Podczas gdy 2-suwowe motocykle zakończyły swoje testy w Jereze de la Frontera, na pierwszą z trzech planowanych sesji wyjechały dziś motocykle klasy królewskiej. Niestety pogoda, podobnie jak u „słabszych” rywali nie była łaskawa i obfityPodczas gdy 2-suwowe motocykle zakończyły swoje testy w Jereze de la Frontera, na pierwszą z trzech planowanych sesji wyjechały dziś motocykle klasy królewskiej. Niestety pogoda, podobnie jak u „słabszych” rywali nie była łaskawa i obfitym deszczem przywitała zaspanych zawodników MotoGP.
Warunki sprawiły, iż dopiero po godzinie 12 zobaczyliśmy pierwszych jeźdźców na torze. Byli to testerzy maszyn Ducati i Suzuki. Nie trzeba było długo czekać i na tor zaczęli wyjeżdżać kolejni zawodnicy. Na pierwszy rzut wyjechali etatowi jeźdźcy Kawasaki Racing, którzy powoli przesuszali tor dla swoich kolegów.
Najszybszym zawodnikiem w tych mieszanych warunkach okazał się Marco Melandri, który jak do tej pory nie pokazywał zbyt wielkiej formy. Okrążenie przejechane na jego niebieskiej Hondzie RC212V, w czasie 1’42.563 zagwarantowało mu pierwszą pozycję w dzisiejszych testach. Być może przyzwyczajenie się do nowych mieszanek opon Bridgestone, na które ekipa Gresiniego przeniosła się od tego sezonu, pozwoliło Włochowi wywalczyć najlepszy czas.
Z dobrej strony pokazały się też „młode wilki”. Ubiegłoroczni debiutanci – Casey Stoner, który w tym roku przesiadł się z Hondy na Ducati, oraz pozostający w Repsolu Dani Pedrosa, spisali się nadzwyczaj dobrze i jako jedyni, wraz z Melandrim pokonali barierę 1’43 sekund.
4 czas dnia należał do, powracającego do wyścigów klasy królewskiej, Hiszpana Carlosa Checki. Piąty wynik dzisiejszego dnia zanotował również „recydywista” z serii MotoGP – Alex Barros, który jest jednym z najstarszych zawodników w gronie testujących.
Nie popisali się dzisiaj Mistrz Świata i Vice-Mistrz – Nicky Hayden i Valentino Rossi, którzy uzyskali odpowiednio 19. i 13 czas.
Testy klasy MotoGP na torze w Jerez potrwają jeszcze 2 kolejne dni, a pierwszy wyścig sezonu już 10 marca w Katarze. Jednak wszyscy ostrzymy sobie zęby na niedzielnej sesji kwalifikacyjnej, która potrwa 40 minut, a najszybszy podczas niej zawodnik odjedzie z Hiszpanii nowym samochodem marki BMW.
Nicky Hayden; najlepszy czas: 1’45.901s — 63 okrążenia
„Zrobiliśmy postępy podczas zimowych testów, ale pogoda nam dziś nie pomogła. Tor był w niektórych miejscach ciągle mokry i w tych miejscach nie czułem się zbyt komfortowo. Nie testowałem także tutaj podczas ostatnich testów, które odbyły się tu w Grudniu ubiegłego roku, co z pewnością również mi nie pomagało. Nie zaczęło się tak jak tego byśmy sobie życzyli, ale mam nadzieję, że podczas kolejnych dwóch dni pogoda się poprawi i będziemy mogli ruszyć z projektem naprzód. „
Dani Pedrosa; najlepszy czas: 1’42.706 s — 50 okrążeń
”Dziś byliśmy w stanie przejechać kilka dobrych okrążeń, pomimo tego iż pogoda nam nie pomagała. Przez większość dnia nie byliśmy pewni co robić – czy wyjechać na mokrych oponach czy slikach, czy czekać w garażu. Staraliśmy się bacznie przyglądać warunkom pogodowym i po prostu wykonać kilka okrążeń kiedy tor ostatecznie przeschnie. Nawierzchnia zaczęła być sucha, gdy czas testów dobiegał końca, ale w dwóch lub trzech miejscach ciągle były nieduże kałuże, a temperatura ciągle spadała więc postanowiliśmy dokończyć nasze sprawy jutro.”
