Home / MotoGP / Lorenzo wraca do formy! Grand Prix Australii – piątek

Lorenzo wraca do formy! Grand Prix Australii – piątek

Jorge LorenzoJorge Lorenzo był najszybszym zawodnikiem podczas dzisiejszych dwóch treningów wolnych. Hiszpan pokonał jedno okrążenie australijskiego obiektu w czasie 1:29.602 sek.

Drugi czas dnia uzyskał świeżo upieczony mistrz świata MotoGP Marc Marquez. Stracił on do swojego rywala 0,015 sek.

Najlepszym zawodnikiem podczas pierwszych treningów na torze Phillip Island był Aleix Espargaro (1:29.749 sek.).

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki FP2 MotoGP – Grand Prix Australii:
1. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.602s [Okr. 4/14] 332km/h (V-MAX)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.752s +0.150s [4/19] 335km/h
3. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 29.803s +0.201s [3/15] 341km/h
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 29.945s +0.343s [18/19] 339km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.954s +0.352s [20/20] 333km/h
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 30.058s +0.456s [18/20] 330km/h
7. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 30.076s +0.474s [17/19] 339km/h
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 30.103s +0.501s [20/20] 338km/h
9. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 30.281s +0.679s [15/19] 337km/h
10. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.289s +0.687s [16/23] 328km/h
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 30.313s +0.711s [15/23] 337km/h
12. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 30.678s +1.076s [14/23] 335km/h
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 31.043s +1.441s [21/21] 323km/h
14. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 31.108s +1.506s [18/19] 333km/h
15. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 31.137s +1.535s [22/22] 334km/h
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 31.219s +1.617s [16/18] 326km/h
17. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 31.264s +1.662s [18/21] 325km/h
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 31.355s +1.753s [4/16] 331km/h
19. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 31.550s +1.948s [16/18] 321km/h
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 31.916s +2.314s [15/21] 321km/h
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 32.506s +2.904s [13/14] 315km/h
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 32.598s +2.996s [14/18] 318km/h
23. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 32.843s +3.241s [9/17] 319km/h

Wyniki FP1 MotoGP – Grand Prix Australii:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 29.749s [Okr. 16/18] 333km/h (V-MAX)
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.909s +0.160s [15/17] 332km/h
3. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 30.025s +0.276s [15/20] 340km/h
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 30.051s +0.302s [17/21] 336km/h
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.079s +0.330s [4/20] 336km/h
6. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 30.383s +0.634s [10/19] 338km/h
7. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 30.453s +0.704s [13/20] 339km/h
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 30.645s +0.896s [20/22] 336km/h
9. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.667s +0.918s [11/19] 328km/h
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 30.696s +0.947s [14/22] 339km/h
11. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 30.770s +1.021s [19/21] 334km/h
12. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 30.898s +1.149s [17/18] 336km/h
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 31.034s +1.285s [17/20] 321km/h
14. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 31.143s +1.394s [17/19] 332km/h
15. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 31.174s +1.425s [18/20] 324km/h
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 31.282s +1.533s [16/18] 326km/h
17. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 31.383s +1.634s [17/17] 335km/h
18. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 31.588s +1.839s [13/17] 331km/h
19. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 31.615s +1.866s [13/23] 326km/h
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 31.723s +1.974s [20/20] 320km/h
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 32.191s +2.442s [17/17] 316km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 32.692s +2.943s [8/14] 321km/h
23. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 33.432s +3.683s [12/18] 322km/h

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 8

  1. I znowu widać że polsat ma w dupppie kibiców MOTOGP.godzina 1;00 koniec wizji po co wykupują prawa do transmisji jeżeli potem jest totalna olewka .Najlepszy tor a tu dupa brak wizji.

  2. to trzeba sprawdzić program TV, tam było wszystko napisane.. ;)

  3. Nie wiem po co mam śledzić twittera Micka.Jeżeli transmisja jest w programie papierowym, internetowym i w dekoderze a POLSAT znowu nie wywiązuje się z umowy a abonament jednak płace POLSATOWI a nie JAKIEMUŚ KOMENTATOROWI .

  4. Taa, tylko że ten JAKIŚ KOMENTATOR na takim Twitterze chociaż czasem napisze czemu transmisji nie ma.

    BTW. Moglibyście dyskutować na forum o takich rzeczach, a nie pod newsem z którego dowiaduję się że Yamaha w klasie Open już niewiele ustępuje fabrycznej pod względem prędkości maksymalnej.

  5. Dokładnie Gzehoo, to zadziwiające ale nie ustepuje ani trochę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
134 zapytań w 0,566 sek