Dostawca opon na wyścigi MotoGP firma Michelin wprowadza na rundę w San Marino dodatkową średnią oponę zarówno z przodu jak i z tyłu, wykluczając tym samym całkowicie miękką mieszankę.
Michelin zdecydował się na powyższy ruch ze względu na warunki jakie panują na torze Misano. Wysoka temperatura, ścieralność opon na włoskim asfalcie jak i zwiększone naprężenia wykluczają całkowicie miękką mieszankę opon. Średnia standardowa mieszanka będzie bazowała na tej samej konstrukcji, której użyto podczas wyścigu na Mugello. Dodatkowa opona przyjmie miano „Misano Tire”
Zmiany mają na celu zapewnienie stabilności zawodnikom podczas hamowania jak i w pokonywaniu zakrętów. Podobna struktura opon została wykorzystana już w 2016 roku z zamierzonym, pozytywnym efektem. Wszystkie trzy przednie opony będą symetryczne. Tylne ogumienie będzie asymetryczne z mocniejszą prawą stroną. Opony deszczowe będą dostępne w miękkich i średnich mieszankach również z asymetrycznym tyłem.
„Misano to dość trudny i skomplikowany tor. Opony są tu doprowadzane do bardzo wysokich temperatur i o ich wytrzymałość nie jest łatwo zadbać. Obiekt jest dość szybki i kręty a przy motocyklach klasy MotoGP dochodzi do dużych naprężeń. – mówi kierowca testowy Michelin Motorsport.
„Z dziesięcioma prawymi zakrętami przy zaledwie sześcioma lewymi, Misano jest zdecydowanie „prawym torem” dlatego prawa część opony musi być mocniejsza. Po poprzednim sezonie jesteśmy zadowoleni ze wszystkich opon, które mieliśmy. Złamaliśmy niektóre istniejące rekordy – co oczywiście chcemy zrobić jeszcze w tym roku. Najbardziej dla nas zadowalające była struktura i trwałość naszych opon podczas wyścigów.”
„Niedawno testowaliśmy na Misano z kilkoma zawodnikami, więc na dzień dzisiejszy mamy aktualne dane, które dają nam pewną sytuacje przed weekendem. Nie ulega wątpliwości, że w tym tygodniu odbędzie się jedna z najbardziej ekscytujących walk o mistrzostwo w tym sezonie”
Źródło: crash.net