OFICJALNIE: Liberty Media przejmuje MotoGP!

W poniedziałek potwierdziły się wcześniejsze doniesienia o tym, że MotoGP zmieni właściciela. Dorna, która organizuje zarówno MotoGP jak i World Superbike i wszystkie mniejsze serie związane z tymi mistrzostwami świata, zostanie wykupiona przez Liberty Media, które w ten sposób do swojego portfolio, w którym dominuje Formuła 1, dołączy motocyklowy odpowiednik królowej sportów motorowych.

Liberty Media przejmie 86% udziałów w Dornie. Pozostałe 14% pozostanie w rękach obecnych udziałowców Dorny. Na czele Dorny pozostanie Carmelo Ezpeleta, który ma zdecydowanie największy wpływ na to, jak w ostatnich sezonach wyglądały mistrzostwa świata MotoGP. To zresztą jedna z największych różnic między Formułą 1, gdzie za obecne jej problemy współodpowiada fakt zbytniego oddania władzy w ręce uczestniczących ekip.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Siedziba Dorny i MotoGP pozostanie w Madrycie. Oczywiście Liberty Media poza MotoGP i WSBK przejmuje także Moto2, Moto3, World Supersport oraz juniorskie mistrzostwa świata i kobiece mistrzostwa świata, które to niedawno zostały powołane do życia. Przypomnijmy, że Dorna posiada prawa do organizacji MotoGP aż do 2041 roku. Już niedługo natomiast czeka nas zmiana regulaminu technicznego i zmniejszenie pojemności silników motocykli. Będzie to pierwsza wielka rewolucja w MotoGP pod nowym właścicielem. Dornę wyceniono na 4,2 mld euro.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Powiązane artykuły

12 komentarzy

  1. a co jest nieporządnego z hiszpańskimi wyścigami ??? bo jeśli chodzi Ci o to, że jest ich zbyt dużo w kalendarzu, to na nowych właścicieli bym nie liczył, wyścigów będzie po prostu więcej w USA, patrz F1 :):):)

    0
    0
  2. Zmniejszona pojemność? O 100 ccm? Jeżeli o więcej to będzie zbyt blisko Moto2 . Chyba że wszystkie kategorie o 200 ccm. Wtedy Moto3 to będzie 50 ccm😂😂😂😂.
    Zaczynam sie bać tak jak Witek….

    0
    0
    1. nigdy nie będzie zbyt blisko Moto 2 i nie ze względu na pojemność lecz przepisy Dorny. w Moto 2 wszystkie motocykle mają zwykłe szosowe silniki jednego producenta, obecnie zdaje się Triumpha , a wcześniej Hondy. wszelkie większe modyfikacje są niedopuszczalne i nie ma tam mowy o jakimś rozwoju konstrukcji i innowacjach technicznych porównywalnych z tymi z Moto GP

      0
      0

Dodaj komentarz

Back to top button