Podczas gdy u nas w kraju drogowcy walczą ze śniegiem a my walczymy z mrozem, w słonecznej Australii odbyły się testy Superbike. Na tor wyjechały Alstare Corona Suzuki (Corser – Kagayama), Yamaha France (Abe – Gimbert – Nakatomi) i Foggy Petronas (Martin – Jones), a także dominatorzy American Superbike: Yoshimura Suzuki reprezentowane przez #1 Mata Mladin’a.
Troy Corser i właśnie Mat Mladin natychmiast uzyskali czasy w okolicy 1’34 i to oni wykręcili czasy najlepsze podczas pierwszego dnia testów, przy czym Corser uzyskał nieoficjalnie najlepszy czas: 1’33”6 a Mladin 1’33”9. Należy jednak zauważyć że Mladin jeździł na oponach firmy Dunlop, a pozostali na obowiązkowych w WSBK Pirelli.
Żaden z jeźdźców Yamahy nie uzyskał lepszego czasu niż 1’34. Trzeba jednak zauważyć, że Sebastian Gimbert nie jeździł w za dużo pierwszy dzień testów. Jeśli Yamaha chce świętować zwycięstwa w tym roku, to musi jeszcze trochę popracować, pamiętajmy że zmieniła się geometria ramy w nowym modelu R1 i trzeba trochę czasu poświęcić na dopracowanie ustawień. Norick Abe prezentował się najlepiej z „Yamahowców” uzyskując trzeci czas: 1’34”7. Fani niebieskich mają na pewno nadzieję że Haga i Pitt będą uzyskiwać lepsze rezultaty.
Foggy Petronas jak na team jeżdżący na motocyklach z silnikami o sto cm³ mniejszej pojemności ( wymóg regulaminowy spowodowany mniejszą liczbą cylindrów ) uzyskiwał w pierwszym dniu relatywnie dobre rezultaty: Steve Martin z czasem 1’34”8 uplasował się tuż za Yukio Kagayamą ale tuż przed dwoma Yamahami: Gimberta i Nakatomi, będąc lepszy o 0,9 i 2,3 s. Craig Jones natomiast uzyskał czas 1’37”8.
W pierwszym dniu testów Mat Mladin rozbił swój motocykl wypadając przy dużej prędkości z toru. Team Yoshimury posiadał tylko jeden motocykl — model 2005 z zamontowanymi niektórymi podzespołami modelu 2006, w celu przetestowania ich przed montażem w motocyklu ’06, który jeszcze nie dotarł do Stanów Zjednoczonych. Technicy od razu zabrali się za odbudowę motocykla, a Mladin z drobnymi potłuczeniami i głęboką raną ręki wymagającą założenia kilku szwów zapowiadał walkę o lepsze czasy drugiego dnia testów.
W drugim dniu testów niebo przykrywało się raz po raz gęstymi chmurami jednakże nie padało. Po południu natomiast silny wiatr utrudnił testy, a najlepsze czasy okrążeń uzyskano przed południem.
Ponownie najlepsze czasy wykręcili Corser 1’32”81 i Mladin 1’33”98. Ten ostatni ponoć powiedział, że jeśli nie będzie tak mocno wiało jest w stanie bez problemów zrobić 1’32.
Corser nie brał udziału w po południowej sesji z powodu wietrznych, trudnych warunków.
Kagayama jeździł praktycznie cały dzień, i dołączył do tej dwójki z czasem 1’33”61. Steve Martin ponownie był najlepszy z Petronasów, i jeśli warunki pozwolą to jest pewny, że na trzeci dzień testów wykręci czas 1’33.
Craig Jones zrobił w drugi dzień więcej okrążeń, dzięki czemu poznał lepiej tor i poprawił swój czas o ponad sekundę. Team Yamahy wkładał więcej pracy, ale efekty nie były zbyt widoczne: swe czasy poprawili jedynie Gimbert i Nakatomi lecz jedynie nieznacznie. Brak konkretnego postępu nie wróży zbyt dobrze „niebieskim”. I znowu fani Yamahy mogą mieć nadzieję że Team Yamaha Motor Italy będzie lepiej spisywał się niż Yamaha Motor France. Niestety ani Pitt ani Haga nie uczestniczą w tym teście. Nie uczestniczył również Max Biaggi na Suzuki, mimo iż był zgłoszony.
Do rozpoczęcia serialu WSBK 2006 zostało już niewiele czasu: pierwsza runda odbędzie się w Katarze 25 lutego, a już 5 marca teamy pojawią się na Philip Island. Ci którzy uczestniczą w tych testach, a jest ich niewielu, będą wtedy z pewnością w lepszej sytuacji niezależnie od czasów uzyskanych teraz.
Mam nadzieję że w tym roku nasi zawodnicy będą startować z dzikimi kartami częściej i liczniej niż w zeszłym, a cały sezon będzie pasjonujący.
Wyniki dnia pierwszego:
1. Corser (Suzuki) 1’33″6
2. Mladin (Suzuki) 1’33″9
3. Abe (Yamaha) 1’34″7
4. Kagayama (Suzuki) 1’34″8
5. Martin (Petronas) 1’34″8
6. Gimbert (Yamaha) 1’35″7
7. Nakatomi (Yamaha) 1’36″9
8. Jones (Petronas) 1’37″8
Dzień drugi:
1.Corser (Suzuki) 1’32”81
2.Kagayama (Suzuki) 1’33”61
3.Mladin (Suzuki) 1’33”98
4.Martin (Petronas) 1’34”04
5.Abe (Yamaha) 1’34“85
6.Gimbert (Yamaha) 1’35”20
7.Nakatomi (Yamaha) 1’35”80
8.Jones(Petronas) 1’36”75
Zdjęcia: alstare.net i photos.motorcycle-usa.com