Wyścigi motocyklowe to nie tylko wielkie gwiazdy, emocje i walka o cenne ułamki sekundy. To także transfer technologii. Zazwyczaj z toru na ulicę, ale w przypadku Hondy bywa także odwrotnie.
Wyścigi motocyklowe to nie tylko widowisko, ale również niepowtarzalna możliwość rozwijania na torze produktów, które następnie trafiają do codziennego użytku, poprawiając osiągi, wydajność oraz przede wszystkim, bezpieczeństwo.
Częścią ogromnego sukcesu Hondy w motocyklowych mistrzostwach świata MotoGP; wywalczenia 'potrójnej korony', czyli tytułów mistrzów świata w kategoriach zawodników, zespołów i producentów, byli w tym sezonie nie tylko genialni jeźdźcy, ale również właśnie technologia.
Tegoroczny model prototypowej Hondy RC212V korzystał m.in. z innowacyjnej skrzyni biegów, pozwalającej na dużo szybszą zmianę przełożeń, oszczędzając zarówno czas, jak i paliwo. Podobne rozwiązanie, bazujące na wiedzy wyniesionej z MotoGP, wykorzystują tegoroczne nowości dostępne dla każdego motocyklisty, modele NC700S, NC700X oraz Integra.
Motocykle te dysponują również systemem C-ABS. W tym przypadku historia zatoczyła koło, a technologia znana i wypróbowana na ulicy, trafiła na tor wyścigowy. C-ABS okazał się bowiem praktyczny i skuteczny nie tylko podczas codziennej jazdy, ale także w walce o zwycięstwa, co udowodnili zawodnicy Hondy startujący w mistrzostwach Niemiec kategorii Superbike oraz 'Legendy Hondy' w długodystansowych MŚ World Endurance.
Gwiazdy wyścigów ulicznych, John McGuinness, Keith Amor, Cameron Donald i Steve Plater, zadebiutowały w tym roku w World Endurance korzystając z Hondy CBR1000RR wykorzystującej system C-ABS. Rozwiązanie to pomagało i podnosiło bezpieczeństwo nie tylko podczas opadów deszczu, ale również w przypadku zmęczenia wielogodzinną jazdą w zmiennych warunkach. Ostatecznie zespół Honda TT Legends zwieńczył debiutancki sezon w MŚ na świetnym, siódmym miejscu, na piątej pozycji kończąc 24-godzinne klasyki w Le Mans i Bol d'Or.
Jakiego postępu dokonają w swoim drugim sezonie? Czy Casey Stoner obroni tytuł mistrza świata MotoGP? Jak u boku Jonathana Rea poradzi sobie debiutujący w MŚ World Superbike Hiroshi Aoyama oraz jakie nowe technologie trafią na tor i ulice? Wszystkiego tego dowiemy się w roku 2012. Najpierw jednak motocyklistów Hondy czeka słynny, styczniowy Rajd Dakar.