Home / MotoGP / Marquez najszybszy, Crutchlow poturbowany

Marquez najszybszy, Crutchlow poturbowany

Trzeci trening wolny na torze Silverstone, który w połączeniu z wynikami wczorajszych dwóch sesji zadecydował o udziale w Q1 i Q2, padł łupem Marca Marqueza. Przewaga Hiszpana nad rywalami nie była jednak duża, a w samej trzeciej sesji treningowej dużo się działo.

Lider klasyfikacji generalnej przejechał jedno okrążenie w czasie 2’02.485, poprawiając się tym samym o pół sekundy względem wczorajszego dnia. Nieco ponad jedną dziesiątą wolniej od #93 pojechał jego rodak, i najszybszy w FP2, Jorge Lorenzo. Czołową trójkę uzupełnił tymczasem, po słabym piątkowym dniu, Stefan Bradl. Niemiec był wolniejszy od Marqueza o 0.188sek. W TOP5 znaleźli się jeszcze Alvaro Bautista i… Andrea Dovizioso, który w końcówce wyprzedził Valentino Rossiego. Ich strata do lidera była już jednak spora, a jedynym zawodnikiem z czołowej dziesiątki, który nie poprawił wczorajszego wyniku był z kolei Dani Pedrosa.

Bohaterem trzeciej sesji treningowej został jednak lokalny faworyt Cal Crutchlow. Najpierw, już na pierwszym szybkim okrążeniu Brytyjczyk stracił panowanie nad swoją Yamahą w niezwykle szybkiej sekcji ‘Maggotts Esses’, jednak po wizycie w Clinica Mobile powrócił do ścigania. Na sam koniec FP3 ponownie wylądował on na deskach, tym razem w zakręcie numer osiem. Sobotnie jazdy na Silverstone były dla #35 pechowy w dwóch poprzednich sezonach – w 2011 złamał w owej sesji obojczyk, by rok później uszkodzić kostkę.

Innymi pechowcami tej sesji byli: Kolumbijczyk Yonny Hernandez (także dwie wywrotki), kolejny z Brytyjczyków Michael Laverty oraz Czech Lukas Pesek.

 

Wyniki FP3 na Silverstone:
1. Marc Marquez      SPA  Repsol Honda Team          RC213V          2’02.485
2. Jorge Lorenzo     SPA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          2’02.654
3. Stefan Bradl      GER  LCR Honda MotoGP           RC213V          2’02.673
4. Alvaro Bautista   SPA  Go&Fun Honda Gresini       RC213V          2’02.773
5. Andrea Dovizioso  ITA  Ducati Team                GP13            2’03.213
6. Valentino Rossi   ITA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          2’03.285
7. Nicky Hayden      USA  Ducati Team                GP13            2’03.378
8. Cal Crutchlow     GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          2’03.403
9. Aleix Espargaro   SPA  Power Electronics Aspar    ART*            2’03.464
10. Dani Pedrosa     SPA  Repsol Honda Team          RC213V          2’03.581
11. Bradley Smith    GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          2’03.892
12. Andrea Iannone   ITA  Energy T.I. Pramac Racing  GP13            2’04.073
13. Colin Edwards    USA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  2’04.542
14. Hector Barbera   SPA  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  2’04.620
15. Randy De Puniet  FRA  Power Electronics Aspar    ART*            2’04.781
16. Michele Pirro    ITA  Ignite Pramac Racing       GP13            2’05.441
17. Danilo Petrucci  ITA  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     2’05.609
18. Hiroshi Aoyama   JPN  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  2’05.844
19. Claudio Corti    ITA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  2’05.893
20. Yonny Hernandez  COL  Paul Bird Motorsport       ART*            2’06.391
21. Michael Laverty  GBR  Paul Bird Motorsport       PBM-ART**       2’06.752
22. Lukas Pesek      CZE  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     2’08.125
23. Bryan Staring    AUS  Go&Fun Honda Gresini       FTR-Honda*      2’08.178
* CRT
** CRT i standardowe ECU

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 3

  1. Rossi to już lepiej niech zakończy karierę…

  2. Ty lepiej ez zakończ kariere na tym forum , taka dobra rada! Bo zaraz mam cisnienie jak widze takie brednie!!

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
164 zapytań w 41,083 sek