Pedro Acosta (GasGas Tech3) zakończył 3. i zarazem ostatni dzień testu Shakedown z najlepszym czasem. 19-latek ma za sobą już cztery dni na motocyklu MotoGP, pierwsze upadki oraz okrążenia na mokrym torze. #31 próbował dziś utrzymać się za starszym rodakiem, jednocześnie kolegą z fabryki – Danim Pedrosą. Drugi czas należał do Pola Espargaro, który jeszcze bardziej powiększa strach rywali przed austriacką marką, która wydaje się być świetnie przygotowana na nadchodzący sezon. Trzeci był Johann Zarco (LCR Honda), który dobrym okrążeniem zakończył Shakedown, przed zbliżającym się, debiutanckim pełnym sezonem z Hondą.
Dalsze miejsca zajęli głównie zawodnicy Yamahy oraz Hondy, którzy dzięki nowemu systemowi koncesji również mogą wziąć udział w teście Shakedown, w Malezji. Ósmy Luca Marini (Repsol Honda) w ciekawy sposób podsumował ostatni dzień testu Shakedown, mówiąc że Honda ma „bardzo dobry potencjał”, ale „KTM-y wyglądają niesamowicie, a Yamahy są bardzo szybkie na prostej.”
Przed ostatnie dwa miejsca należały do Michele Pirro (Ducati) i Lorenzo Savadoriego (Aprilia), którzy oprócz przygotowywania motocykli dla fabrycznych zawodników przed oficjalnym testem, mieli także okazję sprawdzić nowe pakiety aerodynamiczne, w których nie trudno było o dostrzeżenie zmian.
Bardzo interesujące zmiany mogliśmy też zobaczyć w KTM-ie, który znalazł kolejne miejsce, w którym można umieścić skrzydła.
👀👀👀#SepagShakedown pic.twitter.com/SWLcPNfxwm
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 3, 2024
Wyniki 3. dnia testu Shakedown | |||||
Rider | Nat | Team | Time | ||
1 | = | Pedro Acosta | SPA | Red Bull GASGAS Tech3 (RC16)* | 1m 58.189s |
2 | = | Pol Espargaro | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +0.066s |
3 | = | Johann Zarco | FRA | LCR Honda (RC213V) | +0.211s |
4 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.249s |
5 | = | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +0.289s |
6 | = | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.328s |
7 | = | Alex Rins | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.354s |
8 | = | Luca Marini | ITA | Repsol Honda (RC213V) | +0.746s |
9 | = | Cal Crutchlow | GBR | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +0.794s |
10 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.883s |
11 | = | Michele Pirro | ITA | Ducati Lenovo (GP24) | +1.141s |
12 | = | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Test Rider (RS-GP24) | +1.811s |
13 | = | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +2.910s |
Źródło: crash.net
Na chwilę obecną KTM progres pozwalający na walkę o główne trofeum . To ledwie początek ale styki już grzeją :-)
Honda i Yamaha zgodnie z przewidywaniami poprawa taka sobie lecz rozwijać potrafią…oby, bo nudnawo będzie z jedną dominującą marką,
choć z drugiej strony taki układ pomaga ujawnić się nieoczywistym talentom
Karuzela w ruch! Świetnej zabawy wszystkim życzę
jak pisałem we wcześniejszych komentarzach wyniki shakedown z poprzedniego sezonu nie przełożyły się na rezultaty osiągnięte na koniec sezonu :), ale … karuzela ruszyła i ciśnienie się podnosi :):):) cieszę się z wyników debiutanta, mam nadzieję, że ogólnie będzie ciasno w czołówce :):):)
O nie! Teraz zacznie się nowa wojenka kto lepszy Pedro czy Mareczek, gdzie Ci ostatni poczują się w roli obecnych jeszcze fanów Vale…
;)
Motocykle zaczynają z tymi wszystkimi aero wyglądać jak jakieś potworki -transformersy…
poczekaj jeszcze trochę , a następnym krokiem będą spojlerki o zmiennej geometrii skrzydełek.
To wszystko się skończy wraz z pierwszym pociętym kombinezonem. O ile wyprofilowane duże połacie owiewek rozumiem, o tyle dodawanie dużych ilości, kanciastych, spoilerków – już nie.
F1 też miała okres „choinkowy” – bolidy obwieszone z każdej strony kilkudziesięcioma spoilerkami – do czasu, gdy nie zaczęło to samo odpadać i zagrażać bezpieczeństwu.
Pomijam kwestię, że te motocykle zaczynają być karykaturalnie przerysowane, jak z komiksu. Dodać laserki i tarcze na jezdni odblokowujące turbo – jak w elektrycznej Formule, czy jakiś FAN Zone :D
Z drugiej strony zamiast sportowych motocykli, można wykorzystać turystyki – one mają już i owiewki, i kufry (jak w KTM), i stelaże pod kufry (jak w Aprilli).
Bagnaia w tym roku chyba będzie miał znacznie trudniej obronić tytuł niż w poprzednim sezonie. Moim zdaniem jego główni rywale to Marquez Quartararo di Gianantonio i myślę że właśnie Acosta. Honda nie będzie się liczyć.
Wróćmy na ziemię Ducati nie jechały czyli macie zestawienie 2-giej dzisiatki🫡
No właśnie tego się obawiam że nawet jeśli Bagnaia i inne Ducati będą traciły na zakrętach to na prostych będą mijać resztę jak tyczki. Mimo wszystko liczę na Acostę i Quartararo że się postawią i tanio skóry nie sprzedadzą