Home / MotoGP / Stoner jeździ najmniej, ale i najszybciej!

Stoner jeździ najmniej, ale i najszybciej!

Casey Stoner okazał się najszybszym zawodnikiem podczas drugiego dnia testów na torze Sepang. Z powodu dalej bolącego, po trzech miesiącach od operacji, nadgarstka, Australijczyk musiał ograniczyć ilość przejechanych okrążeń.

23’latek z Kurri-KurCasey Stoner okazał się najszybszym zawodnikiem podczas drugiego dnia testów na torze Sepang. Z powodu dalej bolącego, po trzech miesiącach od operacji, nadgarstka, Australijczyk musiał ograniczyć ilość przejechanych okrążeń.

23’latek z Kurri-Kurri wykonał zaledwie 29 cyrkulacji, co jest najmniejszą ilością spośród wszystkich kierowców. Dodatkowo #27 w jednym wyjeździe może przejechać dwa, góra trzy kółka, co wyraźnie nie ułatwia pracy nad ustawieniami. Mistrz Świata 2007 pracował ze swoim zespołem nad poprawą set-upu tylnego zawieszenia, co sprawiło, że teraz Casey lepiej czuje się na Desmosedici GP9. Australijczykowi udało się też pobić o 0.065sek rekord toru w walce o Pole Position. Drugi z zawodników Ducati Marlboro – Nicky Hayden uplasował się dziś na dziewiątym miejscu. Względem wczoraj, dziś Amerykanin stracił do lidera pół sekundy mniej. Jak sam „Kentucky Kid” mówi, robi wraz ze swoją ekipą postępy, co zresztą widać, bo ze swego wczorajszego czasu „urwał” dziś aż sekundę.

Z minimalną stratą (zaledwie 0.072 sek) do Stonera, na drugiej pozycji uplasował się Loris Capirossi, który wczoraj był najszybszy na malezyjskim obiekcie. Włochowi udało się poprawić jego wczorajszy czas o ponad trzy dziesiąte sekundy. Miejmy nadzieję, że dobra forma Suzuki będzie się dalej utrzymywać. Warto dodać, że podczas tych prób zawodnicy ekipy tej jeżdżą na maszynach bez naklejek ich wcześniejszego tytularnego sponsora — Rizla. Wszystko to za sprawą tego, że kontrakt ten wygasł i dalej nie wiadomo, czy zostanie przedłużony. Szef tejże ekipy – Paul Dennging stwierdził niedawno dla serwisu MCN, że być może decyzję o przedłużeniu kontraktu, bądź nie, poznamy już w połowie lutego. Drugi z zawodników Suzuki – Chris Vermeulen, który wczoraj był czwarty, dziś uplasował się jedną pozycję niżej. Strata Australijczyka do pierwszego Casey’a wyniosła 0.6 sek. „Krzyś” okazał się też jednym z zawodników, którzy przejechali najwięcej okrążeń. #7 wykonał ich dziś 52.

Trzeci rezultat, podobnie jak wczoraj wywalczył Valentino Rossi. Tym razem jednak strata Włocha do lidera wyniosła niecałe 0.2sek. „The Doctor” testował dziś ewolucję nowej elektroniki, która dobrze się spisała, jednakże Włoch musi jeszcze popracować nad tym obszarem wraz ze swoim zespołem. Dodatkowo obecny Mistrz Świata przez kilka okrążeń „ścigał się” ze swoim dobrym przyjacielem — „CapiTrexem”. Co ciekawe, starszy z Włochów wygrał ten „pojedynek”. Drugi z zawodników Fiat Yamaha Team – Jorge Lorenzo, podobnie jak wczoraj, spisał się nieco poniżej oczekiwań. Hiszpan wywalczył dopiero dziesiąty czas, ze stratą półtorej sekundy do Stonera i trochę ponad sekundy do Rossi’ego. Obaj kierowcy tegoż teamu planują przeprowadzić jutro symulację wyścigu, jednakże 29’latek z Urbino, z powodu kontuzji palca i stopy, będzie musiał wykonać ją najprawdopodobniej w dwóch częściach, by nie ponaciągać szwów.

