Marco Bezzecchi (VR46 Ducati) na zeszłorocznym Desmosedici ukończył 1. dzień oficjalnych przedsezonowych testów MotoGP na czele tabeli. Ducati było dzisiaj niesamowite i w czołowej dziesiątce znaleźli się wszyscy poza jednym zawodnicy tego producenta! Jedynie Aprilia jeździła w piątek w podobnym tempie jak czołowi jeźdzcy Ducati.
To, że początek testów zdominował zawodnik na ubiegłorocznym Ducati nie jest niczym nowym – wszak rok temu włoski producent długo miał kłopoty ze swoim GP22. Jednak fabryczny ducet Ducati również był dziś szybki. Enea Bastianini uplasował się na trzecim, a Francesco Bagnaia piątym miejscu. Bezpośrednio przed nimi znalazł się specjalista od testów – Maverick Vinales na wspomnianej Aprilii.
Zawodnicy sprawdzali kilka konfiguracji sprzętowych. Fabio Quartararo miał do dyspozycji trzy motocykle, a Marc Marquez aż cztery (w tym jedną z nową wersją owiewek). Jack Miller kontynuował prace rozpoczęte dla KTM przez Daniego Pedrosę, z nowymi częściami i owiewkami. Brad Binder przesiadł się na nowy pakiet aerodynamiczny w drugiej części dnia.
Jeśli chodzi o Yamahę, to najwięcej zainteresowania wzbudzają prędkości maksymalne. Nie było tak dobrze jak na shakedownie, gdzie Cal Crutchlow zanotował 335,4km/h. Quartararo zdołał rozpędzić się w strumieniu powietrza za innym zawodnikiem do 332,3km/h.
Wyniki 1. dnia | |||||
RIDER | NAT | TEAM | TIME | ||
1 | ^10 | Marco Bezzecchi | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | 1m 58.47s |
2 | ^2 | Maverick Vinales | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.130s |
3 | ˅2 | Enea Bastianini | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.262s |
4 | ˅2 | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP23) | +0.267s |
5 | ˅2 | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Lenovo (GP23) | +0.387s |
6 | ˅1 | Aleix Espargaro | SPA | Aprilia Racing (RS-GP 23) | +0.471s |
7 | ^2 | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP22) | +0.496s |
8 | ^7 | Fabio Di Giannantonio | ITA | Gresini Ducati (GP22) | +0.551s |
9 | ^1 | Alex Marquez | SPA | Gresini Ducati (GP22) | +0.566s |
10 | ^9 | Franco Morbidelli | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.648s |
11 | ˅5 | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.952s |
12 | ˅5 | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.954s |
13 | ˅5 | Luca Marini | ITA | Mooney VR46 Ducati (GP22) | +0.999s |
14 | ˅2 | Miguel Oliveira | POR | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +1.260s |
15 | ^6 | Raul Fernandez | SPA | RNF Aprilia (RS-GP 22) | +1.343s |
16 | ^4 | Jack Miller | AUS | Red Bull KTM (RC16) | +1.356s |
17 | ˅4 | Joan Mir | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.362s |
18 | ˅4 | Alex Rins | SPA | LCR Honda (RC213V) | +1.493s |
19 | ˅3 | Augusto Fernandez | SPA | Tech3 GASGAS (RC16)* | +1.557s |
20 | ˅3 | Pol Espargaro | SPA | Tech3 GASGAS (RC16) | +1.608s |
21 | ˅3 | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +1.615s |
22 | = | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +2.734s |
23 | = | Katsuyuki Nakasuga | JPN | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +2.769s |
24 | = | Stefan Bradl | GER | Honda Test Rider (RC213V) | +5.031s |
Źródło: crash.net
Ta tabela wyglada strasznie. 7 Dukatow i 2 Aprilki w 1-ej dzisiatce…
Jaki motocykl, takie wyniki !
7+2=9 jest i Yamaszka w 10-ce z tego co ja widzę
Ducati idzie przebojem pytanie jak skończy?
Nie rozumiem niezadowolenia z takiej sytuacji aprilla ducati w pierwszej 10 . Bardzo dobrze a reszta co przespała sezon na co liczyli sami sobie winni.
Jak ktoś pracuje i odnosi sukcesy to zle bo inni nie dają rady🤣🤣🤣
Co to za myślenie ?!
Po za tym to testy o niczym nie świadczą
Tak, rok temu Honda przodowała w testach a wiemy jak się niestety skończyło
Dokładnie jest jak piszesz. To co Yamaha i Honda maja byc w pierwszej dziesiatce bo są Yamahą i Hondą!!! I jeszcze ktm do tego dołączy i sie wkońcu japonczycy obudzą że nie mają czego szukać w mistrzostwach europy producentów hehe
Ludzie drodzy, to są tylko wyniki pierwszego dnia testów przedsezonowych, na tej podstawie nie ma co wyciągać jakich kolwiek wniosków.