Home / MotoGP / Ograniczenia opon na sezon 2007

Ograniczenia opon na sezon 2007

Komisja Grand Prix, w której skład wchodzi Carmelo Ezepeleta (przewodniczący Dorna), Claude Danis (FIM), Herve Poncharal (IRTA) i Takanao Tsubouchi (MSMA), w obecności Pana Paula Butlera – Sekretarza spotkania, podczas zebrania w dniu 23 Września na tKomisja Grand Prix, w której skład wchodzi Carmelo Ezepeleta (przewodniczący Dorna), Claude Danis (FIM), Herve Poncharal (IRTA) i Takanao Tsubouchi (MSMA), w obecności Pana Paula Butlera – Sekretarza spotkania, podczas zebrania w dniu 23 Września na torze Twin Ring Motegi, wprowadziła kilka poprawek do przepisów Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Świata, które wejdą w życie od 1 Stycznia 2007 roku.

Przepisy te wprowadzają ograniczenia w liczbie używanych opon podczas jednego Grand Prix. Jednak dotyczą one wyłącznie dwóch producentów opon z klasy MotoGP – Michelinów i Bridgestone’ów.
A to dlatego, iż ogłoszono maksymalną liczbę opon, używanych podczas weekendu wyścigowego do 31 (14 przednich i 17 tylnich), dla tych producentów, którzy wygrali co najmniej 2 wyścigi w MotoGP na suchym torze, licząc od rozpoczęcia sezonu 2005.

Trzeci dostawca opon w królewskiej klasie – Dunlop, od 2005 roku nie wygrał ani jednego wyścigu w MotoGP, więc ograniczenia ich nie dotyczą, aż do momentu zwycięstw w dwóch suchych GP. Powinno to pomóc Dunlopowi w zmniejszeniu ogromnej straty jaka ich dzieli od dwóch swoich „oponiarskich” rywali.

Te 31 opon używane podczas weekendu GP, musi być zgłoszone dzień przed pierwszymi oficjalnymi praktykami, pomiędzy 12:00, a 17:00. Wtedy Dyrektor techniczny przypisze je odpowiednim zawodnikom.
To oznacza koniec z zagrywkami, kiedy to Micheliny poprzez noc z piątku na sobotę mogły z zebranych w czasie treningów danych, wyprodukować nowe mieszanki opon w swoich fabrykach w Europie.
Nie będzie jednak żadnych restrykcji dla opon deszczowych.

W sytuacji, gdy wyścig zostanie przerwany, zawodnicy muszą wyjechać do restartu na jednym z posiadanych przez nich kompletów opon.

Zabezpieczono się także, aby uniknąć sytuacji do jakiej doszło w ubiegłym roku podczas GP USA w Formule 1. Wtedy to, pękające opony Michelin spowodowały bojkot zawodów przez zawodników, którzy bali się o swoje życie na bardzo szybkim torze w Indianapolis.
Nowa reguła mówi, że jeżeli zajdzie do niespodziewanej sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu, zawodnik będzie mógł dodatkowo otrzymać 3 opony (przednie albo/lub tylnie) o innej konstrukcji, ale za to będzie on automatycznie przeniesiony na sam koniec stawki startującej do wyścigu.
Prośba ta musi być jednak zgłoszona przed godziną 17:00, w dniu poprzedzającym kwalifikacje, a sam zawodnik musi właśnie na tych „gumach” wystartować w Grand Prix.

Źródło: www.crash.net

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,019 sek