Pierwsze testy zawodników klasy MotoGP w tym roku właśnie się zakończyły. Honda dopięła swego i była najszybsza także i dziś, jednak tym razem za sprawą zawodnika z ekipy satelickiej – Marco Simoncelliego!
Włoch imponował formą już od pierwszego dnia w Malezji, wciąż plasując się w czołówce. Dziś natomiast z czasem 2’00.757 znalazł się na czele tabeli czasów, przejeżdżając przy okazji czterdzieści dwa okrążenia. Raz jeszcze bardzo dobrze spisał się zespołowy kolega „SuperSica” z ekipy San Carlo Honda Gresini, debiutujący w jej barwach, Hiroshi Aoyama. Japończyk wywalczył tym razem siódme miejsce tracąc sześć dziesiątych sekundy do #58. Warto nadmienić, że „Hiro” pokonał najwięcej okrążeń z całej stawki, bowiem sześćdziesiąt trzy.
Druga pozycja przypadła w czwartek Casey’owi Stonerowi, najszybszemu we wtorek i drugiemu wczoraj. Australijczyk przejechał tyle samo okrążeń co lider, a na najszybszym z nich stracił do niego zaledwie 0.054sek! Mistrz Świata sezonu 2007 nie ustrzegł się jednak błędu i rano (czasu lokalnego) przewrócił się w piątym zakręcie. Czwarty czas ze stratą dwóch dziesiątych do Simoncelliego padł łupem jego rodaka, a zarazem team-partnera #27 – Andrei Dovizioso. #4 z każdym kolejnym dniem na Sepang radził sobie coraz lepiej i nie inaczej było także i dziś. Najwolniej spośród zawodników Repsol Hondy pojechał natomiast Dani Pedrosa, który wczoraj był najszybszy z dużą przewagą nad rywalami. Tym razem miał on jednak sporo rzeczy do przetestowania i nie poprawił swego czasu ze środy, ostatecznie plasując się dziś na szóstym miejscu.
Najlepszym spośród zawodników Yamahy okazał się Jorge Lorenzo, który przejechał czterdzieści sześć okrążeń malezyjskiego toru. Jego czas okazał się o zaledwie 0.088sek gorszym od najlepszego dziś Marco! Nowy team-partner Hiszpana, wczoraj trzeci Ben Spies, tym razem był piąty. Przez długi czas Amerykanin plasował się na czwartym miejscu z czasem 2’01.002, jednak pod koniec o 0.057sek wyprzedził go „Dovi”. #11 jako pierwszy nie pobił też bariery 2’01.
Raz jeszcze najlepszym spośród zawodników Ducati był Nicky Hayden, który względem dwóch poprzednich dni zaliczył spory postęp i wskoczył na ósme miejsce w tabeli czasów. „Kentucky Kid”, tak jak „BigBen” pokonał dziś jedną z największej ilości okrążeń, bowiem sześćdziesiąt. Na najlepszym z nich był o dokładnie 0.777sek wolniejszy niż Simoncelli. Nowym zespołowy kolega Amerykanina – Valentino Rossi także zaliczył dziś spory postęp, awansując do czołowej dziesiątki. Włoch, pomimo jazdy z niedoleczonym urazem barku, przejechał dziś pięćdziesiąt dwa okrążenia toru Sepang. Przy okazji #46 jako pierwszy stracił do lidera ponad sekundę – dokładnie 1.085sek.
Na obiekcie położonym nieopodal Kuala Lumpur pozycja numer dziewięć przeznaczona była Colinowi Edwardsowi. Amerykanin na tej właśnie lokacie plasował się przez trzy dni prób. Względem wczoraj #5 pojechał o zaledwie kilka setnych sekundy wolniej, ale jako ostatniego od „SuperSica” oddzieliła go mniej niż sekunda. Raz jeszcze piętnasty był debiutujący w tym roku w MotoGP zawodnik ekipy Monster Yamaha Tech3. Mowa oczywiście o Calu Crutchlowie, który ściga się z wciąż niedoleczoną kontuzją lewego barku. To nie przeszkodziło mu w pokonaniu czterdziestu czterech okrążeń i staniu się ostatnim, który do lidera stracił mniej niż dwie sekundy.
Poza czołową dziesiątką znaleźli się sateliccy zawodnicy Ducati, z pośród których najlepszy był dziś Hector Barbera. Ekipa Hiszpana wciąż szuka tytularnego sponsora, ale #8 nic sobie z tego nie robi i jeździ najlepiej jak potrafi. Ostatniego dnia prób uzyskał on czas 2’02.030sek i do poprzedzającego go „The Doctora” stracił niecałe dwie dziesiąte sekundy. Zaraz za podopiecznym Jorge Martineza „Aspara” uplasowali się z kolei zawodnicy Pramac Racing Team. Tym razem, dość niespodziewanie, lepszym z nich okazał się Loris Capirossi, który jednak o zaledwie jedną dziesiątą sekundy wyprzedził Francuza Randy’ego de Punieta.
