Rozpoczynająca sezon, runda Motocyklowych Mistrzostw Świata, która odbędzie się w Katarze w najbliższą sobotę, z pewnością przyniesie ze sobą wiele niespodzianek. Zmiany nie tylko dotyczyć będą nowych pojemności silnika, ale także wielu aspektów sportoRozpoczynająca sezon, runda Motocyklowych Mistrzostw Świata, która odbędzie się w Katarze w najbliższą sobotę, z pewnością przyniesie ze sobą wiele niespodzianek. Zmiany nie tylko dotyczyć będą nowych pojemności silnika, ale także wielu aspektów sportowych i technicznych – jednak zmiana pojemności silników jest najbardziej zauważalną.
SILNIK: maksymalna pojemność silnika zmalała z 990 do 800 centymetrów sześciennych. Zmusiło to producentów do zmiany ich motocykli lub kompletnego zaprojektowania ich od nowa. Obliczono, że dzięki temu moc zostanie zmniejszona o 25-30 KM podczas pierwszej fazy rozwoju maszyn.
WAGA: nie zmieniona. Motocykle z silnikami 3-4 cylindrowymi, razem z zamontowanymi kamerami na ich pokładzie, będą musiały ważyć co najmniej 148 kg.
ZUŻYCIE PALIWA: ilość paliwa, jaką można nalać jednorazowo do motocykla zmniejszono z 22 do 21 litrów.
OPONY: poważnie ograniczono ilość zużywanych podczas pojedynczej rundy opon. Teraz na każdy wyścig jednemu zawodnikowi przypada 31 slików (14 przednich i 17 tylnich). Wszystkie muszą być oznaczone przed pierwszymi treningami. Opony deszczowe są zwolnione z tego przepisu.
Restrykcje te dotyczą tylko producentów opon, którym udało się zakończyć wyścig na podium (obecnie nie dotyczy Dunlopa).