Druga sesja treningowa klasy MotoGP miała we Francji zupełnie inny przebieg, aniżeli FP1. Nie zmieniło się jedno – ponownie najszybszy był lider tabeli generalnej i obrońca mistrzowskiego tytułu, Marc Marquez. Czy to oznacza kolejny weekend zapisany na konto młodego Hiszpana?
Tak jak w FP1, tak i w FP2 to 21-latek z ekipy Repsol Honda był najszybszy, tym razem z wynikiem 1’33.452. Początkowo jego przewaga nad drugim zawodnikiem w tabeli wyników wynosiła aż sześć dziesiątych sekundy, jednak ostatecznie zmalała. Przejeżdżając świetne kółko na miękkiej mieszance, tylko 0.007sek do Marqueza stracił Andrea Iannone! Czołową trójkę uzupełnił z kolei, tracąc nieco ponad dwie dziesiąte do lidera, Alvaro Bautista.
Najszybszym zawodnikiem Yamahy okazał się być w drugiej sesji treningowej Bradley Smith, który rano zaliczył wywrotkę. Czołową piątkę uzupełnił Dani Pedrosa, będąc przy okazji ostatnim, który do Marca stracił mniej niż pół sekundy. Mniej niż jedną dziesiątą wolniej od Hiszpana pojechał inny zawodnik Hondy, Stefan Bradl. Dwójka ta zaraz po GP Hiszpanii przeszła operacje rąk z powodu problemów z pompującymi przedramionami.
Najszybszy na początku sesji, Jorge Lorenzo, tym razem był siódmy. Hiszpan o 0.063sek pokonał Włocha Andreę Dovizioso. Bracia Espargaro i Valentino Rossi znaleźli się natomiast za kierowcą Ducati. Najszybszym z tego tria był, na pozycji numer dziewięć, Aleix. Aż trzy dziesiąte stracił do niego „The Doctor”, a kolejnych 0.008sek – Pol. Jedyny Francuz w stawce, Mike di Meglio zajął dwudzieste miejsce.
Wyniki drugiej sesji treningowej we Francji:
1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’33.452 [okr. 14/20] 305km/h (max.speed)
2. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’33.459 +0.007 [17/22] 306km/h
3. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’33.668 +0.216 [17/21] 308km/h
4. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’33.920 +0.468 [17/20] 306km/h
5. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’33.942 +0.490 [17/22] 307km/h
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’34.040 +0.588 [20/21] 308km/h
7. Jorge Lorenzo SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’34.054 +0.602 [7/21] 307km/h
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 134.117 +0.665 [6/19] 306km/h
9. Aleix Espargaro SPA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’34.134 +0.682 [16/16] 300km/h
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’34.498 +1.046 [21/21] 304km/h
11. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’34.506 +1.054 [22/23] 306km/h
12. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’34.877 +1.425 [15/18] 299km/h
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’34.907 +1.455 [7/19] 306km/h
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’34.961 +1.509 [7/19] 291km/h
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’35.089 +1.637 [17/17] 298km/h
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’35.229 +1.777 [7/19] 297km/h
17. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’35.424 +1.972 [11/18] 290km/h
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’35.818 +2.366 [19/19] 295km/h
19. Hector Barbera SPA Avintia Racing (Avintia) 1’36.418 +2.966 [13/20] 294km/h
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’36.612 +3.160 [16/18] 292km/h
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’36.742 +3.290 [16/19] 293km/h
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’37.136 +3.684 [11/11] 285km/h
niebieski = klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna. Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.
czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem. Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
* – debiutant
Wyścig na żywo o 14 na PSN. Mick potwierdził na Twitterze
Jak na razie nigdzie w ramówkach nie jest to potwierdzone.
Jest potwierdzenie tego co napisał kugl_46 – http://www.polsatsport.pl/program-tv/ wyścig MotoGP na żywo o godz.14
Ja chyba podziękuje już LeMans bo wiadomo kto wygra, jedynie deszczowe wyścigi mogą uratować ten sezon.
A mi – tak dla odmiany – zupełnie nie przeszkadza dominacja jednego zawodnika. Może sobie wygrywać wszystkie wyścigi, tak długo, jak długo będzie walka o inne czołowe pozycje i realizator będzie ją pokazywał. Weźmy Jerez… Marquez odjechał i w ogóle go realizator nie pokazywał, za to była walka o miejsca na podium większość czasu. Nie mam NIC przeciwko takim scenariuszom, żeby ktoś wygrał 90% wyścigów w sezonie, o ile nie jest to buc Lorenzo (mimo szacunku dla jego umiejętności) – każdy inny może wygrywać.
Zgadzam się. Choć jestem fanem yamahy factory to niesamowite by było aby MM wygrał wszystkie wyścigi sezonu. To raczej nierealne ale… Była by to potęga :)
Myślę, że na niektórych torach Marquez polegnie :D mam tu na myśli przede wszystkim Mugello, gdzie w zeszlym roku gleba za glebą. W Assen większą szansę będzie miała moim zdaniem Yamaha: i w sumie nie widzę żadnych innych torów, gdzie Marquez mógłby przegrać :D