Home / MotoGP / GP Ameryk: Marquez kontynuuje dominację na COTA

GP Ameryk: Marquez kontynuuje dominację na COTA

Marc Marquez nadal jeździ w innej lidze podczas Grand Prix Ameryk na obiekcie COTA. Hiszpan nie dał rywalom żadnych szans w trzeciej sesji treningowej i pozostaje głównym faworytem do sięgnięcia zarówno po pole position, jak i jutrzejsze zwycięstwo.

Marc Marquez

Zaledwie 0.046sek zabrakło obrońcy mistrzowskiego tytułu do pobicia bariery 2’03, ale i tak był to wynik o ponad siedem dziesiątych sekundy lepszy od drugiego w tabeli wyników FP3, Stefana Bradla. Niemiec względem wczorajszego dnia poprawił się o ponad sekundę, co w ostatecznym rozrachunku pozwoliło mu zaliczyć spory awans. Czołową trójkę uzupełnił tymczasem team-partner #93 z ekipy Repsol Honda, Dani Pedrosa.

Stawka jest jednak mocno ściśnięta za plecami ubiegłorocznego triumfatora w Austin oraz obecnego lidera klasyfikacji generalnej. Czwarty Andrea Dovizioso i piąty Bradley Smith jako ostatni stracili do niego mniej niż sekundę. W czołowej dziesiątce, która ma zagwarantowany bezpośredni awans do drugiej części kwalifikacji, znaleźli się jeszcze Włoch Andrea Iannone, mający nadal duże problemy Jorge Lorenzo, Brytyjczyk Cal Crutchlow, debiutujący w MotoGP Pol Espargaro oraz Valentino Rossi. Warto zaznaczyć, że zawodnika LCR Honda MotoGP oraz 9-krotnego Mistrza Świata rozdzieliło już tylko pół sekundy.

Dziś zawodników klasy królewskiej czeka jeszcze FP4 oraz sesja kwalifikacyjna.

Wyniki trzeciej sesji treningowej w Teksasie:

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 3.046s [Lap 13/16] 336km/h (Top Speed)
2. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 3.791s +0.745s [13/17] 336km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 3.934s +0.888s [5/15] 334km/h
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 3.939s +0.893s [13/14] 337km/h
5. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 3.963s +0.917s [15/16] 332km/h
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 4.104s +1.058s [15/16] 338km/h
7. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 4.175s +1.129s [13/15] 332km/h
8. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 4.217s +1.171s [15/15] 334km/h
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 2m 4.280s +1.234s [12/14] 333km/h
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 4.311s +1.265s [15/16] 333km/h
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 4.710s +1.664s [13/15] 335km/h
12. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 4.718s +1.672s [10/12] 324km/h
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 5.387s +2.341s [12/15] 327km/h
14. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 5.401s +2.355s [15/16] 324km/h
15. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 2m 5.778s +2.732s [13/16] 316km/h
16. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 6.228s +3.182s [13/13] 317km/h
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 6.888s +3.842s [13/14] 319km/h
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 2m 7.158s +4.112s [16/16] 317km/h
19. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 7.418s +4.372s [13/14] 320km/h
20. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 2m 7.593s +4.547s [13/17] 316km/h
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 2m 7.842s +4.796s [10/11] 306km/h
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 8.089s +5.043s [13/14] 312km/h
23. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 2m 8.122s +5.076s [12/12] 317km/h

niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* = debiutant

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 2

  1. co za kur…a debile!!!!!!!!!!!!!!!! zeby w tv nie pokazać kwalifikacji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
159 zapytań w 1,267 sek