Drugiego dnia testów na torze Sepang w Malezji zawodnicy MotoGP znacznie poprawili swoje wyniki, a na szczycie tabeli czasów znalazł się Dani Pedrosa, któremu zaledwie 0.039sek zabrakło do zejścia poniżej bariery dwóch minut. Ponownie bardzo szybki był, startujący na Yamasze w specyfikacji Open – Aleix Espargaro. Czołową trójkę uzupełnił – najszybszy wczoraj – Alvaro Bautista.
Warto wspomnieć o czwartej pozycji Valentino Rossiego i dopiero dziewiątej jego team-partnera, Jorge Lorenzo. Włoch stracił do Pedrosy nieco ponad pół sekundy, zaś Hiszpan aż sekundę. Nie jest tajemnicą, że kierowcy Yamahy mają spore problemy z przystosowaniem się do nowych opon Bridgestone. Tymczasem nad nową skrzynią biegów pracują też w trakcie tych testów obaj zawodnicy teamu Tech3 – Pol Espargaro i Bradley Smith. Dziś zajęli oni kolejno ósme i dziesiąte miejsce.
W czołówce raz jeszcze znalazł się Andrea Dovizioso, który na swoim Desmosedici stracił do Pedrosy ponad siedem dziesiątych sekundy i był piąty. Znacznie poprawił się też debiutujący na Ducati Cal Crutchlow. Brytyjczyk awansował na siódme miejsce i był wolniejszy od #4 o dwie dziesiąte. Szósty czas wywalczył tymczasem Niemiec Stefan Bradl.
W trakcie drugiej sesji testowej mamy kilku nieobecnych. Nazwisko numer jeden to oczywiście Marc Marquez, który nieco ponad tydzień temu złamał jedną z kości prawej nogi i na tor powróci dopiero podczas GP Kataru. Na torze Sepang próżno też wypatrywać ekip IodaRacing Project oraz PBM.
Testy zakończą się jutro.
Wyniki drugiego dnia testów na Sepang:
1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 2’00.039 (okr. 55/57)
2. Aleix Espargaro SPA NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 2’00.320 | +0.281 (39/41)
3. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2’00.500 | +0.461 (52/55)
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2’00.605 | +0.566 (9 /60)
5. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2’00.787 | +0.748 (8 /48)
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2’00.902 | +0.863 (24/30)
7. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2’00.952 | +0.913 (12/52)
8. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2’01.027 | +0.988 (12/47)
9. Jorge Lorenzo SPA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2’01.049 | +1.010 (30/30)
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2’01.098 | +1.059 (57/60)
11. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2’01.173 | +1.134 (23/49)
12. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2’01.658 | +1.619 (7 /50)
13. Colin Edwards USA NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 2’01.996 | +1.957 (25/45)
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’02.088 | +2.049 (55/59)
15. Randy de Puniet FRA Suzuki Test Rider (XRH-1) 2’02.139 | +2.100 (59/39)
16. Hector Barbera SPA Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2’02.149 | +2.110 (43/45)
17. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 2’02.652 | +2.613 (38/24)
18. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2’02.786 | +2.747 (70/72)
19. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 2’02.799 | +2.760 (25/22)
20. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2’02.802 | +2.763 (47/48)
21. Mike di Meglio FRA Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2’03.946 | +3.907 (50/51)
22. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2’05.198 | +5.159 (4 /25)
23. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider (XRH-1) 2’07.462 | +7.423 (19/20)
Niebieski = klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
Czerwony = klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.
Czarny = Zawodnik Testowy
Wychodzi jak na razie na to, że RCV1000R nie jest taka wspaniała jak zapowiadał Nakamoto. To że Stoner nie tracił dużo na niej podczas testów, nie znaczy że inni będą konkurencyjni. Na GPone piszą, że Ioda ledwo ma kasę na samego Petrucciego już o Camierze nie wspominając. Moim zdaniem jeśli ktoś sobie zasłużył w zeszłym sezonie na lepszy sprzęt to właśnie Petrucci, a tu zapowiada się że lipa.
pożyjemy zobaczymy, wydaje mi się że w katarze produkcyjna honda już tak nie będzie odstawała.
Ciekawe czy któryś team kiedyś zdecyduje się duet braci Espargaro. Moim zdaniem zarówno wizerunkowo, jak i strategicznie zaj..ty pomysł. Dwaj braciaki na Yamahach albo Repsolach.
Dwa trzy lata i wylądują na prototypie Yamahy :)