Trzeci trening wolny na torze Silverstone, który w połączeniu z wynikami wczorajszych dwóch sesji zadecydował o udziale w Q1 i Q2, padł łupem Marca Marqueza. Przewaga Hiszpana nad rywalami nie była jednak duża, a w samej trzeciej sesji treningowej dużo się działo.
Lider klasyfikacji generalnej przejechał jedno okrążenie w czasie 2’02.485, poprawiając się tym samym o pół sekundy względem wczorajszego dnia. Nieco ponad jedną dziesiątą wolniej od #93 pojechał jego rodak, i najszybszy w FP2, Jorge Lorenzo. Czołową trójkę uzupełnił tymczasem, po słabym piątkowym dniu, Stefan Bradl. Niemiec był wolniejszy od Marqueza o 0.188sek. W TOP5 znaleźli się jeszcze Alvaro Bautista i… Andrea Dovizioso, który w końcówce wyprzedził Valentino Rossiego. Ich strata do lidera była już jednak spora, a jedynym zawodnikiem z czołowej dziesiątki, który nie poprawił wczorajszego wyniku był z kolei Dani Pedrosa.
Bohaterem trzeciej sesji treningowej został jednak lokalny faworyt Cal Crutchlow. Najpierw, już na pierwszym szybkim okrążeniu Brytyjczyk stracił panowanie nad swoją Yamahą w niezwykle szybkiej sekcji ‘Maggotts Esses’, jednak po wizycie w Clinica Mobile powrócił do ścigania. Na sam koniec FP3 ponownie wylądował on na deskach, tym razem w zakręcie numer osiem. Sobotnie jazdy na Silverstone były dla #35 pechowy w dwóch poprzednich sezonach – w 2011 złamał w owej sesji obojczyk, by rok później uszkodzić kostkę.
Innymi pechowcami tej sesji byli: Kolumbijczyk Yonny Hernandez (także dwie wywrotki), kolejny z Brytyjczyków Michael Laverty oraz Czech Lukas Pesek.
Wyniki FP3 na Silverstone:
1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team RC213V 2’02.485
2. Jorge Lorenzo SPA Yamaha Factory Racing YZR-M1 2’02.654
3. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP RC213V 2’02.673
4. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini RC213V 2’02.773
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team GP13 2’03.213
6. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing YZR-M1 2’03.285
7. Nicky Hayden USA Ducati Team GP13 2’03.378
8. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 2’03.403
9. Aleix Espargaro SPA Power Electronics Aspar ART* 2’03.464
10. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team RC213V 2’03.581
11. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 2’03.892
12. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing GP13 2’04.073
13. Colin Edwards USA NGM Mobile Forward Racing FTR-Kawasaki** 2’04.542
14. Hector Barbera SPA Avintia Blusens FTR-Kawasaki** 2’04.620
15. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar ART* 2’04.781
16. Michele Pirro ITA Ignite Pramac Racing GP13 2’05.441
17. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project Suter-BMW** 2’05.609
18. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens FTR-Kawasaki** 2’05.844
19. Claudio Corti ITA NGM Mobile Forward Racing FTR-Kawasaki** 2’05.893
20. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport ART* 2’06.391
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport PBM-ART** 2’06.752
22. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project Suter-BMW** 2’08.125
23. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini FTR-Honda* 2’08.178
* CRT
** CRT i standardowe ECU
Rossi to już lepiej niech zakończy karierę…
Ty lepiej ez zakończ kariere na tym forum , taka dobra rada! Bo zaraz mam cisnienie jak widze takie brednie!!
Takie już „zalety” forum że kleksa każdy tu może puścić bez żadnej konsekwencji, jednocześnie za chwilę powracając do stołu na papu.