Home / MotoGP / Rossi już lepiej radzi sobie z przednią miękką oponą

Rossi już lepiej radzi sobie z przednią miękką oponą

Valentino Rossi nie ukrywał, że słabe tempo na początku dwóch ostatnich weekendów grand prix wynikało z niedostosowania się do miękkiej opony Michelin. Tegoroczne opony są skonstruowane nieco inaczej i Włoch nie czuł przez to motocykla w takim stopniu, w jakim było mu to potrzebne do szybkiej jazdy. Na Circuit of the Americas w końcu udało się jednak przezwyciężyć trudności. Rossi przyznał nawet, że pojechał szybkie okrążenie na nielubianej przez siebie do tej pory mieszance.

Włoch, który jest wiceliderem klasyfikacji generalnej przyznał także, że na torze w Austin przydać mogłyby się aerodynamiczne skrzydełka schowane w owiewkach, ale ostatecznie Yamaha nie zdecydowała się na ich użycie, ze względu na dużą liczbę szybkich łuków. Przypomnijmy, że owiewki takie były testowane w Katarze i zespół jeśli będzie chciał, może ich użyć w wyścigach po wykonaniu homologacji. Na razie homologowano i wykorzystano tylko podstawowe owiewki, bez skrzydełek.

„Na tym torze skrzydełka w owiewkach mogłyby pomóc. Mamy dużo miejsc, gdzie przyspieszamy od niskich prędkości, ale jest też wiele zmian kierunków jazdy, więc z tego względu zdecydowaliśmy się jednak na normalne owiewki. Mamy lepszy początek weekendu niż w dwóch ostatnich rundach grand prix, gdzie nie ukrywając, była katastrofa. To dla nas ważne, ponieważ nie zmienialiśmy zbyt wielu ustawień od Argentyny, sprawdzaliśmy tylko, czy motocykl będzie dobrze radził sobie na tym torze, który jest zupełnie inny.” – powiedział Valentino Rossi po piątkowych treningach.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Już rano byłem w czołowej dziesiątce i z niezbyt dużą stratą do pierwszego miejsca. Wygląda na to, że będziemy potrafili zrobić jeszcze trochę modyfikacji ustawień, ale na razie musimy w pełni zrozumieć ustawienia bazowe. Po południu pojechałem dobre okrążenie na bardziej miękkiej oponie, byłem czwarty, ale wciąż jest praca do wykonania nad tempem.” – ujawnił włoski zawodnik Movistar Yamahy.

„Zwłaszcza tam, gdzie mamy hamowanie. Zatrzymywanie motocykla jest trudne, ale mimo to porównując z Katarem i Argentyną, jest to dużo lepszy start weekendu. Po Katarze oczekiwaliśmy lepszych rezultatów, a mimo to w Argentynie miałem mnóstwo kłopotów. Od tamtego czasu dokonaliśmy dużych zmian w balansie motocykla i teraz lepiej go wyczuwam. Dla mnie, zrozumienie motocykla to coś bardzo ważnego.” – dodał Rossi.

Dodatkowa opona, która może zastąpić tegoroczne miękkie mieszanki na przodzie, będzie testowana w Hiszpanii po zakończeniu weekendu na torze w Jerez.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Chciałbyś widzieć największych producentów w MotoE?

View Results

Loading ... Loading ...

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
148 zapytań w 1,113 sek