Zespół PSG-1 Corse Kawasaki ogłosił nazwiska zawodników, którzy będą się dla nich ścigać w sezonie 2006. Ostatni rok był niezwykle udany dla zespołu z San Marino, a w szczególności dla Chrisa Walkera. Siódme miejsce w łącznej klasyfikacji mistrzostw, a także pierwsze, od dłuższego czasu, podium dla Kawasaki zanotowane w Walencji pomogło właścicielom w podjęciu decyzji.
Drugim zawodnikiem będzie, i tu mała niespodzianka, Fonsi Nieto, który zastąpi słabo spisującego się Mauro Sanchiniego. Przedłużenia kontraktu z Brytyjczykiem należało się spodziewać, ale po dość słabym sezonie zespole Caracchi-SC myślano, że Fonsi będzie miał spory problem ze znalezieniem pracodawcy. Sytuacja jednak jest zgoła inna. Będzie to szansa, aby udowodnić niedowiarkom, że będąc v-ce mistrzem świata klasy 250 można także z sukcesami ścigać się w klasie SBK. Inną sprawą jest fakt, iż światem motocyklowym żądzą głównie pieniądze, a tych jak wiadomo dla hiszpańskich zawodników nigdy nie brakuje, stąd prawdopodobna nominacja dla Nieto. Niech po dość pogmatwanym ostatnim sezonie Fonsiego, nierównej formie i przeciętnej jeździe, światełkiem w tunelu i dobrym znakiem będzie jego świeżo upieczona małżonka, modelka Ariadne Artiles.
Trzeba jednak wspomnieć, że dla 26-letniego Hiszpana nie będzie to debiut na ZX-10 R. Fonsi w ostatnich dwóch rundach sezonu 2006 miał okazję spróbować swoich sił na czterocylindrowym tysiącu rodem z Akashi, po tym jak Carracchi z hukiem pożegnało swojego kierowcę po Brands Hatch. Wyniki Nieto na Kawasaki również nie były imponujące i decyzja o podpisaniu kontraktu jest chyba wymarzonym prezentem ślubnym dla Hiszpana.
Największą niespodzianką jest podpisanie w dniu dzisiejszym kontraktu z teamem Pier Guido Pagani’ego przez dotychczasowego jeźdźca fabrycznego zespołu Ducati – Regisa Laconi’ego. Francuz dołączy do składu jako trzeci zawodnik i na pewno nie będzie mu łatwo osiągnąć wyniki porównywalne z Xerox’em, lecz Kawasaki pokazało, że ma potencjał, by walczyć z najszybszymi. Pierwszy raz Francuz zasiądzie na nowym motocyklu w dniach 14-15 listopada, podczas testów na torze Walencja.
Jeśli chodzi o sytuację kadrową w klasie Superstock 1000 to wszystko pozostaje bez zmian.
Zawodnikiem będzie dziewiętnastoletni Denis Saccheti, który będzie kontynuował jazdę w nadchodzącym sezonie.
Dodatkowo należy nadmienić, że pod koniec sierpnia doszło do zbliżenia pomiędzy zespołem PSG-1 a fabryką Kawasaki. Chris Walker wraz z Akirą Yanagawą (fabrycznym jeźdźcem testowym) ujeżdżali w Japonii na torze Autopolis maszyny ZX-10 R.
Zdjęcie: PSG-1 Corse