Home / MotoGP / Tym razem Pedrosa – ostatni dzień testów w Katarze

Tym razem Pedrosa – ostatni dzień testów w Katarze

Pierwsze oficjalne testy klasy MotoGP, dziś dobiegły końca. Przez ostatnie trzy dni, zawodnicy „klasy królewskiej” testowali swoje nowe motocykle o pojemności 800cc przed nadchodzącym sezonem. To właśnie tor, na którym odbywały się testy &#82Pierwsze oficjalne testy klasy MotoGP, dziś dobiegły końca. Przez ostatnie trzy dni, zawodnicy „klasy królewskiej” testowali swoje nowe motocykle o pojemności 800cc przed nadchodzącym sezonem. To właśnie tor, na którym odbywały się testy — Losail International Circuit, będzie gościć jeźdźców Motocyklowych Mistrzostw Świata, podczas pierwszej rundy GP sezonu 2007.

Dani Pedrosa, który podczas dwóch ubiegłych dni testów był odpowiednio 16-ty i 3-ci, dzisiejszy dzień zakończył z najlepszym rezultatem. Czas zanotowany przez Hiszpana — 1’55.471 był lepszy od ubiegłorocznego rekordu toru z kwalifikacji o 0.212 sek!

Drugi czas dnia wykręcił John Hopkins, jednakże nie zaliczy on tego dnia do udanych. Zawodnik teamu Rizla Suzuki, który jako pierwszy z całej stawki użył opony kwalifikacyjnej, zaliczył bardzo groźnie wyglądający upadek tuż przed przerwą na lunch. Ręka i nadgarstek Anglo-Amerykanina tak spuchły, że został on przewieziony do szpitala w Doha. Ma on podejrzenia złamania kości prawej ręki, po tym jak rano, na zakręcie numer 13 przewrócił się. Potwierdzone jest to, że ma on złamany palec jego lewej stopy, i że jest cały poobijany.

Valentino Rossi, zwycięzca Grand Prix Kataru w ubiegłym roku, był dziś ostatnim z trzech zawodników, którzy pobili barierę 1’56. Czas Włocha to 1’55.954.
Team-partner „The Doctora” — Colin Edwards, który przez dwa pierwsze dni testów „okupował” pierwsze miejsce w tabeli czasów, dziś rezultat 1’56.371 zajął piątą pozycję.

Ku wielkiemu zaskoczeniu, pierwszym zawodnikiem w czołówce, który jeździ na maszynie Ducati, okazał się być… Alex Hofmann. Niemiec był szybszy od takich zawodników jeżdżących na motocyklach włoskiego producenta, jak Loris Capirossi (1’56.807 — siódmy), Casey Stoner (1’56.834 — ósmy) czy Alex Barros (1’56.950 — dziewiąty).

Zawodnik zespołu Kawasaki Racing (Olivier Jacque) zakończył testy w porze obiadowej, przejeżdżając niespełna 12 okrążeń. Było to spowodowane skutkami upadku z pierwszego dnia testów, w którym Jacque potężnie się poturbował. Uplasował się on, na koniec trzeciego dnia prób, na przedostatnim miejscu w tabeli czasów.

Niestety nadal nie możemy być zadowoleni z wyników takich zawodników jak Marco Melandri, Nicky Hayden, Kenny Roberts Jr. Zawodnicy ci zajęli odpowiednio dziesiąte, czternaste i szesnaste miejsce.

Podczas testów w Katarze doszło do wielu upadków ale najbardziej poszkodowani są z całą pewnością John Hopkins i Olivier Jacque. Niegroźne przygody na torze mięli również Casey Stoner, Shinya Nakano, Loris Capirossi, Nicky Hayden, Alex Barros i Randy de Puniet.

Za osiem dni, zobaczymy wszystkich jeźdźców MotoGP na kolejnych oficjalnych testach. Tym razem odbędą się one w Hiszpanii na torze Jerez de la Frontera. To właśnie tam, zawodnik, który podczas niedzielnych treningów uzyska najlepszy czas, wygra nowy samochód BMW.

Wyniki trzeciego dnia testów:

1- Daniel Pedrosa – Honda RC212V – 1’55.471
2- John Hopkins – Suzuki GSV-R 800cc – 1’55.825
3- Valentino Rossi – Yamaha YZR M1 800cc – 1’55.954
4- Alex Hofmann – Ducati Desmosedici GP7 – 1’56.315
5- Colin Edwards – Yamaha YZR M1 800cc – 1’56.371
6- Randy De Puniet – Kawasaki ZX-RR 800cc – 1’56.753
7- Loris Capirossi – Ducati Desmosedici GP7 – 1’56.807
8- Casey Stoner – Ducati Desmosedici GP7 – 1’56.834
9- Alex Barros – Ducati Desmosedici GP7 – 1’56.950
10- Marco Melandri – Honda RC212V – 1’56.980
11- Shinya Nakano – Honda RC212V – 1’56.980
12- Makoto Tamada – Yamaha YZR M1 800cc – 1’57.232
13- Toni Elias – Honda RC212V – 1’57.246
14- Nicky Hayden – Honda RC212V – 1’57.269
15- Chris Vermeulen – Suzuki GSV-R 800cc – 1’57.365
16- Kenny Roberts Jr – KR Honda KR212V – 1’57.408
17- Carlos Checa – Honda RC212V – 1’57.497
18- Sylvain Guintoli – Yamaha YZR M1 800cc – 1’58.379
19- Shinichi Itoh – Ducati Desmosedici GP7 – 1’58.974
20- Andrew Pitt – Ilmor X3 – 2’00.455
21- Olivier Jacque – Kawasaki ZX-RR 800cc – 2’02.081
22- Jeremy McWilliams – Ilmor X3 – 2’02.612

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 0,965 sek