Home / MotoGP / Więcej dzikich kart na rundę, rozgrzewka wcześniej. Zmiany na sezon 2024

Więcej dzikich kart na rundę, rozgrzewka wcześniej. Zmiany na sezon 2024

Komisja Grand Prix po spotkaniu w trakcie weekendu w Misano uchwaliła kilka interesujących i ważnych zmian zarówno na ten sezon, jak i na kolejne. Zmieniono przepis o zaliczaniu okrążenia jeśli zawodnik i motocykl przekraczają linię mety osobno. Jest też duża szansa, że będziemy oglądać większą liczbę zawodników jadących z dzikimi kartami.

Ze skutkiem natychmiastowym:

Bardzo rzadko zdarzają się sytuacje, w których zawodnik upada i oddziela się od swojego motocykla, przekracza linię mety osobno. W celu rozwiązania tego problemu zatwierdzono następujący przepis: Jeśli zawodnik nie jest w kontakcie z maszyną, czas zakończenia okrążenia jest określany przez pierwszą część zawodnika lub maszyny, która jako ostatnia przekroczy linię mety. We wszystkich przypadkach uwzględniane są wszelkie naruszenia przekroczenia limitów toru czy uzyskania korzyści, podczas określania ważności okrążenia.

W odpowiedzi na prośbę zawodników klasy MotoGP sesja rozgrzewkowa w niedzielę rozpocznie się pięć minut wcześniej, aby zapewnić dłuższą przerwę między sesją a paradą. Ta zmiana została już wprowadzona na GP San Marino.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Od przyszłego sezonu:

Aby umożliwić zespołom Moto2 i Moto3 przygotowanie dostawy maszyn i materiałów, termin zatwierdzania zgłoszeń dzikich kart został zmieniony na 90 dni przed wydarzeniem rozgrywanym poza Europą. Dla wydarzeń w Europie termin pozostaje niezmieniony i wynosi 45 dni przed wydarzeniem.

Maksymalna liczba przyznawanych dzikich kart w klasie MotoGP na jedno grand prix została zwiększona z dwóch do trzech. Obecnie, jeśli zgłoszeń jest więcej niż dostępnych miejsc, decyzja o przyjęciu zostaje podjęta przez Komisję Grand Prix. W przyszłości decyzja zostanie podjęta zgodnie z nowym protokołem, który uwzględnia liczbę już przydzielonych dzikich kart fabryce w bieżącym sezonie.

W sytuacji, gdy wnioskodawcy otrzymali już równą liczbę dzikich kart, decyzja będzie oparta na aktualnym oraz poprzednim sezonie w klasyfikacji Mistrzostw Konstruktorów, przy czym fabryki z niższymi miejscami będą miały pierwszeństwo.

Źródło: motogp.com

Kliknij, aby pominąć reklamy

komentarze 3

  1. Odnośnie przekraczania linii mety przez maszynę i zawodnika, to motocykl i zawodnik będą musieli być wyposażeni coś w rodzaju GPSa czy innego ustrojstwa aby zaliczyć zakończenie wyścigu lub okrążenia. Czy teraz nie jest tak, że zespoły nie mogą korzystać z GPSu? Oczywiście GPS to uproszczenie ale dzięki temu przepisowi będzie można dokładnie określić pozycję motocykla na torze i zawodnika co może wpłynąć na ustawianie elektroniki, kontroli trakcji itp. Jeśli się mylę to niech ktoś to sprecyzuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 2,004 sek