Dziś odbył się pierwszy wolny trening przed niedzielnym wyścigiem o Gran Premio d’Italia Alice. O oczekiwaniach co do jutrzejszych kwalifikacji, a także o spostrzeżeniach czołowej trójki FP1 co do tejże sesji, przeczytają Państwo poniżej.Dziś odbył się pierwszy wolny trening przed niedzielnym wyścigiem o Gran Premio d’Italia Alice. O oczekiwaniach co do jutrzejszych kwalifikacji, a także o spostrzeżeniach czołowej trójki FP1 co do tejże sesji, przeczytają Państwo poniżej.
Jorge Lorenzo, pierwsze miejsce, 1’49.870, 27 okrążeń
To dla nas świetny początek, jednak jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o wyścigu czy przechodzić do konkluzji — w końcu mieliśmy tylko jeden trening! Prawdą jest, że nie mam żadnych problemów i dobrze czułem się przez całą sesję. Za każdym razem, gdy przyjeżdżamy na tor na którym nie testowaliśmy, nie wiemy, czego się spodziewać po oponach Bridgestone. Dopiero się ich uczymy, ale na chwilę obecną wydaje się, że przez cały czas jesteśmy szybcy, a ja dobrze się czuję w tym okresie, więc jest to pozytywne. Tu jest nawet cieplej niż w Hiszpanii, ale wszystko jest okey, bowiem mieliśmy już za dużo deszczu, więc wszystkim to pasuje. Mam nadzieję, że takie warunki utrzymają się przez cały weekend, ponieważ będzie to lepsze dla wszystkich.
Valentino Rossi, drugie miejsce, 1’50.065, 27 okrążeń
Dobrze zaczęliśmy weekend i wydaje się, że jesteśmy w całkiem niezłej formie. To co prawda dopiero piątek, ale sądząc po dzisiejszych wynikach, kilku pierwszych zawodników jest bardzo blisko siebie, więc w niedzielę możemy mieć niezłą walkę. Mamy kilka drobnych rzeczy do poprawienia, bowiem nie mogę jeszcze jeździć tak, jakbym tego chciał, ale już mamy dobry rytm i dane, które pomogą nam się poprawić. To dla mnie świetny tor i nie ma dla mnie znaczenia, czy przyjeżdżam na Mugello po dobrym czy złym wyścigu, to coś poza „normalnymi” mistrzostwami. Zawsze czuję wielką motywację. Dodatkowo świeci słońce, więc jest świetnie.
Casey Stoner, trzecie miejsce, 1’50.144, 23 okrążenia
Ideą powrotu do aluminiowego podwozia jest tylko to, by zobaczyć co możemy poprawić w tej z włókna węglowego. Karbonowe podwozie jest lepsze w wielu obszarach, jednak mamy takie jedno miejsce, które przysparza nam problemów, przez co nie mamy wystarczająco dużej przyczepności w zakrętach. Używamy więc wersji aluminiowej by dowiedzieć się w których obszarach jest lepsza i dlaczego, a później spróbujemy przenieść to na tę z włókna węglowego. Nie sprawia mi problemu jazda na jednej czy drugiej wersji, bowiem uzyskuję podobne czasy okrążeń. Jedynym minusem tego jest to, iż musieliśmy robić dużo krótkich przejazdów i sporo testować, ale jestem zadowolony z wyników. Dziś zaliczyliśmy dzień, podczas którego bardziej skupialiśmy się na nauczeniu się czegoś o motocyklu, a ustawieniami na wyścig zajmiemy się jutro. Zważywszy na to, że jesteśmy wysoko a różnice między czołówką są niewielkie, więc jestem dość pewny siebie.
Już jutro rano odbędzie się godzinny, drugi trening wolny zawodników MotoGP. Z kolei o 13:55 kierowcy klasy królewskiej ruszą do walki o miejsca na starcie do niedzielnego wyścigu. Obie te sesje pokaże na swej antenie stacja SportKlub.