W środę dokończono dwudniowe testy MotoGP na torze w Misano. Najlepszy czas drugiego dnia uzyskał Aleix Espargaro, a za nim niespodziewanie znalazł się Takaaki Nakagami. Czołową trójkę uzupełnił Joan Mir.
Podczas testów pierwszą możliwość jazdy maszyną z królewskiej klasy otrzymali Remy Gardner i Raul Fernandez. Duet KTM walczący w tym roku o tytuł Moto2 zamknął stawkę, ale z niewielkimi stratami do rywali.
Zespoły MotoGP miały dziś cały dzień na testowanie, inaczej niż wczoraj, gdy rano warunki po opadach deszczu były słabe. Nową maszynę Hondy w środę sprawdził także Pol Espargaro. Suzuki pomiędzy Joana Mira i Alexa Rinsa rozdzieliło obowiązki testowania nowego silnika i podwozia.
Na nowym prototypie Yamahy jeździli zarówno Fabio Quartararo, jak i Franco Morbidelli. Ducati i Aprilia miały nową aerodynamikę, a Dani Pedrosa jako tester KTM kontynuował prace nad nową maszyną na przyszły rok.
Wyniki 2. dnia | ||||||
RIDER | NAT | TEAM | TIME | LAP | ||
1 | = | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | 1m 31.584s | 32/37 |
2 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.151s | 23/23 |
3 | = | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.289s | 32/33 |
4 | = | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.390s | 32/33 |
5 | ^4 | Maverick Viñales | SPA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.451s | 49/52 |
6 | ^1 | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.521s | 33/37 |
7 | ˅2 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.567s | 30/36 |
8 | ˅2 | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) | +0.582s | 26/26 |
9 | ˅1 | Luca Marini | ITA | Sky VR46 Avintia Ducati (GP19)* | +0.617s | 23/28 |
10 | ^3 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.618s | 43/44 |
11 | ˅1 | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.675s | 37/44 |
12 | ˅1 | Michele Pirro | ITA | Ducati Team (GP21) | +0.747s | 22/29 |
13 | ˅1 | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.768s | 10/32 |
14 | = | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP21)* | +1.040s | 12/12 |
15 | = | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +1.314s | 14/24 |
16 | = | Dani Pedrosa | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +1.375s | 23/31 |
17 | = | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.394s | 15/28 |
18 | = | Andrea Dovizioso | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +1.443s | 6/32 |
19 | = | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +2.072s | 6/12 |
20 | ^1 | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP)* | +2.459s | 33/38 |
21 | ˅1 | Raul Fernandez | SPA | KTM Tech3 (RC16) | +2.776s | 8/17 |
22 | = | Remy Gardner | AUS | KTM Tech3 (RC16) | +3.502s | 14/14 |
Źródło: crash.net
KTM miałby zostać jedynym producentem z V4, który nadal ma ten wyższy wydech pośrodku? :)
Widać ze Honda i ducati są najszybsze potem może aprilla a yamaha bez fabio daleko z tylu, ktm nie mam pojęcia co sie z nimi dzieje q tym sezonie a suzuki jest poprostu dobre ale jednak odstaje silnikowo
Oczywiście, widać że Honda jest najszybsza i Ducati też, bo przecież Aleix Espargaro jeździ Hondą i Ducati na przemian, a potem może Aprilia, bo czasem również chłopak lubi sobie wskoczyć na Aprilke.
I oczywiście były to kwalifikacje do wyścigu w Misano, a nie testy, w których czasy często u wielu zawodników były zupełnie nie istotne.
I tak, Honda ogólnie jest najszybsza – wystarczy spojrzeć na klasyfikację generalną konstruktorów. Generalnie, nikt nie ma z nią szans.
A ja tu widzę skowyt wiernego kibica MM93.
Ducati w tym sezonie jest naprawdę dobre, Honda tez nie jest taka słaba jak mówią kibice MM93 wystarczy porównać prędkości maksymalne w poszczególnych wyścigach czy kwalifikacjach. A obiektywnie to napewno w tym sezonie najsłabszy jest ktm i moim zdaniem yamaha. Tylko ze w przypadku yamahy maja to szczęście ze maja fabio tak jak kiedyś Honda miała marka tylko ze Marek go juz nie ten sam Marek
A ja tu widzę lament małego podszczyhujka z rodziny walentynowatych, który nie ma nic ciekawego i wnoszącego do powiedzenia, a który widząc w tabeli na pierwszym miejscu aleixa na aprili twierdzi, że honda jest the best.
Mały człowieczku, spójrz w tabelę:
https://en.wikipedia.org/wiki/2021_MotoGP_World_Championship#Constructors'_standings
Pomogę człowieczkowi, bo widzę, że i z czytaniem tabelki masz problem:
– Ducati prowadzi i ma 5 wygranych a w sumie 10 podiów (same wygrane lub drugie miejsca). Z czego aż 3 zawodników wygrywało na Ducati i aż 5 zdobyło podium.
