechać dobrą linią aby być przygotowanym do kolejnych zakrętów.”
Zakręt trzeci i czwarty:
,,Zakręt trzeci wymusza szybką zmianę pozycji na motocyklu ponieważ wychodząc z drugiego zakrętu jesteś przechylony w prawo, wchodząc w zakręt trzeci musisz przechylić motocykl w lewo. Prosta prowadząca do zakrętu czwartego jest bardzo szybka i prawie nie dostrzegalna.”
Zakręt piąty ,,Sito Pons”:
,,Ten zakręt jest bardzo przyjemny, lubię go. Motocykl w zakręcie jest mocno pochylony. W pierwszej części zakręt wiedzie lekko pod górę po czym opada przechodząc w najdłuższą prostą na torze. Trzeba tu dobrze wykorzystać całą szerokość toru i dobrze wyjść z zakrętu inaczej można zostać wyprzedzonym na prostej przez zawodnika chowającego się w twoim strumieniu aerodynamicznym. Można też stracić swoją pozycję na hamowaniu przed kolejnym zakrętem.”
Zakręt szósty ,,Dry Sack”:
,,Po zakręci Sito Pons mamy najdłuższą prostą na torze. Prowadzi ona lekko w dół i osiągamy na niej dużą prędkość. Hamowanie przed szóstym zakrętem to walka, wszystko albo nic. Trzeba hamować bardzo skutecznie i unikać tego, aby zawodnik za tobą wyprzedził cię po wewnętrznej.”
Zakręt siódmy:
,,To dobre miejsce na sprawdzenie stanu swoich opon, ponieważ motocykl jest mocno pochylony w tym zakręcie, jeśli więc otworzysz mocniej przepustnice, a twoja opona jest zużyta będzie się mocno ślizgać.”
Zakręt ósmy:
,,Ten zakręt to długa ,,patelnia “ w lewą stronę. Motocykl jest mocno pochylony i dodawać gazu trzeba bardzo miękko. Prawidłowe wyjście z zakrętu jest tu ważne, aby dobrą linia dojechać do dwóch następnych zakrętów. Jest to ważne zwłaszcza gdy masz kogoś za sobą.”
Zakręt dziewiąty ,,Nieto” i dziesiąty ,,Peluqui”:
,,To dwa zakręty które w sumie stanowią jeden. Trzeba bardzo dobrze wejść w pierwszy z nich ponieważ pomyłka spowoduje, że cała sekcja toru będzie przejechana źle. Trzeba także uważać, gdy dojeżdża się do środkowej części zakrętu, zewnętrzny krawężnik jest tu dość nie równy, a motocykl mocno pochylony. “
Zakręt jedenasty ,,Criville i dwunasty ,,Ferrari”:
,,To dwa najważniejsze zakręty toru. Ciężko tu wyprzedzać bo jedziesz ponad 200km/h no i nie jest to dobre miejsce na upadek. Po zakręcie dwunastym mamy zakręt agrafkę przed prostą startową. Jest on bardzo ważny i trudny.”
Zakręt trzynasty ,,Ducados”:
,,W zakręt ten trzeba wejść inną linia w zależności czy masz kogoś przed sobą czy za sobą. Przyspieszenie na wyjściu z tego zakrętu ma decydujące znaczenie na ostatnim okrążeniu jeśli będziesz jechać za innym zawodnikiem. W tym zakręcie trudne jest wejście i wyjście.”
Ostatnia prosta:
,,Jeżeli wyjdziemy źle z ostatniego zakrętu możemy zostać wyprzedzeni na linii mety. Jest to krótka prosta i masz tylko chwile na odpoczynek jadąc motocyklem klasy MotoGP. Musisz być gotowy zaraz hamować przed pierwszym zakrętem.”