Casey Stoner wywalczył swoje czwarte w karierze, a trzecie w tym sezonie, Pole Position. Tym razem Australijczyk ruszy z pierwszego pola startowego do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix USA na torze Laguna Seca. Drugi wynik zanotował Dani Pedrosa. Pierwszą tróCasey Stoner wywalczył swoje czwarte w karierze, a trzecie w tym sezonie, Pole Position. Tym razem Australijczyk ruszy z pierwszego pola startowego do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix USA na torze Laguna Seca. Drugi wynik zanotował Dani Pedrosa. Pierwszą trójkę dopełnił, zdobywca PP na tym torze sprzed roku, Chris Vermeulen.
Co ciekawe, Casey Stoner swoje dwa najlepsze, ostatnie, okrążenia wykonał na jednej oponie kwalifikacyjnej!
Team-partner Daniego Pedrosy, Nicky Hayden z czasem 1’22.624 otworzy jutro drugi rząd. Na pewno Mistrz Świata liczył na lepszy wynik przed własną publicznością.
Zaraz obok Amerykanina, na piątym miejscu na starcie, stanie Valentino Rossi. Włoch stracił do „Kentucky Kida” zaledwie 0.053sek, ale jak to wczoraj powiedział komentator na antenie EuroSportu: „Liczy się pozycja a nie strata”.
Drugi rząd dopełni, coraz lepiej spisujący się w tym sezonie, a zarazem zdobywca drugiego miejsca w wyścigu o Grand Prix na torze Sachsenring, Loris Capirossi.
John Hopkins jutrzejsze zmagania na torze Laguna Seca rozpocznie z 7-mego pola startowego. Na 1minutę i 54sekundy do końca kwalifikacji, „Hopper” próbował poprawić swój czas, jednakże gdy był w połowie drugiego sektora, szanse te zaprzepaścił mu Carlos Checa, który go przyblokował. Widać było, że Anglo-Amerykaninowi to się nie spodobało, bo od razu zaczął wymachiwać rękoma w stronę Checki i próbował… skopać jego motocykl podczas jazdy!
Colin Edwards wykręcił czas gorszy od Hopkinsa o 0.010sek i to dało mu miejsce tuż obok Johna, ósme. Trzecią linię dopełni Shinya Nakano z zespołu Konica Minolta Honda.
Na pewno więcej się spodziewaliśmy po wynikach Hopkinsa i Edwardsa, szczególnie, że to właśnie ta dwójka najlepiej spisywała się podczas treningów na Laguna Seca.
Dziesiąte pole startowe (czwarty rząd) padło łupem Marco Melandriego, który na 49minut i 37sekund do końca kwalifikacji zanotował bardzo groźnie wyglądający upadek. Z tego powodu na blisko 20minut została wywieszona czerwona flaga. Włochowi na szczęście nic poważnego się nie stało i na około 29minut do końca sesji, wrócił na tor i kilkukrotnie poprawił swój najlepszy czas sprzed wypadku. Niemniej jednak nasuwa się pytanie, dlaczego Honda Marco nie została wyhamowana gdy wjechał na żwir tylko dalej „pędziła” z tą samą prędkością a za nią unosiła się chmura kurzu.
Całe zajście spowodował Kurtis Roberts, który na wręcz „idealnej” linii jazdy obejrzał się za siebie, przez co Melandri zahaczył go prawym łokciem a później wypadki potoczyły się same.
Obok Włocha, w czwartej linii, do jutrzejszego wyścigu ustawią się Makoto Tamada, dla którego jest to najlepsza pozycja startowa w tym sezonie, oraz Anthony West, który tydzień temu, podczas GP Niemiec startował z tego samego pola i wyścig ukończył na 8-mym miejscu.
Na pewno więcej oczekiwaliśmy od Randyego de Puniet oraz Carlosa Checki. Zawodnicy ci z czasami 1’23.113 oraz 1’23.263 zajmą jutro kolejno 13-te i 15-te miejsce startowe. Tych dwóch zawodników przedzieli jedynie Sylvain Guintoli.
Szósty rząd zajmą jutro: Roger Lee Hayden na Kawasaki (brat Nicky Haydena bierze udział w GP USA jako zawodnik z dziką kartą), Alex Barros oraz Kurtis Roberts.
19-ty czas zanotował Miguel Duhamel, który zastępuje kontuzjowanego Toniego Eliasa. Hiszpan jak wiemy ma powrócić do ścigania podczas Grand Prix Czech na torze Brno. Ostatni, 20-ty wynik, przypadł Chazowi Daviesowi, który „rzutem na taśmę” występuje na torze Laguna Seca w kategorii MotoGP. Podczas piątkowego FP1 kontuzji nabawił się Alex Hofmann (z winy Sylvain’a Guintoli’ego). To właśnie Niemca z zespołu Pramac d’Antin zastępuje Chaz.
Warto zauważyć, że Casey Stoner, zdobywając PP, wysunął się na prowadzenie klasyfikacji walki o nagrodę BMW M AWARD. Jego przewaga nad drugim Rossim wynosi zaledwie 0.045sek.
Wspomnieć też trzeba, że zawodnicy, którzy podczas pierwszych 10ciu minut kwalifikacji walczyli między sobą o najlepszy czas (mowa o Stonerze i Melandrim), są jedynymi zawodnikami w tym sezonie, którzy punktowali w każdym z 10-ciu jak dotąd rozegranych wyścigach.
Najlepsze międzyczasy uzyskiwali kolejno: T1 – Casey Stoner (21.660); T2 – Valentino Rossi (16.983); T3 – Casey Stoner (18.978); T4 – Chris Vermeulen (24.495).
Wyniki sesji kwalifikacyjnej:
1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 22.292 sek
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 22.501 sek
3. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 22.590 sek
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 22.624 sek
5. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 1min 22.683 sek
6. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 22.914 sek
7. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 22.933 sek
8. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 1min 22.943 sek
9. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 1min 23.006 sek
10. Marco Melandri ITA Honda Gresini (B) 1min 23.018 sek
11. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 23.036 sek
12. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1min 23.091 sek
13. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 23.113 sek
14. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 23.207 sek
15. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 1min 23.263 sek
16. Roger Lee Hayden USA Kawasaki Racing Team (B) 1min 23.425 sek
17. Alex Barros BRA Pramac d’Antin MotoGP (B) 1min 23.557 sek
18. Kurtis Roberts USA Team Roberts (M) 1min 23.662 sek
19. Miguel Duhamel USA Honda Gresini (B) 1min 23.923 sek
20. Chaz Davies GBR Pramac d’Antin MotoGP (B) 1min 24.098 sek
2007 USA Grand Prix:
Najlepsze okrążenie podczas treningów: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 22.365sek (FP3)
2006 USA Grand Prix:
Pole position: Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki (B) 1min 23.168sek
Najlepsze okrążenie w wyścigu: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 23.333sek