Home / Artykuły / Marquez bije na głowę nowych mistrzów w mediach społecznościowych

Marquez bije na głowę nowych mistrzów w mediach społecznościowych

Epsilon Technologies oraz Far Consulting opublikowały bardzo interesującą analizę trendów i zasięgów jakie wygenerowali zawodnicy MotoGP w poprzednim sezonie. Nikt nie ma chyba wątpliwości, że dopóki zawodnikiem był Valentino Rossi, to właśnie Włoch rządził w mediach społecznościowych nawet jeśli wiele brakowało mu do czołówki. Paradoksem jest więc fakt, że Marc Marquez zastąpił go w tej roli „lidera” w momencie, w którym również daleko mu do powrotu na sam szczyt.

Analiza objęła 128 profili społecznościowych, będących profilami aktywnych w 2022 roku zawodników w różnych platformach – głównie na Instagramie, Facebooku, Twitterze i TikToku. W sumie sprawdzono wpływ 30 tysięcy postów, a cała seria MotoGP wygenerowała 378 mln interakcji, a 150 mln z nich to oficjalne relacje i kanały tej serii.

Bezsprzecznym faktem jest, że najpopularniejszym zawodnikiem MotoGP jest Marc Marquez. Różnica w wynikach zasięgowych jest ogromna w porównaniu do reszty stawki. Nie mówimy jednak przecież o najlepszym zawodniku, a o osobie, która opuściła aż osiem z 21 rund w 2022 roku z powodu problemów po wcześniejszej kontuzji i późniejszych operacjach!

Jeśli chodzi o kanały, to zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem jest Instagram, który w ciągu badanych 11 miesięcy odpowiadał aż za 82,3% całkowitego udziału interakcji – było ich ponad 175 mln. Najbardziej wyraźna jest różnica w liczbie fanów (na Instagramie nazwanych Obserwującymi). Mistrz świata z 2021 roku, Fabio Quartararo, ma ich pięciokrotnie mniej od Marqueza! Dało mu to 2. miejsce. Trzeci jest Andrea Dovizioso, w tym momencie już emerytowany zawodnik, ale w poprzednim roku jeszcze jeżdżący. Czwartą pozycję zajmuje Maverick Vinales. Dopiero siódmy jest Francesco Bagnaia, aktualny czempion.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Marquez ma 40% całkowitego udziału w interakcjach na Instagramie, a więc znacznie powyżej 17%, jakie ma Quartararo. Dominację Hiszpana w aplikacji „fotograficznej” podkreśla fakt, że dziesięć postów, które wygenerowały największą aktywność, należy właśnie do niego. Ciekawostką jest, że z „magii” #93 korzysta jego brat, Alex Marquez, który zajmuje wysokie czwarte miejsce w zasięgach na Instagramie. Dwa jego posty z największym, ponad 200-tysięcznym zaangażowaniem powstały wspólnie z Markiem.

I tu kolejna ciekawostka, a mianowicie to jak popularne jest MotoGP w Indonezji. Seria mistrzostw świata wręcz rozbiła bank, lokując się na tamtym rynku. Aż osiem z dziesięciu najpopularniejszych postów Marca Marqueza związana jest mocniej lub słabiej z GP Indonezji. Były to mocno „zasięgowe” treści, związane z upadkiem, z nawrotem podwójnego widzenia. Nawet Miguel Oliveira, który nie należy do czołówki najpopularniejszych jeźdźców na świecie, uzbierał blisko 1 milion interakcji dzięki wygraniu grand prix w Indonezji!

Na Twitterze z kolei rządzą nieco inne treści i tam jednym z zawodników, którzy radzą sobie najlepiej, jest Aleix Espargaro, który bardzo aktywnie stara się poruszać po tej platformie i znany jest z częstego wyrażania swojej opinii na wiele gorących tematów. Dało mu to 3. miejsce wśród zawodników MotoGP w 2022 roku, jednak sporo brakowało do Marca Marqueza mającego 38% i Quartararo, mającego 18% zaangażowania na Twitterze.

Analiza wyraźnie więc wskazuje, że choć na torze w MotoGP nie ma nudy i w czwartym kolejnym sezonie mamy innego mistrza świata, to muszą oni jeszcze zapracować na miano tych, którzy ciągną popularność tej serii do przodu. Quartararo, Bagnai, Joanowi Mirowi czy Aleixowi Espargaro wciąż daleko do tego, jak na fanów działa osoba Marca Marqueza czy wcześniej Valentino Rossiego.

Źródło: motorsport.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
138 zapytań w 1,011 sek