Hiszpan który zajął w niedzielnym wyścigu czwarte miejsce i stracił w tabeli mistrzostw fotel lidera na rzecz Valentino Rossiego, już następnego dnia wziął się mocno do pracy, czego efektem był najlepszy rezultat podczas oficjalnych testów na torze LeHiszpan który zajął w niedzielnym wyścigu czwarte miejsce i stracił w tabeli mistrzostw fotel lidera na rzecz Valentino Rossiego, już następnego dnia wziął się mocno do pracy, czego efektem był najlepszy rezultat podczas oficjalnych testów na torze Le Mans.
Zarówno Pedrosa jak i jego partner z zespołu Nicky Hayden pracowali głównie nad oponami Michelin oraz różnymi ustawieniami podwozia. Wszystko to po to by lepiej przygotować się do najbliższej rundy, która odbędzie się na torze Mugello we Włoszech już za niespełna dwa tygodnie.
Dani był bardzo zadowolony z prac jakie udało się wykonać na francuskim torze. ”Myślę, że udało nam się uczynić dzisiaj kilka pozytywnych rzeczy. Skupiliśmy się nad przodem motocykla, starając się poprawić jego czucie, próbowałem więc kilku różnych przednich opon oraz różnych rozwiązań w ustawieniach. Sprawdziłem też nieco różnych elektronicznych ustawień. Na koniec dnia założyłem oponę kwalifikacyjną, ponieważ musieliśmy coś sprawdzić przed kolejnymi kwalifikacjami. Teraz czekam na Mugello, wspaniały tor z niesamowitą atmosferą, gdzie mam nadzieję na lepszy wyścig niż ten ostatni.”
Drugim zawodnikiem na liście czasów był na koniec dnia najszczęśliwszy ostatnio człowiek na padoku MotoGP, Valentino Rossi. ”To był dobry dzień, mimo, że było ciężko wrócić do pracy po tak wspaniałym dniu jaki mieliśmy w niedzielę!” rozpoczął Włoch. ”Testowaliśmy wiele różnych opon od firmy Bridgestone, zarówno kwalifikacyjnych jak i wyścigowych, dzięki czemu zebraliśmy sporo informacji. Testowane ogumienie jest głównie przeznaczone do dalszego rozwoju, nie do ścigania się podczas najbliższych rund, ale to ważne by patrzeć przed siebie i dzięki temu znaleźliśmy kilka dobrym próbek.”
Opony to nie jedyny obszar motocykla, który poddany był testom przez lidera klasyfikacji. ”Oczywiście pracowaliśmy również nieco nad ustawieniami i nowymi mapami elektronicznymi, potem znów skupimy się nad testowaniem opon. Naszym celem na te testy jest upewnienie się, że motocykl jest w najlepszej możliwej formie przed kolejną włoską rundą, która czeka na nas tuż za rogiem,” zakończył Valentino.
Trzecim najszybszym kierowcą był w poniedziałek mistrz świata Casey Stoner, który nie zdobył żadnego punktu z powodu problemów z silnikiem, które zmusiły Australijczyka do zrezygnowania ze ścigania na torze Le Mans. Casey w chwili defektu jechał na trzeciej pozycji.
Podczas poniedziałkowych testów nasz pechowiec testował tylko opony wyścigowe, na których wykonał 50 okrążeń. Podczas jednego z pięciookrążeniowych przejazdów Stoner potrafił zejść ze swoim czasem o ponad 0.3 sekundy poniżej rekordu toru jaki ustanowił jeszcze w niedzielę Rossi podczas wyścigu.
Drugi kierowca zespołu Ducati Marco Melandri ponownie nie błyszczał na torze. Swoim czasem był lepszy jedynie od kierowców testowych Kawasaki i Hondy.
Dobre tempo notowali Chris Vermeulen i John Hopkins, kolejno kierowcy Suzuki i Kawasaki. Ostatnia runda to dla obu zmienne szczęście. Australijczyk uzyskał najlepszy rezultat w tym sezonie, piąte miejsce, Amerykanin z powodu problemów z łańcuchem nie ukończył zawodów. Czasy na poziomie niskie 1’34 pozwoliły im wyprzedzić Lorisa Capirossi, drugiego zawodnika zespołu Repsol Honda — Nicky Haydena oraz jedynych prywatnych kierowców przebywających w poniedziałek na torze, Shinye Nakano i Alexa De Angelisa z zespołu San Carlo Honda Gresini.
Wyniki pierwszego dnia testów
1. Dani Pedrosa Repsol Honda 1:33.106
2. Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 1:33.661
3. Casey Stoner Ducati Marlboro 1:33.994
4. Chris Vermeulen Rizla Suzuki 1:34.108
5. John Hopkins Kawasaki Racing 1:34.484
6. Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 1:34.730
7. Nicky Hayden Repsol Honda 1:34.752
8. Shinya Nakano San Carlo Honda Gresini 1:34.911
9. Alex De Angelis San Carlo Honda Gresini 1:34.926
10. Anthony West Kawasaki Racing 1:35.082
11. Marco Melandri Ducati Marlboro 1:36.064
12. Erwan Nigon HRC Test Team 1:37.389
13. Olivier Jacque Kawasaki Racing 1:37.424