Aż o osiem dziesiątych sekundy względem dnia wczorajszego poprawił się Karel Abraham, który wraz ze swoim zespołem Cardion AB Motoracing debiutuje w klasie królewskiej. Czas 2’02.645 pozwolił Czechowi awansować na czternaste miejsce i zostać przy okazji dziś najszybszym spośród debiutantów w MotoGP. Najwolniejszym spośród etatowych kierowców był natomiast Toni Elias, który do lidera stracił nieco ponad dwie sekundy. Hiszpan z ekipy Honda LCR dokonał dziś największego postępu z całej stawki, pokonując jedno okrążenie toru Sepang ponad sekundę szybciej aniżeli wczoraj.
Zapewne zauważyliście, że nic nie wspomnieliśmy o Alvaro Bautiście, który we wtorek i środę spisywał się bardzo dobrze. Hiszpan, który dopiero kilka dni przed wylotem do Malezji otrzymał aktualny paszport, od początku prób miał problemy ze zdrowiem. Dziś już na pierwszym okrążeniu wymiotował w kasku, a po zjechaniu do boksu sytuacja taka powtórzyła się. Zdecydował się on więc wrócić do hotelu, a za niego na GSV-R wskoczył Nobuatsu Aoki – kierowca testowy Suzuki. Pomimo tego, że Japończyk przejechał czterdzieści sześć okrążeń i tak zajął ostatnie miejsce.
W stawce raz jeszcze mieliśmy jednak jeszcze trzech kolejnych kierowców testowych. Najlepszym z nich był ten jeżdżący dla Yamahy, który był siedemnasty. Drugi spośród zawodników testujących M1-ki uplasował się na dziewiętnastej lokacie. Pomiędzy nimi znalazł się inny japoński jeździec – Kousuke Akiyoshi. Pracujący dla HRC zawodnik przejechał jednak zaledwie trzy kółka, a wszystko przez… wywrotkę. Jak pamiętacie, dziś w piątym zakręcie leżał Stoner, a tuż po nim w tym samym łuku high-side’a zaliczył właśnie Akiyoshi. Jego upadek nie był jednak spowodowany przez Casey’a i na szczęście obu nic się nie stało.
Kolejne testy zawodników MotoGP odbędą się w dniach od 22-ego do 24-tego lutego, także na malezyjskim torze Sepang…
Wyniki trzeciego dnia prób na Sepang:
1. Marco Simoncelli (ITA) San Carlo Honda Gresini – 2’00.757s (42 okr.)
2. Casey Stoner (AUS) Repsol Honda Team – 2’00.811s (42 okr.)
3. Jorge Lorenzo (SPA) Yamaha Factory Racing – 2’00.845s (46 okr.)
4. Andrea Dovizioso (ITA) Repsol Honda Team – 2’00.945s (51 okr.)
5. Ben Spies (USA) Yamaha Factory Racing – 2’01.002s (60 okr.)
6. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team – 2’01.241s (44 okr.)
7. Hiroshi Aoyama (JPN) San Carlo Honda Gresini – 2’01.353s (63 okr.)
8. Nicky Hayden (USA) Ducati Team – 2’01.534s (60 okr.)
9. Colin Edwards (USA) Monster Yamaha Tech 3 – 2’01.651s (32 okr.)
10. Valentino Rossi (ITA) Ducati Team – 2’01.842s (52 okr.)
11. Hector Barbera (SPA) Aspar Team – 2’02.030s (42 okr.)
12. Loris Capirossi (ITA) Pramac Racing Team – 2’02.057s (48 okr.)
13. Randy de Puniet (FRA) Pramac Racing Team – 2’02.159s (57 okr.)
14. Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing – 2’02.645s (29 okr.)
15. Cal Crutchlow (GBR) Monster Yamaha Tech 3 – 2’02.717s (44 okr.)
16. Toni Elias (SPA) LCR Honda MotoGP – 2’02.916s (55 okr.)
17. Bike #T1 (JPN) Yamaha Test Rider – 2’02.965s (41 okr.)
18. Kosuke Akiyoshi (JPN) Honda Test Rider – 2’03.452s (3 okr.)
19. Bike #T2 (JPN) Yamaha test Rider – 2’03.621s (32 okr.)
20. Nobuatsu Aoki (JPN) Suzuki Test Rider – 2’04.700s (46 okr.)