Valentino Rossi; najlepszy czas: 1’44.494 s – 36 okrążeń
”Dla nas najważniejszą rzeczą w dzisiejszych testach było sprawdzenie jak zmienił się nasz motocykl od poprzednich testów, które tutaj przeprowadziliśmy w Grudniu. Mieliśmy od tamtego czasu trzy testy i nasza maszyna przeszła wiele zmian i dodatkowo dostaliśmy kilka nowych części do silnika i motocykl jest nieco szybszy. Dziś nie był najlepszy dzień, ponieważ pogoda nam nie dopisała, nie było sucho więc nie dało się pojechać szybko. Pomimo tego, jestem bardzo zaskoczony wynikami niektórych moich rywali w tych warunkach! Byłem całkiem szybki kiedy zaczynaliśmy na mokrym torze, niestety nie było odpowiednich warunków, aby przetestować deszczowe ustawienia. Więc po dzisiejszym dniu nie jesteśmy w stanie porównać jak zmieniła się nasza maszyna, ale miejmy nadzieję, że jutro będzie lepiej.
Znaleźliśmy kilka interesujących rzeczy, więc myślę, że jutro będzie lepiej. Oczywiście najważniejszą rzeczą tego tygodnia jest jak najlepiej przygotować się do wyścigu i mam nadzieję, że będziemy w stanie pojechać szybciej niż podczas Grudniowych testów. Najwięcej zmian jakie wprowadziliśmy od czasu ostatniej wizyty w Jerez otrzymało zawieszenie, głównie przód, ale dziś nie mogliśmy sprawdzić jego potencjału. Jeśli zrobi się cieplej postaramy się znaleźć kilka dobrych opon dopasowanych to nawierzchni toru, więc miejmy nadzieję, że będzie świecić!”
Wyniki pierwszego dnia testów:
1. Marco Melandri (Honda Gresini) – 1’42.563
2. Casey Stoner (Ducati Marlboro Team) – 1’42.634
3. Dani Pedrosa (Repsol Honda) – 1’42.796
4. Carlos Checa (Honda LCR) – 1’43.206
5. Alex Barros (Pramac d’Antin) – 1’43.214
6. Randy de Puniet (Kawasaki Racing Team) – 1’43.315
7. Loris Capirossi (Ducati Marlboro Team) – 1’43.475
8. Alex Hofmann (Pramac d’Antin) – 1’43.673
9. Toni Elias (Honda Gresini) – 1’43.687
10. Shinya Nakano (Konica Minolta Honda) – 1’43.817
11. Colin Edwards (Yamaha Factory Racing) – 1’43.845
12. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki MotoGP) – 1’44.052
13. Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing Team) – 1’44.494
14. Olivier Jacque (Kawasaki Racing Team) – 1’44.659
15. Makoto Tamada (Dunlop Yamaha Tech 3) – 1’45.081
16. Sylvain Guintoli (Dunlop Yamaha Tech 3) – 1’45.208
17. Vittoriano Guareschi (Ducati Marlboro) – 1’45.603
18. Shinichi Ito (Ducati Marlboro) – 1’45.826
19. Nicky Hayden (Repsol Honda) – 1’45.901
20. Kousuke Akiyoshi (Rizla Suzuki MotoGP) – 1’47.191
21. Kenny Roberts Jr. (Team Roberts) – 1’45.937
22. Jeremy McWilliams (Ilmor GP) – 1’47.191
23. Andrew Pitt (Ilmor GP) – 1’49.365