Valentino Rossi stwierdził, że wyścigi w sezonie 2016 mogą okazać się trudniejsze, niż przedtem. Standardowa elektronika oraz nowy dostawca opon mogą sprawić, że zwłaszcza końcówka rywalizacji może okazać się niezwykle wymagająca. Razem z Jorge Lorenzo są jednak zgodni – Yamaha jest dobrze przygotowana do sezonu.
Cała trudność opiera się na tym, że wyprodukowane przez firmę Magneti Marelli oprogramowanie jest dużo mniej rozwinięte w stosunku do ubiegłorocznej elektroniki każdej z ekip i w konsekwencji prowadzenie motocykla staje się trudniejsze i bardziej wymagające. Dodatkowym wyzwaniem jest nowy dostawca opon Michelin, którego wytwór jest zgoła inny od Bridgestone.
Po zakończeniu symulacji wyścigu w piątek kierowca Yamahy stwierdził, że wyścigi mogą być bardziej wymagające: – ,,Czasy okrążeń nie były złe, a co ważne zrobiłem symulację wyścigu i byłem silny. Myślę, że wyścig będzie trudny, gdyż w stosunku do pierwszego testu wszystkie motocykle są szybsze. Jesteśmy jednak przygotowani na wysokim poziomie”.
„The Doctor” wierzy w konkurencyjność Yamahy. Zwraca uwagę jednak na tempo innych zespołów. Dla każdego zwłaszcza ostatnie okrążenia zmagań mogą okazać się niezwykle trudne: – ,,Wielu zawodników może być szybkich w pierwszym wyścigu Grand Prix, ale jesteśmy konkurencyjni. Myślę, że pięć ostatnich okrążeń będzie trudne dla wszystkich, ale motocykl jest komfortowy w jeździe, więc jesteśmy w stanie utrzymać dobre tempo”.
Na torze w Katarze bardzo dobre tempo prezentował Hiszpan Jorge Lorenzo. „Por Fuera” bardzo dobrze ocenia testy na Losail: – ,,To był pozytywny dzień. Poprawiliśmy znacznie nasze czasy okrążeń i zrobiliśmy pełną symulację wyścigu, która okazała się bardzo udana, gdyż przejechałem kilka okrążeń na poziomie minuty i pięćdziesięciu pięciu sekund, nawet na nie najlepszej przedniej oponie”.
Zawodnik z numerem 99 wypowiedział się także na temat opon Michelin: – ,,Mieliśmy pewne problemy z grainingiem w przypadku miękkiej opony. Prawdopodobnie nie będzie ona dostępna w ten weekend, gdyż Michelin swój przydział do jednej opony, która jest trochę trudniejsza i jedna, która nie jest tak trudna i służy do symulacji. Na pośredniej przedniej oponie mogę być jeszcze szybszy, więc jestem zadowolony z najlepszego czasu okrążenia i symulacji. Jesteśmy gotowi na to, aby być konkurencyjnym w wyścigu.
Czy Yamaha jest głównym faworytem do zwycięstwa w pierwszej rundzie i w całym cyklu? Sezon rozpocznie się 20 marca w Katarze.
źródło: www.autosport.com