Czwarty wynik uzyskał Dani Pedrosa. Hiszpan stracił do lidera cztery dziesiąte sekundy. Jutro zawodnik Repsol Honda Team nie pojawi się na torze Sepang. Postanowił on zrezygnować z ostatniego dnia prób, ponieważ, jak sam mówił dla serwisu Crash.net przed udaniem się na lotnisko: „Wszystko już właściwie przetestowałem, a do zrobienia została mi tylko symulacja wyścigu. W jednym wyjeździe nie mogę jednak wykonać więcej niż pięć czy sześć okrążeń.” Wszystko to z powodu niedoleczonego jeszcze kolana, które #3 uszkodził podczas wyścigu na torze Phillip Island. Tym razem nie przed, a za Pedrosą uplasował się drugi kierowca fabrycznej Hondy – Andrea Dovizioso. Włoch przejechał dziś 44 okrążenia i właśnie na ostatnim z nich uzyskał czas, który pozwolił mu zająć ósme miejsce. „Dovi” stracił do Stonera sekundę.

Toni Elias znów spisał się bardzo dobrze. Zawodnik teamu San Carlo Honda Gresini, który jako jedyny z kierowców satelickiego zespołu ma do swej dyspozycji „fabryczną” RC 212V, wywalczył szósty wynik, z czasem o niecałą sekundę gorszą od lidera. Jego team-partner Alex de Angelis, tracąc dwie sekundy do Stonera, wywalczył dwunasty wynik. Całkiem odmienne rezultaty uzyskali też zawodnicy ekipy Tech3 Yamaha. Dobrze spisał się Colin Edwards, plasując się na siódmym miejscu. Jednakże James Toseland wywalczył dopiero ostatni wynik, tracąc trzy sekundy do Casey’a. Warto jednak dodać, że francuski zespół dostał do swój dyspozycji w Malezji Yamahy M1, które tylko nieznacznie różnią się od tych, jakimi dysponują Rossi czy Lorenzo.

Cały czas całkiem nieźle radzi sobie Sete Gibernau, który na wyścigowej emeryturze wytrzymał zaledwie dwa lata. Hiszpan wywalczył jedenasty wynik, dzięki czemu wyprzedził między innymi dwóch zawodników innego satelickiego teamu Ducati — Pramac Racing. Mika Kallio uzyskał trzynasty, a Niccolo Canepa czternasty wynik. Fina i Włocha przedzieliło jednak 0.4sek. Warto wspomnieć, że wcześniej wspomniany 36’latek z ekipy Onde 2000 testował maszynę Desmosedici w środku ubiegłego sezonu, a na przykład Mika dopiero „wjeżdża” się w maszynę klasy MotoGP. Niccolo był jednak kierowcą testowym Ducati, więc można się było po nim spodziewać nieco więcej.

Nie zachwycili też dwaj zawodnicy Hondy, którzy ścigają się w jednoosobowych teamach. Mowa o Randym de Puniecie i Yuki Takahashi. Nie ma się jednak też co dziwić ich słabej formie (Francuz był dziś siedemnasty a Japończyk szesnasty). Japoński producent wprowadził na satelickie RC 212V limit obrotów, który ogranicza je do 18200rpm (fabryczne maszyny mają 19000rpm). Jednak dwójkę tą wyprzedził, co ciekawe, jeden z zawodników testowych Yamahy! Drugi z kierowców, którzy wypróbowują nową M1-kę, uplasował się na przedostatnim miejscu, wyprzedzając Toselada.

Testy zakończą się jutro, a na relację z ostatniego dnia prób serdecznie zapraszamy do naszego serwisu!

Wyniki drugiego dnia testów:
1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 2min 1.483 sec
2. Loris Capirossi ITA Team Suzuki 2min 1.555 sec
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 2min 1.626 sec
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 1.860 sec
5. Chris Vermeulen AUS Team Suzuki 2min 2.086 sec
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 2min 2.232 sec
7. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 2min 2.241 sec
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2min 2.434 sec
9. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 2min 3.034 sec
10. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 2min 3.056 sec
11. Sete Gibernau SPA Onde 2000 Ducati 2min 3.308 sec
12. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 2min 3.518 sec
13. Mika Kallio FIN Pramac Racing 2min 3.774 sec
14. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 2min 4.021 sec
15. ’Motocykl #T’ JPN Yamaha Test Rider 2min 4.312 sec
16. Yuki Takahashi JPN Team Scot 2min 4.332 sec
17. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 2min 4.507 sec
18. ’Motocykl #O’ JPN Yamaha Test Rider 2min 4.536 sec
19. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 2min 4.597 sec

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,037 sek