Replika motocykla klasy MotoGP austriackiego producenta, który w przyszłym sezonie zaliczy swój debiutancki sezon, trafi do sprzedaży w 2018 roku. Jak poinformował szef KTMa, Stefan Pierer na rynek trafi co najmniej 100 sztuk, z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na tor.
Wersja konsumencka RC16 będzie generowała moc 240 koni mechanicznych (motocykl GP 270 KM), a cena będzie oscylować w granicach 100 – 120 tys. euro, czyli o kilkadziesiąt tysięcy mniej niż model GP Hondy RC213V-S. Oprócz obniżonej mocy, kupujący otrzyma motocykl z technologią prosto z MotoGP.
Źródło: speedweek.com
A co z technologiami typu szybka skrzynia biegów, rozrząd pneumatyczny i inne takie drogie „udziwnienia” rodem z MotoGP? :D O ile KTM je zaimplentował…
Myślę, że udoskonalenia, o których mówisz na 99% nie znajdą się w sprzedażowej wersji RC16 :)
Moim zdaniem maksymalnie KTM pokusi się o zastosowanie tam szybkiej skrzyni, ale tylko w górę i może carbonowe tarcze ?
Myślę, że nie ma szans na pneumatyczy rozrząd, oraz moc rzędu 240 KM. Przy wadze ok. 160 km z płynami moim zdanie będzie ona oscylować w okolicach 210-220 KM :)
KTM jest nieobliczalny, także nie wiadomo :)
Bardziej rozważałbym tradycyjną skrzynię z quickshifterem w górę i w dół… Seamless nawet jeśli działający tylko w górę kosztuje srogi pieniądz a jego wytrzymałość jest ograniczona
Karbonowe tarcze nie uzyskają homologacji
Ale to nie ma być motocykl z homologacją na drogę, więc kto wie :)
Chyba trochę się pospieszyłem z zakupem mojego KTM-a… ;)