– Yamaha ma 11 podiów z 6 zwycięstw, gdzie dwóch zawodników wygrywało i zdobywało podium.
– Suzuki ma 6 podiów
– KTM ma 2 zwycięstwa i dwa 2. miejsca, z czego dwóch zawodników wygrywało na KTMie
– Honda ma tylko dwa podia, z czego 1 wygrana, co zdobył tylko jeden zawodnik, bez którego Honda nie miałaby żadnego podium.
– Aprilia ma jedno podium, dzięki Aleixowi.
Kum kum?
Jeśli chcecie dalej ciągnąć rozmowę to prosiłbym o spojrzenie w regulamin, bo nie chciałbym musieć usuwać komentarzy tak jak to robię w przypadku niektórych cymbałów, od których merytorycznie odróżniają Was lata świetlne.
Utalentowany nie chodzi o to która jest Honda w generalne bo motocykl nie jest zły tylko kierowcy mogli by być lepsi. No noże oprócz Marka ale on znowu nie czyje jeszcze motocykla tak jak czuł i co gorsza nie wiadomo co będzie dalej. Wiec tak serio Honda nie jest napewno najlepsza ale napewno nie jest najgorsza
No właśnie przesłałem tabelkę, w której dobrze widać, że jest na przedostatnim miejscu, a za nią jedynie Aprilia.
Skoro to jest jasne, to po co pieprzyć kocopały?
Honda ma
– Alexa Marqueza, który był mistrzem świata Moto3 i Moto2
– ma Pola Espargaro, który był wicemistrzem i mistrzem świata Moto2 oraz drugim wicemistrzem Moto3
– ma jednego z najlepszych w historii, czyli Marca Marqueza
Który konstruktor może się pochwalić takim składem?
A dla mnie najsłabszy w tym sezonie jest KTM i Yamaha a najmocniejsze Ducati. Honda, Aprila i Suzuki prezentuja sie bardzo podobnie. Co do kierowców w tym sezonie to najlepiej wyglada Fabio zaskakuje również A espargaro No i całkiem niezłe tez Pecco – No ale to ducati wiec ma lekka przewagę nad innymi. Marek widać ze szuka optymalnej formy i chyba wszystko idzie w dobrym kierunku, zobaczymy co będzie w przyszłym sezonie.
Może jakieś typy juz na przyszły sezon ?:)
Na pewno nie Suzuki.
Marek Fabio i Peco.
A dla mnie najsłabsza w tym sezonie jest Honda, a potem długo długo nic, dopiero Aprilia się pojawia.
Najlepsza moim zdaniem zdecydowanie w tym sezonie jest Yamaha, a potem długo długo nic i potem pojawia się Ducati. Potem Suzuki i KTM.
Problem z Yamahą jest taki, że ma najsłabszych kierowców, nawet Fabio na którego liczył cały świat nie radzi sobie z emocjami i nie jest w stanie wykorzystać tej super Yamahy.
Vale i Dovi to dziadki i już powinni być na emeryturze.
Morbi kontuzjowany i nie jedzie, to nie jego wina.
Gdyby Yamaha miała Pola Espargaro i Alexa Marqueza, to zdominowaliby cały cykl mistrzostw na wiele lat, ale że mają problemy kadrowe, no to należy niebieskim po protu współczuć.
Ty tak poważnie? bo większych kocopołów dawno tu nie czytałem.
a Pol już jeździł Yamaha i nie podobała mu się, ale widocznie Ty wiesz lepiej co mu pasuje.
Nie czytałeś dawno, bo czytasz zbyt wybiórczo.
Pol nie jeździł w tech3 na fabrycznym sprzęcie. nie jest też tajemnicą, że Pol był niezadowolony ze wsparcia jakie dostawał od teamu, co komentował Herve Poncharal, który twierdził, że wypowiedzi Pola są niesprawiedliwe. Herve mówił, że np w 2016 tech3 był najbliżej fabrycznych motocykli niż kiedykolwiek wcześniej.
Mimo niezadowolenia Pola Espargaro co do posiadanego sprzętu i wsparcia oraz ogólnego niedopasowania stylu Pola i Yamahy, to w swoim pierwszym sezonie uplasował się na aż 6 miejscu w klasyfikacji generalnej.
Dzisiaj Pol jest na fabrycznym motocyklu, ma pełne wsparcie, a jest na 14 miejscu w klasyfikacji generalnej. i to na motocyklu, który uważany jest za pasujący do jego stylu.
Jak zatem musi być spieprzona ta Honda, że jest tak źle?
Przecież Honda to dno. Ich najgorszy motocykl od lat.
Jak kogoś uraziłem to przepraszam poprostu napisałem co myśle także Sorki.